GRIP 1 Zeer grote brand inzet compagnie (heide) Kluizerweg - Leende 26-03-2013

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand inzet compagnie (heide) Kluizerweg - Leende 26-03-2013  (gelezen 14608 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Wouwie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 766
Eigenlijk best wel slecht dat zulke regio's geen TS-BT's hebben. Dat verbaasde mij al toen met de grote brand bij Schoorl.. Het zal wel weer een geldkwestie zijn helaas.

Ik weet nog wel twee voertuigen die binnen kort beschikbaar komen (2 kanjers) 998765 De Unimogs TS-BT/SB van de gemeente Apeldoorn 06-9742(ex 06-7748) en 06-9741 >:D >:D
Hij heeft afgelopen twee dagen weer goed zijn best gedaan in Hoog Soeren (Iveco is defekt)
Ik weet nog wel een mooi schuurtje waar ze kunnen staan, en ook nog flink gebruikt zullen worden. Alleen komt er dan een Iveco onder een laag stof te staan vermoed ik  >:D


superfly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Wat is er trouwens van het plan geworden om voormalige tankwagens van defensie te gebruiken als waterwagens zoals in Texel het geval is?


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Wat is er trouwens van het plan geworden om voormalige tankwagens van defensie te gebruiken als waterwagens zoals in Texel het geval is?

Texel heeft de ex. defensie wagen al weer afgestoten. Het andere voertuig in Ede is ook weg. De trailer is er nog maar de truck is vervangen door een nieuwe Actros. De oude defensietrekker bleek geen toekomstvisie te hebben.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Wat is er trouwens van het plan geworden om voormalige tankwagens van defensie te gebruiken als waterwagens zoals in Texel het geval is?
Mij onbekend. Wat ik wel weet is dat BZO enkele tankwagens gaat aankopen. Zal nog wel even duren, want tja... "geld" he ::)

Das toch wel een heel gemis met zo'n brand. Hebben ze ideeën om in die regio zulke voertuigen aan te schaffen want ze hebben daar toch wel redelijke natuurgebieden. Ik weet nog wel twee voertuigen die binnen kort beschikbaar komen (2 kanjers) 998765 De Unimogs TS-BT/SB van de gemeente Apeldoorn 06-9742(ex 06-7748) en 06-9741 >:D >:D
Hij heeft afgelopen twee dagen weer goed zijn best gedaan in Hoog Soeren (Iveco is defekt)
Tja, er zou een peloton TS-BT's aangeschaft worden na de brand in 2010 in Heeze-Leende op de Strabrechtseheide. Maar wat van dat plan over is.. Geen idee.


Pino112

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,581
Texel heeft de ex. defensie wagen al weer afgestoten. Het andere voertuig in Ede is ook weg. De trailer is er nog maar de truck is vervangen door een nieuwe Actros. De oude defensietrekker bleek geen toekomstvisie te hebben.

Die in Ede is de 2763 toch? Wordt dus niet meer gebruikt als ik het goed lees?


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Die in Ede is de 2763 toch? Wordt dus niet meer gebruikt als ik het goed lees?

Correct. De trailer word nog wel gebruikt. Maar de truck niet meer. Daar staat nu een nieuwe Actros onder.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


jasir

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
  • veiligheidsregio drenthe 03
Nee, er zijn geen voertuigen met een dakmonitor. Helaas.

Ik zou verwachten dat de nieuwe blus voertuigen MWB wel voor zien zijn van dak blussing het betreft meerder Volvo FMX voertuigen.


andries

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
Die tank wagen van Lommel is mooi ding, dan heb je snel veel water op de plek, ik schat dat hij gauw 20M3 is. Laten ze hier in NL ook vlak bij grote natuurgebieden zo'n tankwagen plaatsen. Met de huidige pompen van tegenwoordig druk je zulke opleggers snel vol.
 Ik rijd zelf met 36m3 mest oplegger, en kan die vol drukken in 10 min, inclusief aan en afkoppellen van de slang.

Dus idee voor de korpsen van NL? Dan geen 36m3 natuurlijk, want dan weg je vol al gauw 50 ton. Maar een 20m3 tank oplegger of gewoon een 8x8 of 10x8 met grote tank en pomp der op. moet je heel eind kunnen komen in het terrein. Mits je der iemsnd op hebt zitten die weet hoe je terrein moet rijden( bedoel ik natuurlijk de gewone zandpaden mee).


Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Die tank wagen van Lommel is mooi ding, dan heb je snel veel water op de plek, ik schat dat hij gauw 20M3 is. Laten ze hier in NL ook vlak bij grote natuurgebieden zo'n tankwagen plaatsen. Met de huidige pompen van tegenwoordig druk je zulke opleggers snel vol.
 Ik rijd zelf met 36m3 mest oplegger, en kan die vol drukken in 10 min, inclusief aan en afkoppellen van de slang.

Dus idee voor de korpsen van NL? Dan geen 36m3 natuurlijk, want dan weg je vol al gauw 50 ton. Maar een 20m3 tank oplegger of gewoon een 8x8 of 10x8 met grote tank en pomp der op. moet je heel eind kunnen komen in het terrein. Mits je der iemsnd op hebt zitten die weet hoe je terrein moet rijden( bedoel ik natuurlijk de gewone zandpaden mee).
Ik geloof dat het 28.000 liter was, wat daarin zit.

Maar veel water = veel gewicht en dus slecht voor de zandpaden. En het apparaat is ook groter, je bent dus minder wendbaar en minder snel ter plaatse en je kan ook minder snel door de heide "crossen". Mij lijkt het juist slimmer om meerdere kleinere tankwagens te hebben.


Pino112

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,581
Correct. De trailer word nog wel gebruikt. Maar de truck niet meer. Daar staat nu een nieuwe Actros onder.

Waar wordt die trailer nu voor gebruikt dan? Wat is de reden dat ie niet meer als tankwagen wordt ingezet? Zoals Brambd hierboven zegt vanwege de 'lompheid'?