In het filmpje zie je aan de linkerkant ook een brandweerman staan zonder helm op (toekijkend?). Ik weet niet wat de norm is rondom het wel of niet dragen van de helm, maar het lijkt me onveilig.
De man die aan de slangen staat te trekken op de voorgrond, heeft een blauw deel op z'n schouders. Is dit de persvoorlichter? En kan/mag dit ook een taak zijn van de voorlichter?
Ook zie ik twee personen lopen in het werkgebied van de brandweer, wat niet veilig is.
Nadat de jongens een filmpje over een procedurefout bij een brand in Emmeloord op internet zetten was de maat vol.
Ze zijn tot en met de zomervakantie op non-actief gezet en mogen tot dan niet meer mee doen met de jeugdbrandweer.
^Citaat van omroepflevoland. Het was een filmpje over het incident (in dit geval de Middelbrand in Emmeloord), waarin een procedurefout van de brandweer zat.
Ze hebben dus niet expres de procedurefout online gezet. Dit filmpje moest van de brandweer offline en dat hebben ze gedaan. De procedurefout werd zo verdrongen van publiciteit.
Vervolgens is de brandweer naar omroepflevoland gegaan om het weerwoord te geven, die vervolgens een filmpje van de procedurefout online zet.
Op 00:14 hoor je de mevrouw zeggen: "Vervelend als zoiets op internet komt", hoewel ze het zelf nou ook op internet zetten.
Ik ben van mening dat omroepflevoland meer publiciteit heeft gegeven aan deze procedurefout dan het filmpje op YouTube en op de website van deze ex-jeugdbrandweer leden zou krijgen.