Middelbrand (pergola) Kloppenburgstraat - Emmeloord 24-03-2013

Auteur Topic: Middelbrand (pergola) Kloppenburgstraat - Emmeloord 24-03-2013  (gelezen 35427 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

ernst

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #90 Gepost op: 28 maart 2013, 13:06:16
Heeft misschien ook te maken met afspraken?  in onze regio mogen jeugdleden ook niet op incidenten afgaan. Was misschien bij hun ook zo? Zou graag het volledige verhaal willen weten.
Dus als je in jullie regio bij de jeugdbrandweer zit, verteld die dat jij niet naar een incident mag gaan? Dat is toch ook te bizar voor woorden. Tuurlijk is het niet de bedoeling dat men bij een incident bv in het afgezette gebied wil komen omdat men bij de jeugdbrandweer zit, maar er gelden dan toch gewoon dezelfde regels als iedere andere burger. Als je netjes achter het lijntje blijft is er toch niks aan de hand. Dat het misschien niet gewaardeerd wordt door de korpsleiding of repressieve dienst, dat kan. Maar naar mijn idee kan je zoiets niet verbieden.

Ik vind het wel bizar dat ze voor het filmen van zo'n incident, jonge potentiele brandweermensen zouden ontslaan. Het is gefilmd zoals het is gegaan en daar is niks aan gelogen of veranderd of in geknipt. Ik hoop dat de brandweer of jeugdbrandweer emmeloord met een officieel persbericht komt voordat het in de grote media aandacht komt.

JeffreyBrw

• Fotograaf | Videograaf | Redacteur
  • Junior gebruiker
  • **
  • 112 volger en redacteur van www.Regio25.nl
    • Regio25.nl
Reactie #91 Gepost op: 28 maart 2013, 13:09:43
Beste mensen,

Ik zal meteen met de deur in huis vallen, er is een weer een positief beeld bij de jeugdbrandweer. We zijn er nog niet, maar gesprekken komen er. We hebben binnenkort gesprekken waar het een en ander besproken gaat worden.

We willen jullie bedanken voor alle steun, reacties en natuurlijk het meeleven. Dit heeft ons enorm goed gedaan. We hadden niet verwacht dat zoveel mensen achter ons stonden, het was inmiddels heel Nederland door gegaan.

We willen jullie, des ondanks alle steun, verzoeken om het hierbij te laten. Ook over het filmpje zal het een en ander besproken gaan worden. Nogmaals, bedankt voor al het meeleven!

Mvg, Jeffrey en Sven (Emmeloord)
Altijd nieuws gierig | Regio25.nl | @JeffreyBrw

Pino112

• Senior gebruiker
Reactie #92 Gepost op: 28 maart 2013, 13:13:19
Ik kan haast niet geloven dat jullie alleen maar ontslagen zijn om dat filmpje.
Er moet dan wel meer aan de hand zijn. Zo niet, dan is het echt een rare actie van Brw Emmeloord.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #93 Gepost op: 28 maart 2013, 14:31:41
Beste mensen,

Ik zal meteen met de deur in huis vallen, er is een weer een positief beeld bij de jeugdbrandweer. We zijn er nog niet, maar gesprekken komen er. We hebben binnenkort gesprekken waar het een en ander besproken gaat worden.

We willen jullie bedanken voor alle steun, reacties en natuurlijk het meeleven. Dit heeft ons enorm goed gedaan. We hadden niet verwacht dat zoveel mensen achter ons stonden, het was inmiddels heel Nederland door gegaan.

We willen jullie, des ondanks alle steun, verzoeken om het hierbij te laten. Ook over het filmpje zal het een en ander besproken gaan worden. Nogmaals, bedankt voor al het meeleven!

Mvg, Jeffrey en Sven (Emmeloord)
Heel goed dat er weer gesprekken gaan komen, dit soort kwesties kennen alleen maar verliezers en er is niemand bij gebaat. Ik hoop dat er juiste en correcte beslissingen genomen gaan worden.
Ik wil hierbij wel een dringend beroep doen op de brw Emmeloord, om nog eens na te denken over het bewuste filmpje.
Het ligt in niemands bedoeling om het korps Emmeloord aan de schandpaal te nagelen. Nee, van dit filmpje kunnen wij allemaal leren. Wij maken uiteindelijk allemaal wel eens fouten tijdens een repressieve inzet, dit is geen schande. Juist door dit soort filmpjes wordt brandweer nederland getriggert om goed bewust te blijven wat we doen tijdens ons repressieve werk. ;)

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #94 Gepost op: 28 maart 2013, 14:40:04
Juist door de reactie krijgt het filmpje aandacht, meer dan anders.

Inmiddels is er ook een stukje verschenen op de site van Omroep Flevoland:

http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/100722/noordoostpolder-brandweer-ontslaat-kritische-jeugdbrandweer
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Speedy

• Forum gebruiker
Reactie #95 Gepost op: 28 maart 2013, 14:47:06
Stel dat jullie weer terug mogen komen bij de jeugdbrandweer is het misschien ook wel beter om niet zelf een bericht te plaatsen met details over de (tijdelijke) schorsing maar dat iemand van communicatie, brandweer Noordoostpolder of één van de jeugdbrandweer dit doet?

Toch nog een vraag voor Jeffrey: ga je wel verder met je website etc.?

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #96 Gepost op: 28 maart 2013, 14:52:28
Ik denk dat het in het belang van de 2 jeugdleden belangrijk is wat terughoudender te zijn voorlopig. Ik gun ze hun terugkomst bij de jeugdbrandweer!
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.

FF4266

• Senior gebruiker
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #97 Gepost op: 28 maart 2013, 14:54:55
En tot nu toe hebben zij zich in dit topic netjes gedragen, geen schadelijke opmerkingen over het korps geuit, dus dat kan ze in hun terugkeer niet tegenwerken..

Ik vraag me overigens af in hoeverre dit topic heeft geleid tot ophef bij de korpsleiding..

Speedy

• Forum gebruiker
Reactie #98 Gepost op: 28 maart 2013, 15:12:47
En tot nu toe hebben zij zich in dit topic netjes gedragen, geen schadelijke opmerkingen over het korps geuit, dus dat kan ze in hun terugkeer niet tegenwerken..

Ik vraag me overigens af in hoeverre dit topic heeft geleid tot ophef bij de korpsleiding..

Helemaal mee eens, wat ik nog wel jammer vindt is dat de korpsleiding nog niet met een reactie is gekomen. Hoop in ieder geval niet dat het de doofpot in gaat.

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #99 Gepost op: 28 maart 2013, 15:46:38

Ow nee hoor, is niets verkeerds gezegd! Bedoel dat we er misschien even niet te veel aandacht aan moeten schenken in het belang van een ieder.....
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.