Nieuw voertuig Wolvega

Auteur Topic: Nieuw voertuig Wolvega  (gelezen 3984 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #20 Gepost op: 23 april 2005, 23:46:14
ja ok maar dat staat er niet op...jammer dat sluis dat er niet heeft opstaan zegmaar aan de zijkant zo van:
BRANDWEER
zeeland
Sluis
(korps sluis) <-- zou er moeten staan en staat er niet...
is wel jammer

Als een korps eenmaal voor biza (sptriping en benaming) heeft gekozen moeten ze zich toch aan de richtlijnen houden?
Volgens mij zijn ze nu in overtreding.
Die wagen van Cadzand vind ik wel kunnen. Die hebben dit alleen extra (naast het gewone roepnummer). Die wagen van Wolvega heeft dat niet.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Jelmer

• Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 24 april 2005, 12:18:05
(...) Die hebben dit alleen extra (naast het gewone roepnummer). Die wagen van Wolvega heeft dat niet.

Dat komt omdat in Fryslân niet gewerkt wordt met roepnummers maar met de naam (afkorting) van het voertuig. Misschien dat het nu veranderd omdat ze op C2000 zitten maar in het analoge tijdperk was het zo. Dus TS, HV, PM, HW, AL, WO, enz. en dan de naam van de standplaats.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #22 Gepost op: 24 april 2005, 13:06:01
Misschien dat het nu veranderd omdat ze op C2000 zitten maar in het analoge tijdperk was het zo. Dus TS, HV, PM, HW, AL, WO, enz. en dan de naam van de standplaats.

Dat denk ik wel ja. Volgens mij moet dat van Biza.
Heeft amsterdam eigenlijk wel roepnummers of hebben die ook alleen de postnamen?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Robin Hundman

• Gast
Reactie #23 Gepost op: 24 april 2005, 13:35:15
Dat denk ik wel ja. Volgens mij moet dat van Biza.
Heeft amsterdam eigenlijk wel roepnummers of hebben die ook alleen de postnamen?

Ook roepnummers.

112Owolde

• Gast
Reactie #24 Gepost op: 24 april 2005, 16:58:27
Hier is het nogsteeds AS Oosterwolde ook op c2000.

Firefly

• Senior gebruiker
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #25 Gepost op: 24 april 2005, 22:35:29
Mij is het toch een raadsel waarom bepaalde regio's en je ziet het zelfs ook wel bij korpsen binnen een regio. Dat ze het anders doen als de meerderheid. Soms vraag ik mij echt af wat daar nu echt het nut van is. Zal wel vanuit het verleden zo gevormd zijn. Maar dan toch heb ik het gevoel dat het meer om prestige gaat dan om functionaliteit en omdat men wil afwijken. Dit geldt voor meer zaken overigens !(Sorry ging even offtopic  ::) ).

Verder vind ik het een net voertuig :) (Hebben ze hem van de week direct ingezet bij die grote Brand?)
Brandwacht 1e klas + WVD

Blommie

• Forum gebruiker
  • Hulpverlener zowel vrijwillig als beroepsmatig
Reactie #26 Gepost op: 24 april 2005, 22:48:59
Mij is het toch een raadsel waarom bepaalde regio's en je ziet het zelfs ook wel bij korpsen binnen een regio.
Verder vind ik het een net voertuig :) (Hebben ze hem van de week direct ingezet bij die grote Brand?)
Zelfs binnen hetzelfde korps is er afwijking.(Intergemeentelijke brandweer) De autospuit van Oosterwolde heeft op dat plek gewoon hun nummer staan (19715). En de auto is inderdaad ingezet bij de grote brand afgelopen week. Het voertuig is al operationeel vanaf januari 2005

112Owolde

• Gast
Reactie #27 Gepost op: 25 april 2005, 21:13:37
Zelfs binnen hetzelfde korps is er afwijking.(Intergemeentelijke brandweer) De autospuit van Oosterwolde heeft op dat plek gewoon hun nummer staan (19715). En de auto is inderdaad ingezet bij de grote brand afgelopen week. Het voertuig is al operationeel vanaf januari 2005

Alle wagens van de IBOW hebben de roepnummers erop bij mijn weten op deze TS na. Wel worden ze weer aangeroepen als "Type"-"Plaatsnaam". Bijvoorbeeld: TS-Wolvega