Grote brand (rietgedekt pand) Husselaarijstraat - Loo 26-03-2013

Auteur Topic: Grote brand (rietgedekt pand) Husselaarijstraat - Loo 26-03-2013  (gelezen 4499 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #10 Gepost op: 26 maart 2013, 22:48:38
22.04 Onderweg naar melding grote brand rietenkap in Loo.

22.47 Brandweer heeft brand onder controle.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #11 Gepost op: 26 maart 2013, 23:06:14
Nee. Er is buitenregionaal geen rietteam dat sneller aanwezig is. Voor de provincie Gelderland is Kootwijkerbroek sowieso nog het enige rietteam. Binnen geringe tijd zal er een 2de volledig uitgerust rietteam komen.

In dit geval heeft het rietteam nog meerwaarde. De lokale blusgroepen hebben al effectief ingegrepen, waardoor de brand onder controle is. Het rietteam rijd toch door omdat zij het zaakje beter kunnen beoordelen en eventueel nog verdere taken kunnen verrichten. Wanneer de brand klein gehouden kan worden kan het rietteam nog wel meerwaarde hebben. Maar ideaal is anders.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #12 Gepost op: 26 maart 2013, 23:07:56
Nee. Er is buitenregionaal geen rietteam dat sneller aanwezig is. Voor de provincie Gelderland is Kootwijkerbroek helaas nog het enige rietteam. Binnen geringe tijd zal er een 2de volledig uitgerust rietteam komen.
Weet je toevallig ook waar dit team geplaatst gaat worden?
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #13 Gepost op: 26 maart 2013, 23:08:47
Weet je toevallig ook waar dit team geplaatst gaat worden?

Sorry voor de onvolledigheid. Het 2de rietteam zal in Zwartebroek komen. De teams gaan dan samenwerken op Utrechts model. Bij elke rietendakbrand zullen er dus beide rietteams gealarmeerd worden.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #14 Gepost op: 26 maart 2013, 23:13:51
Sorry voor de onvolledigheid. Het 2de rietteam zal in Zwartebroek komen. De teams gaan dan samenwerken op Utrechts model. Bij elke rietendakbrand zullen er dus beide rietteams gealarmeerd worden.
En die moeten dus heel gelderland midden afdekken. Zwartebroek ligt nog verder weg als Kootwijkerbroek.
Ergens krijg ik de indruk dat dit qua indeling niet heel tactisch gepland is. :-X
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #15 Gepost op: 26 maart 2013, 23:18:40
En die moeten dus heel gelderland midden afdekken. Zwartebroek ligt nog verder weg als Kootwijkerbroek.
Ergens krijg ik de indruk dat dit qua indeling niet heel tactisch gepland is. :-X

Tja. Niet heel raar. De rietteams worden volledig betaald door de gemeente Barneveld. Die zijn niet van plan een rietteam in Zevenaar te planten. Als het een regionaal idee geweest was, had dat team zeker ergens anders gestaan. De regio wil er echter niet voor opdraaien, dus dan houd de gemeente Barneveld hetzelf. Het is dus eigenlijk al een gunst dat ze vervolgens wel mogen uitrukken buiten de gemeente Barneveld. Want hier zou eerst ook geen sprake van zijn.

Het zou ook een beetje krom zijn dat ik als Barnevelder belasting betaal voor een Rietteam aan de andere kant van de regio, als zij zelf niet mee willen betalen.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #16 Gepost op: 26 maart 2013, 23:22:38
Prima hoor dat de gemeentes er zo in staan, maar je zou toch denken dat de overkoepelende organisatie of de veiligheidsregio daar iets van zou moeten vinden....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #17 Gepost op: 26 maart 2013, 23:25:27
Prima hoor dat de gemeentes er zo in staan, maar je zou toch denken dat de overkoepelende organisatie of de veiligheidsregio daar iets van zou moeten vinden....

Blijkbaar vind de gemeente Barneveld een rietteam wel belangrijk, maar vind de regio dat minder. Zolang de brandweer Gelderland-midden niet geregionaliseerd word zal Barneveld dus gewoon moeten financieren. Nu is het aan de jongens van Kootwijkerbroek de taak om de meerwaarde van het team te tonen. Anders verwacht ik niet veel meer van het team na de regionalisering....
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #18 Gepost op: 26 maart 2013, 23:26:47
Als de veiligheidsregio er wat van denkt te moeten vinden, waarom trekt zij dan zelf de poepflap niet...? >:D


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #19 Gepost op: 26 maart 2013, 23:29:10
Als de veiligheidsregio er wat van denkt te moeten vinden, waarom trekt zij dan zelf de poepflap niet...? >:D
Ach ja, het is weer het standaard verhaaltje:

Het gaat goed zolang het goed gaat, en het moet eerst flink mis gaan voordat men tot bezinning komt. Maar kennelijk vind men het bij de veiligheidsregio dus (nog) niet nodig.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.