Discussies in een les zijn prima, zolang er aandacht aan de penning besteed wordt krijgt deze ook meer bekendheid.
Als er in een les ook aandacht besteed wordt aan de redeneen waarom mensen niet gereanimeerd willen worden wordt het misschien ook makkelijker om deze beslissing te nemen als die aan de orde mocht komen.
En inderdaad een docent die hier geen aandacht WIL besteden is niet geschikt als docent.
Je laatste opmerking vind ik iets te kortaf, maar ik snap het wel ( een beetje )
Een uitleg over de beweegredenen om zo'n penning te gaan dragen wordt wat lastig, want is zeer individueel bepaald en eerlijk gezegd ook niet aan de gemiddelde docent besteed.
Ik voel mij niet geroepen om min of meer als ambassadeur van de NVVE op te gaan treden.
Prima, nogmaals, als mensen aangeven om niet gereanimeerd te willen worden, ik zal dat respecteren, maar verlang niet van mij dat ik de cursist ga vertellen dat zij dus ook respect en begrip
moeten hebben voor die filosofie.
Als iemand vindt dat de eindfase van het leven een te voorziene martelgang dreigt te worden, zijn er ook andere manieren om die fase te ontlopen, dan te eisen dat een toevallige passantehulpverlener je daarin gaat bijstaan.