27-04-2013 KNRM Reddingbootdag - Nederland

Auteur Topic: 27-04-2013 KNRM Reddingbootdag - Nederland  (gelezen 4705 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #10 Gepost op: 27 april 2013, 08:03:34
Is er iemand die het programma van egmond aan zee weet staat niet op de site van de knrm


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #11 Gepost op: 2 mei 2013, 21:22:08
Succesvolle reddingbootdag mét ACTIE

Hansweert, 27 april 2013

De reddingbootdag 2013 stond in het teken van het thema ACTIE. KNRM station Hansweert mocht honderden bezoekers verwelkomen, waarvan er 21 ter plaatse donateur werden.

Dat de reddingbootdag in het teken van het thema ACTIE stond bleek wel bij KNRM station Hansweert. Terwijl de Jan van Engelenburg net de Westerschelde op was voor één van de vele vaartochten ging de pieper "Prio 2, Vaartuig met motorproblemen". Meer daarover leest u hier. Bezoekers konden live zien wat er gebeurd als er een melding komt. De boot werd in razend tempo gereedgemaakt voor de uitruk en binnen enkele minuten werd koers gezet richting de ACTIE.

Vanaf 10.00 stroomde het evenemententerrein vol met bezoekers. Er werd informatie verstrekt over de KNRM, er werden KNRM artikelen verkocht en konden bezoekers zich inschrijven voor een vaartocht met de reddingboot. Ook aan de inwendige mens werd gedacht, want als je de zee op gaat, kan je dat beter niet op een lege maag doen. Koeken, snoep, chips, snacks, koffie en frisdrank, alles was aanwezig.

Collega-hulpverleners waren ter plaatse met een brandweervoertuig en een ambulance. Ook de Delta reddingshondengroep was van de partij en gaf uitleg over hun werk. Er werden wedstrijden overlevingspak aantrekken, trosgooien en een ballonnenwedstrijd gehouden.

De Jan van Engelenburg voer af en aan met donateurs en belangstellenden. Rond half 2 werd een demonstratie verzorgd door brandweerduikteam Goes. Zij lieten zien hoe een drenkeling wordt opgespoord door duikers.

Fotowedstrijd & kleurplaatwedstrijd
Rondom de reddingbootdag organiseert de KNRM een fotowedstrijd én een kleurplaatwedstrijd. Hiermee kunt u/kan je hele leuke prijzen winnen...

Mede dankzij de inzet van brandweer Kruiningen met hun hulpverleningsvoertuig, brandweer Goes met het duikteam, Connexxion Ambulancezorg met een ambulance en de Delta reddingshonden groep en natuurlijk de vele vrijwilligers kunnen we spreken van een zeer geslaagde dag. Een dag die de KNRM 27 nieuwe donateurs opleverde (21 op reddingbootdag en 6 van de actie), waarop 25 potentiële donateurs zijn aangemeld en waarop vele honderden bezoekers meer te weten zijn gekomen over de KNRM.

Tekst: Mario Rentmeester





















Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #12 Gepost op: 3 mei 2013, 18:48:24
Kan ik je nog geen antwoord op geven, hoorde het slechts van een organisator dat ze komen,
Het was toch de Landelijke Eenheid  ;) en dit was het trekkende voertuig. Met de nieuwe striping (lees: 2x2 extra strepen) en contourmarkering.



greetz,  Enrique


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #13 Gepost op: 3 mei 2013, 19:41:27
Ja, inderdaad, deze was het. foto van ter plaatse zo te zien.

Maffe pitten zitten er op dat ding.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #14 Gepost op: 3 mei 2013, 20:48:13
Ja, inderdaad, deze was het. foto van ter plaatse zo te zien.

Maffe pitten zitten er op dat ding.
Denk dat de LE er goedkoop aan kon komen via de verkeersafdelingen van Rotterdam, Den Haag en Amsterdam  :P
greetz,  Enrique


TAS-716

  • Werkzaam op brandweervoertuigen-gebied
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #15 Gepost op: 4 mei 2013, 10:50:10
Ja, inderdaad, deze was het. foto van ter plaatse zo te zien.

Maffe pitten zitten er op dat ding.
Die dubbele sjoelschijven bedoel je? :D
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #16 Gepost op: 4 mei 2013, 20:15:46
Ja, inderdaad. En van de week zag ik volgens mij deze rijden en toen stonden er nog twee opzichtige zoeklampen op die andere punten.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.