Ik ben toch echt bang dat het een probleem van de werkgever is want die heeft te maken met de wettelijke arbeidstijden. Daar is in vermeld:
Pauzes:
Volgens de Arbeidstijdenwet moet een pauze minimaal 15 minuten duren en moet tevens de dienst onderbreken. Als er tijdens een dienst meer dan 5,5 uur wordt gewerkt dan moet er sprake zijn van minimaal 30 minuten pauze. Deze pauzetijd mag worden gesplitst in 2 x 15 minuten. Als tijdens de dienst meer dan 10 uur wordt gewerkt, dan moet de dienst minimaal worden onderbroken door 45 minuten pauze, eventueel op te splitsen in 3 x 15 minuten
De werkgever hoort er dus rekening mee te houden dat hij een mannetje achter de hand heeft om de pauzes op te vangen, hoe je het went of keert.
De opdrachtgever zal opdracht hebben gegeven om op punt A een B-aantal regelaars in te zetten voor de duur van C uren. Da de werkgever daar man bijvoorbeeld 2 man op indeelt, is de fout van de werkgever en niet van de opdrachtgever.
Voorbeeldje:
Ik wil goederen laten transporteren naar Italië per vrachtwagen en het spul moet er zo snel mogelijk zijn. Ik geef een transportbedrijf de opdracht om dit te regelen.
Zij laten dit door 1 chauffeur doen; hij heeft hard voor de zaak en rijdt in 1 stuk door maar wordt net over de grens van Italië aan de kant gezet. Hij heeft te lang gestuurd.... Wie krijgt nu de boete? Ik in ieder geval niet.
De opdrachtgever zal dus zijn handen er vanaf trekken als er iets misgaat en zeggen dat (zoals in genoemde geval) 2 maal 12 uur (= 24 uur) een vkr had ingehuurd en er niet van op de hoogte was dat de vkr-aanbieder maar 2 man had gestuurd terwijl dit, op papier, werk is voor 3 man.