dat is dus het probleem als je op alarmeringen van anderen reageert!..Waarschijnlijk wisten ze bij de brandweer al dat het een oefening was etc. etc. Deze discussie hebben wij ook jaren op het strand gehad...wanneer reageer je op een scanner melding en wanneer niet. 1 van de risico's is dus wat je hierboven omschrijft: je zet onnodig een hele andere keten in werking terwijl iets al lang opgelost is, het om een oefening gaat etc etc...
Nou nee, je veronderstelling is niet juist. code 52929 gaat mee en dat is de centralistencode van alle reddingsbrigades hier en die wisten van niets. Dus ook bij de RB van Almere, Huizen en Blaricum zijn ze even flink geschrokken, want dit is geen dagelijkse kost voor ons. Het was echt een vergissing om zo te alarmeren en het zal ook niet zo gauw weer gebeuren...
Dat is dus het voordeel van C2000 en P2000. Geen mensen of instanties op de plaats van het incident die niets met de betreffende hulpverlening te maken hebben. Of overbdige (te veel) hulpverleners.
Dus aansluiting zoeken bij de brandweer. Dan krijg je P2000 piepers en word je opgenomen in het alarmeringsschema waterongevallen.
Zie de RB Culemborg. (maar dat had ik ergens anders in dit forum ook al vermeld.)
Wat jammer dat op alles wat ik aandraag door bepaalde mensen maar op één manier gereageerd kan worden, verzin is wat nieuws! Ik zou zeggen, ga naar
http://forum.reddingsbrigade.net/ en elkaar daar dat eentonige verhaal vertellen, op jullie eigen forums kom ik vanwege dat gezeur al niet meer en nu is hier ook al die gebarsten grammefoonplaat te horen. Ga op het water lekker je geheime reddinkjes uitvoeren maar val mij er niet mee lastig, je weet hoe ik over exclusieve afgeschermde waterhulpverlening denk, die discussie hoeft niet elke keer opnieuw gevoerd te worden.
En of P2000 het aantal kijkers bij een ongeval beperkt? Kweetnie, praat eens met de P2000shop...
Henk