GRIP 1 Zeer grote brand (Hotel Thermen Bussloo) Bloemenksweg - Voorst 28-03-2013

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (Hotel Thermen Bussloo) Bloemenksweg - Voorst 28-03-2013  (gelezen 11757 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Brantho

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 131
Moest die hoogwerker van brandweer Apeldoorn in het filmpje van omroep gld op zijn kant of zo.  :-\
Die maakt een lekkere bocht inderdaad. :)


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Moest die hoogwerker van brandweer Apeldoorn in het filmpje van omroep gld op zijn kant of zo.  :-\

Hoe bedoel je, zo'n topzwaar voertuig helt al snel zo over en er werd netjes binnen de marges gereden.


Vincent156

  • Manschap A
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
Ik zie ook weinig spannends hoor!

Rijdt wel lekker door! Maar dat zo ik ook doen als die zo brand!


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Hoe bedoel je, zo'n topzwaar voertuig helt al snel zo over en er werd netjes binnen de marges gereden.
Ik kwam net al ( of maar ) 3 voorbeelden tegen van hoogwerkers van de brandweer die vanwege een bocht op hun kant gingen.
Roosendaal 2010 tijdens het oefenen met  de wagen en 2 verschillende wagens van schiphol ( in zo'n 7 jaar ! )

Mijn vraag: wat zijn die marges ? snelheid, type etc.
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


STIMP

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
    • Persoon Schadeherstel en Carrosserie BV
Hebben wij als brandweerman niet geleerd: eigen veiligheid eerst?

Ik kwam jaarlijks bij tientallen gekantelde vrachtwagens op 's lands rijkswegen maar tussen wel of niet kantelen zit een zijden draadje. Dit rijgedrag is naar mijns inziens niet goed en onnodig het laatste stukje voor aankomst. Oh ja, het is ook slecht voor de bandjes... 0098


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Ja allemaal waar, maar wie rijdt er en wat is de opdracht en wat is deze man verkeerd aan het doen?
Wetende dat de bocht echt goed en netjes is genomen, en het voertuig ter plaatse is, opdracht uitgevoerd.

Laten we alvorens al te veel commentaar te leveren, er vanuit gaan dat we allemaal mensen zijn en ook allemaal adrenaline in ons hebben.
Bij instappen begint de inzet.


Erik van Wijngaarden

  • Werkzaam bij de brandweer
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
  • Denk niet in problemen maar in oplossingen...
Citaat
Ja allemaal waar, maar wie rijdt er en wat is de opdracht en wat is deze man verkeerd aan het doen?
Wetende dat de bocht echt goed en netjes is genomen, en het voertuig ter plaatse is, opdracht uitgevoerd.

Laten we alvorens al te veel commentaar te leveren, er vanuit gaan dat we allemaal mensen zijn en ook allemaal adrenaline in ons hebben.

Ik deel deze opmerking. Professionals nemen hun eigen verantwoording. Zeer veel brandweervoertuigchauffeurs (ofwel schippers aan wal) op dit forum... Voertuig veilig aangekomen en klus geklaard, goed gewerkt!


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Hij gaat vlot de bocht in, helt over, mindert vaart in de bocht, draait rustig het terrein op.

Moet je voor de gein eens kijken hoe een vergelijkbaar voertuig (cementmixer bijvoorbeeld) een rotonde neemt. Zit heel weinig verschil in.
Dus ik zie het probleem niet zo.


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Ja allemaal waar, maar wie rijdt er en wat is de opdracht en wat is deze man verkeerd aan het doen?
Wetende dat de bocht echt goed en netjes is genomen, en het voertuig ter plaatse is, opdracht uitgevoerd.

Laten we alvorens al te veel commentaar te leveren, er vanuit gaan dat we allemaal mensen zijn en ook allemaal adrenaline in ons hebben.


Ik sluit mijn hier ook bij aan,altijd dat eeuwige commentaar van de beste stuur lui aan wal
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Brand in hotel Thermen Bussloo - 28-03-2013
Brand in hotel Thermen Bussloo - 28-03-2013
ndamstra·    
Gepubliceerd op 28 mrt 2013
Citaat
Op het dak van het hotel van sauna Thermen Bussloo in Voorst heeft vanmiddag brand gewoed. Iets na half vijf had de brandweer de brand onder controle.

Niemand raakte gewond, alleen vijf bedrijfshulpverleners ademden rook in en zijn behandeld door ambulancepersoneel. Een aantal mensen was het dak op gevlucht, maar ze zijn later op eigen kracht weer naar beneden gegaan. Personeel heeft het hotel ontruimd. Het is niet bekend hoeveel mensen er op het moment van de brand in het hotel waren.

Dikke rookwolken waren tot ver in de omgeving te zien. In november vorig jaar was er ook brand bij Thermen Bussloo. Toen brandde een sauna uit.



Thermen Bussloo ontruimd na grote brand
Thermen Bussloo ontruimd na grote brand
TVGelderland·    
Gepubliceerd op 28 mrt 2013
Samen sterk in de hulpverlening!