Middelbrand (pergola) Kloppenburgstraat - Emmeloord 24-03-2013

Auteur Topic: Middelbrand (pergola) Kloppenburgstraat - Emmeloord 24-03-2013  (gelezen 35424 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

FF4266

• Senior gebruiker
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #40 Gepost op: 27 maart 2013, 19:40:33
Nou, de disciplinaire maatregel had in ieder geval geen betrekking op de collega's die die brand hebben gedaan.. En gelukkig maar, want dat zou bizar zijn.. Hier hebben zij vast heel veel ervaring mee op gedaan, en dat is wat we allemaal willen, ervaring.. Dus eigenlijk alleen maar goed voor ze.

Maar, die maatregel heeft dan betrekking op jeugdleden, alleen of dat in verband staat met het filmen van dit incident? Dat is natuurlijk niet zeker, en ik zou niet weten waarom dat verband zou hebben, lijkt me sterk dat het filmen van incidenten tegen de regels is van dat jeugdkorps, waardoor ze zijn "ontslagen"..

Ik denk dus niet dat het verband heeft, als dat wel zo is, dan is dat korps volgens mij fout bezig, door te straffen en niet te laten leren..

mike

• Senior gebruiker
Reactie #41 Gepost op: 27 maart 2013, 19:45:19
Ik denk dus niet dat het verband heeft, als dat wel zo is, dan is dat korps volgens mij fout bezig, door te straffen en niet te laten leren..

Denken of hopen? Het gaat niet altijd eerlijk in deze wereld. 2 jeugdleden zijn natuurlijk makkelijke slachtoffers om de mond te snoeren.  98uiye

FF4266

• Senior gebruiker
Reactie #42 Gepost op: 27 maart 2013, 19:45:55
Tja, denken EN hopen eigenlijk..

Brandslanghaspelhouder

• manschap A - Duiker
  • Forum gebruiker
Reactie #43 Gepost op: 27 maart 2013, 19:52:00
Het zou ook te maken kunnen hebben met in de weg lopen/te dicht bij het incident staan, na waarschuwingen. Ligt natuurlijk aan de interne regels.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #44 Gepost op: 27 maart 2013, 19:55:49
@: Brandslanghaspelhouder:

Er is altijd wel een reden te bedenken om iemand te straffen voor een gedraging. Kwestie van goed zoeken.

@ rsc:

Als je die youtubeversie nog hebt: knal hem er maar weer bij. De filmhoek was iets beter.
En nogmaals: dit heeft niks te maken met het afzeiken van een brandweerkorps maar een mooi leermoment.

rsc

• Forum gebruiker
Reactie #45 Gepost op: 27 maart 2013, 20:00:21
Als je die youtubeversie nog hebt: knal hem er maar weer bij. De filmhoek was iets beter.
En nogmaals: dit heeft niks te maken met het afzeiken van een brandweerkorps maar een mooi leermoment.
Nee, ik ga me niet mengen in deze strijd. Het is alleen bizar dat het binnen de brandweer kennelijk nog steeds heel moeilijk is om van elkaar te leren!

mike

• Senior gebruiker
Reactie #46 Gepost op: 27 maart 2013, 20:06:36
Nee, ik ga me niet mengen in deze strijd. Het is alleen bizar dat het binnen de brandweer kennelijk nog steeds heel moeilijk is om van elkaar te leren!

Is er dan een strijd? Hoe zouden deze jeugdleden kunnen strijden om hun gelijk? Het heeft er alle schijn van dat ze mond dood worden gemaakt. Van een strijd kun je mijns inzien ook absoluut niet spreken. In ieder geval niet van een gelijke strijd.

FF4266

• Senior gebruiker
Reactie #47 Gepost op: 27 maart 2013, 20:11:16
Ik zou zeggen, degene die het filmpje nog heeft, zet hem erop, kunnen we er allemaal van leren, heeft iedereen wat aan! Los van die "strijd" die er naast loopt..

Onger Oensien

• Forum gebruiker
Reactie #48 Gepost op: 27 maart 2013, 20:19:59
Insta ; ikheetsven‏@ikheetsven26 maart
@flevocourant @riklemmens Ze pakken ons met eigen fouten, nooit gezeur over foto's totdat brw man deur verkeerd doet

Er is dus inderdaad een verband. De maker van het filmpje zal ook wel te horen hebben gekregen dat hij het filmpje moet verwijderen of in elk geval niet meer openbaar maken. We weten natuurlijk niet wat er vooraf afgesproken is maar ik lees op twitter iets over huisregels en publicatie van foto's door jeugdbrandweerleden. Maar lijkt op deze manier een gevalletje doofpot en shoot the messenger. Vrees dus dat we dat filmpje niet meer te zien krijgen....

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #49 Gepost op: 27 maart 2013, 20:31:30
Wat een zeperd van brandweer Emmeloord.

De deur was erg. Kunnen we van leren.

De manier waarop dit korps nu zichzelf voor schut zet is echt ronduit zielig. Dit soort zaken gooi je niet op twitter.

2 jeugdleden van ons korps helaas moeten ontslaan vanwege het overtreden van regels. Deze zullen ook niet deelnemen aan wedstrijden 14 april
bron : Twitter
Jeugdbrandweer NOP@Jbrw_NOP
https://twitter.com/Jbrw_NOP/status/316945036497518592

En dus krijg je nu een openbaar welles-nietesspelletje wat je al met de eerste tweet hebt verloren.
Dit is kinderachtig en een veel grotere blamage voor dit korps dan een deurprocedure waar de honden geen brood van lusten.

Echt heel zielig dit.