GRIP 1 (verdacht pakketje blijkt loos alarm) Centraal Station - Utrecht 16-03-2013

Auteur Topic: GRIP 1 (verdacht pakketje blijkt loos alarm) Centraal Station - Utrecht 16-03-2013  (gelezen 5187 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

kroezy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 170
  • Volg me ook op twitter @112mani
    • 112mani
Waarschijnlijk rest van de avond geen treinverkeer van en naar Utrecht, op last van de politie. bit.ly/NSinfo #Ut
Volg me ook op twitter @112mani


just me

  • Boa OV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Als men de treinen niet uit kan.. hoe kan dat dan gemeld worden ?

Woordvoerder NS weet ook van niets.. :)

Ik denk reizigers die op het perron stonden


guest4965

  • Gast
p2kflex
22:15:43 16-03-13GROUP-1Ass-politie Station Utrecht Centraal UTR (GRIP: 0)
0709615BRW Veiligheidsregio Utrecht (Beheer)
0709531BRW Veiligheidsregio Utrecht (Calamiteitencoördinator Meldkamer)
0709540BRW Veiligheidsregio Utrecht (Informatiemanager CoPI Oost)
0709541BRW Veiligheidsregio Utrecht (Informatiemanager CoPI West)
0709609BRW Veiligheidsregio Utrecht (Persvoorlichter Regio)
0709608BRW Veiligheidsregio Utrecht (Piket BGC - Bureau Gemeentelijke Crisisbeheersing)
0709527BRW Veiligheidsregio Utrecht (Piket Centralist)


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
RTV Utrecht @rtvutrecht

Verdachte pakketje Utrecht CS loos alarm. Hulpdiensten vertrekken en treinen gaan weer rijden.


just me

  • Boa OV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
de ns denkt dat de verstoring nog tot 02:00 uur gaat duren.

Oorzaak
 Rond Utrecht Centraal rijden geen treinen door beperkingen op last van de politie.
 Verwachting
 De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting 17 maart rond 2:00 uur verholpen.

bron: ns.nl


just me

  • Boa OV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Van en naar Utrecht Centraal Station komt het treinverkeer weer op gang. Tussen half tien en half elf vanavond lag het treinverkeer stil na de vondst van een verdacht pakketje in de stationshal.

Uit onderzoek van de politie blijkt dat het pakketje geen gevaar oplevert. De stationshal was afgesloten, maar is ook weer vrijgegeven.

Mensen in treinen mochten er niet uit.

bron: nos.nl


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
p2kflex
22:38:57 16-03-13-ALPHA-Verdacht pakketje CS Utrecht blijkt loos alarm, treinverkeer weer langzaam op gang
0736090Politie Veiligheidsregio Utrecht (Persinfo)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Verdacht pakketje Utrecht CS loos alarm


UTRECHT - Station Utrecht Centraal is zaterdagavond een uur ontruimd geweest omdat er even voor negen uur een verdacht pakketje was gevonden bij een servicebalie van de NS. Om 22.15 uur bleek er sprake van loos alarm.

Een gebied van 500 meter werd volgens de standaardprocedure ontruimd. Een bomverkenner onderzocht het pakketje. Wat er in zat, is nog niet bekend.
Bron+ volledig persbericht: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/949706/verdacht-pakketje-utrecht-cs-loos-alarm.html


corh

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Nog even voor de duidelijkheid. dat de treinen die nog op utrecht cs stonden niet weg zijn gereden heeft te maken met het feit dat er dan trillingen kunnen ontstaan met alle gevolgen van dien.