Zeer grote brand (compagnie-inzet heidebrand Radio Kootwijk) Pomphulweg - Kootwijk 24-03-2013

Auteur Topic: Zeer grote brand (compagnie-inzet heidebrand Radio Kootwijk) Pomphulweg - Kootwijk 24-03-2013  (gelezen 8935 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Zeebonk

• Student Scheikundige Technologie TU/e | BHV'er
  • Forum gebruiker
Citaat
Op de Veluwe bij Hoog Soeren heeft vanavond een heidebrand gewoed. Volgens de brandweer stond er een stuk heide van 200 bij 100 meter in brand. Aanvankelijk meldde de brandweer dat de brand bij Radio Kootwijk woedde.

Vanwege de harde wind en de droogte werd er snel opgeschaald. Uiteindelijk hadden brandweerlieden het vuur snel onder controle en konden aanrijdende brandweerauto's terugkeren.

Het vuur ontstond rond 21.30 uur vanavond. De politie en brandweer onderzoeken morgen wat de oorzaak van de brand was.

Bron: NOS

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Brand woedde ongeveer 800 meter van de weg af in langs een zandpad ter hoogte van kruispunt Haslo/Pomphulweg. Het puntje van Diamondback staat ongeveer 6 kilometer van de incident lokatie af.

Felle brand die snel onder controle gebracht kon worden. Ondertussen zijn alle brandweerploegen weer gesloten op de  kazerne.

Er is een klein stuk hei afgebrand. Wees niet bang voor schade aan het aangezicht. De brand bedraagt minder dan 1% van de heide die daar ligt.

Mijn Video volgt vanavond.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Veel brandweer ingezet bij brand op de Veluwe

Veel brandweer ingezet bij brand op de Veluwe
TVGelderland·    
Gepubliceerd op 24 mrt 2013
Samen sterk in de hulpverlening!

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Walker

• Senior gebruiker
Ik denk dat het een geluk is dat in deze tijd van het jaar de bodem relatief nat is. De vegetatie is kurkdroog, maar deze is ook zo weg. Als de bodem kan gaan gloeien zal het vuur steeds weer oplaaien.
Mister Livingstone, I presume?

Wouwie

• Senior gebruiker
Hier nog 2 foto's van vanochtend, net na het onderzoek van de politie en het TBO.

Yellowjackal

• Forum gebruiker
  • Zand zand en nog eens zand dat is wat hij wil
Als ik zo de foto's bij daglicht zie is het maar een klein stukkie, leek gisteravond veel ruimer,waarschijnlijk door de rook

Frankieboy001

• Senior gebruiker
Hij zal het 2e peloton bedoelen....

Inderdaad.

Peloton 1 bestond uit TS Beekbergen, Hoenderloo, Uchgelen en Apeldoorn Hoofdpost (7744,7743,7747,7741)
Peloton 2 zou bestaan uit TS Uddel, Garderen, Vaassen en Hoog Soeren (7749,1341(GLM),7643,7748)

De TS Hoog Soeren is wss wel t.p. geweest, deze was dichterbij dan de 4e TS uit peloton 1 aangezien de locatie van de melding is veranderd.

Frankieboy001

• Senior gebruiker
Als ze kijken naar snelheid van ter plaatse kunnen zijn zou VGGM als 2e/3e peloton normaal zijn, MON en VNOG kennende, halen ze het liever ver weg uit de regio VNOG.

Peloton 2 bestond toch uit een combinatie van GM en NOG.
Mag ik dan vragen wat je precies bedoelt?

scorpionadvies

• beveiliger - verkeersregelaar - adviseur
  • Forum gebruiker
hebben ze - het TBO - al enig idee waardoor het ontstaan is ?  

Gelet op de weersomstandigheden lijkt het me dat het niet uit zichzelf is begonnen.