Brandweer Verenigd Koninkrijk / Fire Engines from the United Kingdom

Auteur Topic: Brandweer Verenigd Koninkrijk / Fire Engines from the United Kingdom  (gelezen 40979 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

TAS-716

  • Werkzaam op brandweervoertuigen-gebied
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #140 Gepost op: 18 november 2013, 15:56:03
Weer 3 nieuwe DAF LF's voor Lancashire. O0
 
Ziegler brw techniek
@ziegler_nieuws
De Rooy transport komt weer 3 nieuwe #DAF chassis brengen bij #Ziegler pic.twitter.com/mYd8QAlZIq

The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #141 Gepost op: 18 november 2013, 20:08:02
Citaat van: TAS-716 link=msg=1220975 date=1384786563
Weer 3 nieuwe DAF LF's voor Lancashire. O0
 
Ziegler brw techniek
@ziegler_nieuws
De Rooy transport komt weer 3 nieuwe #DAF chassis brengen bij #Ziegler pic.twitter.com/mYd8QAlZIq


Helaas nog niet het nieuwe frontje  :'(


TAS-716

  • Werkzaam op brandweervoertuigen-gebied
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #142 Gepost op: 18 november 2013, 21:47:31
Citaat van: s.strijk link=msg=1221055 date=1384801682
Helaas nog niet het nieuwe frontje  :'(
Dat zal nog wel even duren voordat je nieuwe LF's op de weg ziet want de productie is deze maand gestart. Ik heb al wel enkele nieuwe CF's zien rijden ''in het wild''. O0
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #143 Gepost op: 18 november 2013, 21:51:35
Citaat van: TAS-716 link=msg=1221080 date=1384807651
Dat zal nog wel even duren voordat je nieuwe LF's op de weg ziet want de productie is deze maand gestart. Ik heb al wel enkele nieuwe CF's zien rijden ''in het wild''. O0

Ik wel geteld 1, proefvoertuig die eerst gecamoufleerd was, (dit natuurlijk geheel terzij  98uiye)

We wachten af, op nieuwe voertuigen


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #144 Gepost op: 18 november 2013, 22:14:58
Citaat van: TAS-716 link=msg=1221080 date=1384807651
Dat zal nog wel even duren voordat je nieuwe LF's op de weg ziet want de productie is deze maand gestart. Ik heb al wel enkele nieuwe CF's zien rijden ''in het wild''. O0

Dan is DAF rijkelijk laat gestart met de productie van de LF in euro 6 uitvoering, over 44 dagen moet een vrachtauto een euro 6 motor hebben om op kenteken gezet kunnen worden.


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #145 Gepost op: 18 november 2013, 23:44:06
Citaat van: Firefighter1970 link=msg=1221085 date=1384809298
Dan is DAF rijkelijk laat gestart met de productie van de LF in euro 6 uitvoering, over 44 dagen moet een vrachtauto een euro 6 motor hebben om op kenteken gezet kunnen worden.

De Paccar MX-?? euro 6 is al veel langer klaar, dan de nieuwe daf lijn.

En die regeling geld volgens mij niet bij de Britten


TAS-716

  • Werkzaam op brandweervoertuigen-gebied
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #146 Gepost op: 19 november 2013, 22:13:03
Citaat van: s.strijk link=msg=1221130 date=1384814646
De Paccar MX-?? euro 6 is al veel langer klaar, dan de nieuwe daf lijn.

En die regeling geld volgens mij niet bij de Britten
De MX11 en MX13 zijn de nieuwe motoren van DAF voor de Euro 6-norm die per 1-1-2014 geldt, maar hoe het met de nieuwe LF-cabines zit weet ik niet en ook niet of er al exemplaren geleverd zijn. ::)
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #147 Gepost op: 19 november 2013, 22:35:42
Citaat van: s.strijk link=msg=1221130 date=1384814646
De Paccar MX-?? euro 6 is al veel langer klaar, dan de nieuwe daf lijn.

En die regeling geld volgens mij niet bij de Britten

Nee, maar de euro 6 uitvoering word alleen geleverd i.c.m. met de nieuwe cabine.

Volgens mij is de euro 6 norm vanaf 01-01-2014 van kracht in heel de Europese Unie, en dien ten gevolge ook in het Verenigd Koninkrijk.


Firecat

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
Reactie #148 Gepost op: 22 november 2013, 11:50:32
Citaat van: Firefighter1970 link=msg=1221395 date=1384896942
Nee, maar de euro 6 uitvoering word alleen geleverd i.c.m. met de nieuwe cabine.

Volgens mij is de euro 6 norm vanaf 01-01-2014 van kracht in heel de Europese Unie, en dien ten gevolge ook in het Verenigd Koninkrijk.
Op bovenstaande deze (Engelse) aanvulling:
Euro 6 will become mandatory in the European Union for new trucks registered for the first time from 31st December 2013. This means that all goods vehicles exceeding 3500kg GVW will need to meet the new tighter emissions limits from that date onwards. However there is derogation available in the UK for Euro 5 vehicles manufactured at least three months before that date that will allow some Euro 5 vehicles to still be registered.

bron: DAF-site (UK)


TAS-716

  • Werkzaam op brandweervoertuigen-gebied
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #149 Gepost op: 22 november 2013, 15:19:38
Zojuist het bericht dat het kabinet de mogelijkheid onderzoekt om de overgebleven miljoenen uit de Euro 6-subsidiepot in 2014 in te zetten voor de aanschaf van trucks met schone brandstoffen. (Euro 6, LNG, CNG, waterstof en elektrisch) O0
Bron: http://bovagkrant.nl/bedrijfswagens/item/30472-subsidiepot-euro-6-blijft-in-2014-behouden-voor-truckbranche
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.