GRIP 1 Middelbrand (woningbrand) Pastoor J. van Hovestraat - Beesd 29-03-2013

Auteur Topic: GRIP 1 Middelbrand (woningbrand) Pastoor J. van Hovestraat - Beesd 29-03-2013  (gelezen 3126 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Ik vraag me af wat de reden van de korte grip1 was, misschien weer eens wat zaken aangetroffen waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden?

De brand is ontstaan door explosie van een gasfles, misschien verklaart dat de GRIP 1. De brand is inmiddels geblust, over gewonden is nog weinig bekend. De traumahelikopter is gecanceld.



Nickvm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
http://www.112rivierenland.nl/nieuws/18387-beesd-middelbrand-door-explosie

Beesd - Middelbrand door explosie

Vanmorgen net na 9.30 is er brand onstaan na een explosie op het woonwagenkampje aan de Pastoor j van Hovestraat in Beesd.  De hulpdiensten zetten direct groot materieel in en schaalde ook even kort op naar GRIP 1.

Tijdens het inbouwen van een LPG-tank in een personenauto kwam gas vrij, doordat er een vonk bij kwam vatte de naast gelegen caravan vlam.

In die stacaravan waren op dat moment een man, een vrouw en twee kinderen aanwezig.


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Tijdens het inbouwen van een LPG-tank in een personenauto kwam gas vrij, doordat er een vonk bij kwam vatte de naast gelegen caravan vlam.
Die tanks komen toch leeg uit de fabriek?  ;)


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
(29-03-2013) BEESD - Brand in stacaravan door gasfles
Bij een woonwagenkamp aan de Pastoor J. van Hovestraat in Beesd is vrijdagmorgen brand ontstaan. Een gasfles vloog in brand waardoor de naastgelegen stacaravan ook vlam vatte. In de caravan waren tijdens het uitbreken van de brand nog 4 personen aanwezig. De brandweer rukte daarom groots uit en ook een traumahelikopter werd richting Beesd gestuurd.

Al snel bleek dat de bewoners de caravan veilig hadden verlaten, waardoor de traumahelikopter werd afbesteld. De brandweer had de brand snel onder controle, maar kon niet voorkomen dat de caravan voorlopig onbewoonbaar is.





Foto's: 112Leerdam.nl / Dave van Hattem (HattemMedia)
Tekst: 112Leerdam.nl


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Die tanks komen toch leeg uit de fabriek?  ;)

Die komen inderdaad leeg uit de fabriek, en worden vaak in een autogarage ingebouwd in de auto door professionals. (volgens mij ook speciale keuring voor nodig?).
Volgens mij gebeurde dit niet in een autogarage, en ook met een LPG tank die niet (volledig) leeg was. Dat laatste kan komen door een tweedehands tank (uit een sloop auto bijvoorbeeld).
Mighty fine only gets you somewhere half the time.