Waar gaat deze discussie toch naar toe!!!!!!
Het is toch heel duidelijk lijkt mij.Als je in je als ehbo'er een NR penning zien ,
kan/mag je beslissen om niet te beginnen. Het is tenslotten wel de wens van de patiënt en die respecteer je dan toch? Het hoeft mijn inziens niet zo moeilijk te zijn. Besluit je toch te gaan reanimeren is dat een beslissing die jij zelf op dat moment neemt. Als je het moeilijk vind om de beslissing te nemem om niet te gaan reanimeren , onlangs de penning, is mijn advies begin en laat de beslissing aan het ambulance personeel over om te stoppen. Je kan ze wel wijzen dat de patiënt een penning heeft maar dat jij het moeilijk vind om deze beslissing te nemen, niemand zal je dit kwalijk nemen( in ieder geval de proffesionelehulpverleners, uitzonderingen daar gelaten). Het is soms voor proffesionals al moeilijk om te beslissen om
wel te gaan beginnen,laat staan voor ehbo'ers om niet te gaan beginnen.
Laten we het elkaar niet moeilijker maken dan het al is, door met allerlei wetten te gaan smijten e.d
Neem je beslissing wel overwogen , wat je beslissing ook is, je moet er wel achterstaan.