Twee doden bij ongeval uraniumbedrijf (Enrichment Technology) Planthofsweg - Almelo 29-03-2013

Auteur Topic: Twee doden bij ongeval uraniumbedrijf (Enrichment Technology) Planthofsweg - Almelo 29-03-2013  (gelezen 8809 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Zo kan je ook altijd meer vragen stellen,

* Betrof dit een besloten ruimte
* Was er een gasmeter aanwezig met minimaal een O2 cel
* Waren er PBM's voorgeschreven en deze gebruikt

Een gastester kost tegewoordig niet veel meer, maar je ziet dat het mensenlevens kan redden!!
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


Roandala

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 983
Het was een ruimte waar de deksels gemaakt worden voor de centrifuge


Roandala

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 983
er is blijkbaar dan ook niet op getraind,  als iemand in een put zich niet lekker voelt door gebrek aan zuurstof en niet eerst  aan dw bel trekt voor meer hulp en daarna zelf met, zuurstof de eerste gaat helpen...
dat zijn de eerste dingen die je leert op de meeste ehbo cursussen. als je geen gevaar ziet, kan het ook gas zijn of het ontbreken van zuurstof. zeker in een omgeving waar de twee zich bevonden.

Ik zeg al, ze vermoeden het. Niemand heeft iets gezien. Het kan ook heel anders zijn geweest. Ze kunnen het ons (mijn familie) (nog) niet goed vertellen wat er gebeurt is.
Hoe de situatie precies is weet ik niet. Ik weet dat het in een ruimte is gebeurt waar deksels worden gemaakt. Ze zijn gestikt omdat het zuurstof weg was en er een soort gas vrij was gekomen. Ik heb er verder geen verstand van. Helemaal duidelijk is het ook niet.


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Wanneer is het tweede slachtoffer overleden? Ik heb nog geen persbericht gezien welke hierover iets vermeldt.


Roandala

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 983
Ik ook niet, ik heb het nergens gelezen. Weet eigenlijk ook niet of ik het mocht zeggen dat het 2e slachtoffer is overleden.
Ik weet ook niet of hij op de dag zelf is overleden of de dag erna.
Waar Matthijs het vandaan heeft weet ik niet.
We hebben het gisteren gehoord van mijn oom, de beste vriend en neef van de 1e overledene.


Matthijs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 140
  • samenwerkend kunnen we meer.
    • Ontwerpers en bouwers van maatwerk interieurs
@ Roandala
Er moet toch iemand in de buurt zijn geweest? de hulpverlening is ook tot stant gekomen. Wellicht kan je uizoeken wie na het tweede slachtoffer de gene was die de mensen gevonden hebben of de hulpverlening gestart zijn. Ook de mensen van de brandweer/ambu kunnen wellicht ook nog wat duidelijk maken. Vragen staat vrij. Ik denk wel dat als je directe familie bent er al meer duidelijk zou moeten zijn.

Is hier imand op het forum die er was?
zonder al te veel details kan er vast wel het eea bekend worden...

Matthijs


Matthijs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 140
  • samenwerkend kunnen we meer.
    • Ontwerpers en bouwers van maatwerk interieurs
wellicht weet Red meer. Hij begint het topic met: Twee doden bij ongeval ...

binnen hulpverlenings land krijgen we weleens wat info... vandaar.
Van de tweede overledene wist ik ook nog niet. Dat is nog te verse info.

Matthijs


Roandala

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 983
@ Roandala
Er moet toch iemand in de buurt zijn geweest? de hulpverlening is ook tot stant gekomen. Wellicht kan je uizoeken wie na het tweede slachtoffer de gene was die de mensen gevonden hebben of de hulpverlening gestart zijn. Ook de mensen van de brandweer/ambu kunnen wellicht ook nog wat duidelijk maken. Vragen staat vrij. Ik denk wel dat als je directe familie bent er al meer duidelijk zou moeten zijn.

Is hier imand op het forum die er was?
zonder al te veel details kan er vast wel het eea bekend worden...

Matthijs

Nee ik ben geen directe familie. Hij is mijn achterneef. De neef van mijn moeder.
De vrouw van het slachtoffer weet ook nog niet veel meer. Omdat ze niet meer weten. En dat weten we van de vrouw zelf (dat was gisteren).
Daarom weten ze ook niet of de slachtoffers daar bijvoorbeeld 2 minuten lagen of misschien al bijvoorbeeld 10 minuten. Er kwam iemand langs en die vond ze.
Als men (nog) niet meer weten kunnen ze ook niet meer vertellen. Ik zal het tzt wel horen maar ga er niet om vragen dat vind ik ongepast.


Roandala

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 983
wellicht weet Red meer. Hij begint het topic met: Twee doden bij ongeval ...

binnen hulpverlenings land krijgen we weleens wat info... vandaar.

Ja, dat is waar  O0


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
wellicht weet Red meer. Hij begint het topic met: Twee doden bij ongeval ...
Ik heb het topic wel gestart maar de titel niet gewijzigd.  ;) Ik weet vermoedelijk veel minder als alle andere deelnemers aan het topic. Ik kom in ieder geval niet verder als een persbericht.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.