De enige klachten over mijn werk die ik krijg, zijn op locatie van betrokkenen bij bijvoorbeeld (minder ernstige) ongevallen. Denk aan: auto in de sloot, auto tegen boom etc. Dat zijn meestal betrokkenen die dan klagen dat ze niet op de foto willen, inclusief kenteken en alles. En dan achteraf mailtjes krijgen dat ze graag de foto's willen hebben. Gebeurd maar al te vaak.
Verder heb ik nog nooit specifiek klachten gehad over te snel publiceren. Enerzijds komt dat ook omdat als ik beelden lever aan de media, er altijd minimaal een uur zit tussen het incident en het inladen van de beelden op mijn computer. Het ontvangen, monteren en publiceren/uitzenden op de omroep(site) is meestal pas op z'n allervroegst na 1,5 tot 2 uur na het incident. Sneller kan haast niet. Ik weet niet precies hoe lang het gemiddeld duurt voordat de politie de familie heeft weten te bereiken, maar ik denk dat er een redelijke marge zit tussen het publiceren/uitzenden van beelden en het slecht nieuws gesprek. Vandaar ook mijn reactie: foto's van omstanders die zelden bij ongevallen aanwezig zijn, richten vaak meer schade aan dan de pro's of de amateur hobbyisten.