Zeer grote brand (compagnie-inzet heidebrand Radio Kootwijk) Pomphulweg - Kootwijk 24-03-2013

Auteur Topic: Zeer grote brand (compagnie-inzet heidebrand Radio Kootwijk) Pomphulweg - Kootwijk 24-03-2013  (gelezen 8927 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Kom maar op met de speculaas.

Daar waar midden op de heide geen ontstekingsbron te vinden is, lijkt mij de oorzaak zoals gebruikelijk bij de pomphulweg als mede het feit dat het tijdstip (namiddag of avond) voor deze brand welke ook in lijn ligt met andere branden, weer erg voor de hand.

Kwade opzet.

Yellowjackal

• Forum gebruiker
  • Zand zand en nog eens zand dat is wat hij wil
Inderdaad.

Peloton 1 bestond uit TS Beekbergen, Hoenderloo, Uchgelen en Apeldoorn Hoofdpost (7744,7743,7747,7741)
Peloton 2 zou bestaan uit TS Uddel, Garderen, Vaassen en Hoog Soeren (7749,1341(GLM),7643,7748)

De TS Hoog Soeren is wss wel t.p. geweest, deze was dichterbij dan de 4e TS uit peloton 1 aangezien de locatie van de melding is veranderd.
TS Hoog Soeren is inderdaad TP geweest. Stonden buiten dienst door een foutje vandaar dat we niet bij de eerste alarmering zaten. Telefoontje met de MON gaf uitkomst.
hebben ze - het TBO - al enig idee waardoor het ontstaan is ?  

Gelet op de weersomstandigheden lijkt het me dat het niet uit zichzelf is begonnen.
Ja dat hebben ze Oorzaak "Vuur"  :P

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Inderdaad.

Peloton 1 bestond uit TS Beekbergen, Hoenderloo, Uchgelen en Apeldoorn Hoofdpost (7744,7743,7747,7741)
Peloton 2 zou bestaan uit TS Uddel, Garderen, Vaassen en Hoog Soeren (7749,1341(GLM),7643,7748)

De TS Hoog Soeren is wss wel t.p. geweest, deze was dichterbij dan de 4e TS uit peloton 1 aangezien de locatie van de melding is veranderd.

Hoog Soeren was bij de eerste lokatie ook het snelste voertuig. Was echter ergens een foutje. de 7741 is naar het tweede peloton geschoven en de 7748 in het eerste peloton gezet wat ik gezien heb.

Peloton 2 bestond toch uit een combinatie van GM en NOG.
Mag ik dan vragen wat je precies bedoelt?

Garderen is gealarmeerd. Echter word er ook een voertuig gealarmeerd uit Vaassen. Echter waren er meerdere VGGM korpsen dichterbij. Garderen zit al langer in het 2de Peloton op de Pomphulweg.

hebben ze - het TBO - al enig idee waardoor het ontstaan is ?  

Gelet op de weersomstandigheden lijkt het me dat het niet uit zichzelf is begonnen.

Rondom Hoog Soeren is al jarenlang een pyromaan actief. Hij doet zijn daden vooral op de maandag, dinsdag en donderdag avond, vlak voor of na zonsondergang. En op zondagochtend. Zo nu en dan is het dus wat afwijkend. Zoals gisterenavond bijvoorbeeld.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

JarnoF

• Senior gebruiker
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
De wind werkt wel zeer bevorderend voor een mogelijke pyromaan.

Hopelijk wordt er voldoende toezicht gehouden door de politie in het gebied (hoewel dat waarschijnlijk ondoenlijk is).

Firefighter1970-b.d.

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
Peloton 2 bestond toch uit een combinatie van GM en NOG.
Mag ik dan vragen wat je precies bedoelt?

Kijk eens naar de brand op Radio Kootwijk op 01-04-2012 en je kunt aan de alarmeringen precies zien wat ik bedoel.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
De wind werkt wel zeer bevorderend voor een mogelijke pyromaan.

Hopelijk wordt er voldoende toezicht gehouden door de politie in het gebied (hoewel dat waarschijnlijk ondoenlijk is).

Dat is inderdaad ondoenlijk. Het betreffende gebied is groter dan de stad Amersfoort. Het is dus ook ondoenlijk om voor zo'n groot gebied surveillance te houden op het ontstaan van natuurbranden. Sommige paden in het gebied zijn voor de politie niet eens berijdbaar. In principe is Staatbosbeheer opgescheept met het toezicht en handhaving in het bos. Zij beschikken over goeie 4x4 auto's met bijpassende verlichting. Diverse BOA's van Staatbosbeheer zijn ook gewapend etc. Zij kunnen dus veel doen zonder de politie. Echter is het ook voor hun moeilijk dit gebied constant in de gaten te houden.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Rondom Hoog Soeren is al jarenlang een pyromaan actief. Hij doet zijn daden vooral op de maandag, dinsdag en donderdag avond, vlak voor of na zonsondergang. En op zondagochtend. Zo nu en dan is het dus wat afwijkend. Zoals gisterenavond bijvoorbeeld.

Uh, dat is wel heel erg uiteenlopend :D Doet me aan een radiocommercial denken, maar ben de tekst even kwijt. Was net zo onsamenhangend ;D