Wel of niet reanimeren? (erkenning van de niet-reanimerenpenning e.a.)

Auteur Topic: Wel of niet reanimeren? (erkenning van de niet-reanimerenpenning e.a.)  (gelezen 159154 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Dan zul je op zoek moeten gaan naar een arts die het wil zou willen doen.
er werd met de huisarts besproken hoe verder te gaan
men zag af van euthanasie
ik liet de wijkverpleegkundige uit en in die paar minuten was hij gestorven.
het leek wel of hij daarop gewacht heeft.
en het was goed zo

Voor de zoveelste keer, houd alsjeblieft op met dit soort 'vage' postings. Ze zijn bijna poetisch in opzet, maar ze verwarren de discussie alleen maar voor mensen die de achtergrond van dit verhaal niet kennen.
Arts  www.alphalog.nl


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Brandweerman: 'Laatste wens patiënt moet je respecteren'
Gepubliceerd op 7 mrt 2013 AT5Amsterdam

Brandweermannen na dankbrief voor niet reanimeren: 'Laatste wens patiënt moet je respecteren'. Lees verder: http://www.at5.nl/s/ps5

Mark Luijten - BVIM ‏@Luijten_BrwNL

Mooi en ontroerend verhaal in Volkskrant over stoppen reanimatie door brandweer Amsterdam. #nietreanimeerpenning pic.twitter.com/NHILyT4Hcq

9:43 AM - 5 Apr 13
Samen sterk in de hulpverlening!


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Verenso, NHG en V&VN hebben voor de nieuwe richtlijn de internationale wetenschappelijke literatuur over (besluitvorming over) reanimatie bij kwetsbare ouderen op een rij gezet. In de richtlijn is een aanbeveling opgenomen gericht aan politie, brandweer en passanten over de niet-reanimerenpenning

Citaat
Aanbevelingen aan hulpverleners (zowel zorgverleners, politie, brandweer als passanten)

Zoek bij patiënten die met een circulatiestilstand worden aangetroffen snel naar eventuele aanwezigheid van een niet-reanimerenpenning of ander kenmerk dat binnen de instelling wordt gebruikt of vraag een collega te zoeken. Start ondertussen wel met reanimatie en staak deze als alsnog een NR-besluit of NR-penning of NR-verklaring wordt gevonden.


soetevent

  • BHV / Burgernet AED
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 318
  • 叁多
    • Bliksemdetectie.nl
Lijkt me een hele juiste instelling.
De vrijblijvendheid moet er vanaf bij een niet-reanimatie verklaring!


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Verenso, NHG en V&VN hebben voor de nieuwe richtlijn de internationale wetenschappelijke literatuur over (besluitvorming over) reanimatie bij kwetsbare ouderen op een rij gezet. In de richtlijn is een aanbeveling opgenomen gericht aan politie, brandweer en passanten over de niet-reanimerenpenning

Is er een document beschikbaar waarin het e.e.a. uitgebreider is omschreven? Dan kan ik het verder intern verspreiden, het lijkt me namelijk de enige juiste manier...


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Is er een document beschikbaar waarin het e.e.a. uitgebreider is omschreven? Dan kan ik het verder intern verspreiden, het lijkt me namelijk de enige juiste manier...

Jahoor, normaal post ik wel een link. Deze keer dacht ik dat het handiger was om het relevante gedeelte te citeren voor brandweer, politie en burgerhulpverleners. Deze specificatie aanbeveling aan politie, brandweer en passanten is niet uitgebreider beschreven.

Het is anders behoorlijk veel leeswerk. (Meerdere pdf-documenten)

http://www.verenso.nl/wat-doen-wij/vakinhoudelijke-producten/richtlijnen/anticiperende-besluitvorming-over-reanimatie-bij-kwetsbare-ouderen/


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Jahoor, normaal post ik wel een link. Deze keer dacht ik dat het handiger was om het relevante gedeelte te citeren voor brandweer, politie en burgerhulpverleners.

Het is anders behoorlijk veel leeswerk. (Meerdere pdf-documenten)

http://www.verenso.nl/wat-doen-wij/vakinhoudelijke-producten/richtlijnen/anticiperende-besluitvorming-over-reanimatie-bij-kwetsbare-ouderen/

Dank! O0


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Dank! O0

Graag gedaan, wel alles lezen!


Theo

  • Instr. EHBO, Instr. BLS/AED (En geïnteresseerd in een baan als Ambuchauffeur), NHT Chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
    • EHBO Service Nederland
Reactie #528 Gepost op: 25 februari 2014, 19:56:50
afsplitsing uit http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?msg=1246362 samenvoeging van topics

Citaat van: remung link=msg=1246362 date=1393351321
niet reanimeren tattoo

 :-\

Vertel? Volgens mij is er iets dat ik nog niet weet.
De dwaas doet wat hij niet laten kan, de wijze laat wat hij niet doen kan.


remung

  • Hoogteredding, Rode kruis, Evenementenhulpverlening
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #529 Gepost op: 25 februari 2014, 21:15:52
Citaat van: Theo link=msg=1246385 date=1393354610
:-\

Vertel? Volgens mij is er iets dat ik nog niet weet.

tattoo, meestal op de linker borst, borstbeen, linker sleutelbeen. De letters NR getatoeëerd, of in andere gevallen de gehele woorden. is de laatste jaren vooral gedaan door jeugdigen en jong volwassenen met deze wens. is ook nog niet heel bekend, maar het bestaat. Als je hier op google'd kom je ook wat voorbeelden tegen. Hier is wel wat discussie over of deze wel of niet als rechtsgeldige niet reanimeren verklaring opgevat moeten worden.
Rode Kruis afdeling Roermond e.o. EHBO + AED + EHBDu +  ZHKH EH1 + EH2 + NHTbasis (I.o.) Brandwacht industrieel IRATA lvl 2 + Height rescue