0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.
Organisatie Service & VeiligheidOp dit moment werken er bijna 700 mensen binnen Service & Veiligheid van NS Reizigers. In de functie van hoofdconducteur of die van medewerker Service & Veiligheid. Zij worden ingezet voor de informatievoorziening op zowel het station als in de trein. Daarnaast hebben ze een aantal specialistische taken op gebied van sociale veiligheid. Daarbij maakt NS een onderscheid in zogenaamde back-up taken en flextaken.Bij back-up taken is een team van twee medewerkers Service & Veiligheid aanwezig voor preventieve en repressieve veiligheidsmaatregelen. Zij zijn er bovendien ter ondersteuning van onze klanten en de collega's op de trein en het station. Uitgangspunt is dat de inzet van deze medewerkers landelijk, treindienstdekkend, voorspelbaar en betrouwbaar geborgd wordt. Momenteel is deze back-up op 19 vaste stations georganiseerd.Voor flextaken zijn teams aanwezig voor preventie en repressie, baanvakcontrole, in- en uitgangscontrole, (risico)evenementen en calamiteiten. In dit geval gebeurt de inzet van medewerkers informatiegestuurd, waardoor flexibel kan worden ingespeeld en gereageerd op dagelijkse ontwikkelingen in het gebied.De eerste en hoogste prioriteit van Service & Veiligheid is het verlenen van assistentie aan klanten en collega's zodra dat nodig is. Om deze assistentieverlening te kunnen garanderen is het nodig dat de Veiligheidscentrale altijd weet waar de teams zich bevinden, zodat er zo snel mogelijk assistentie ter plaatse kan zijn.Verder is het begeleiden van risicotreinen en het ondersteunen bij grote calamiteiten en crisissituaties zeer belangrijk.Naast de reguliere Service & Veiligheidsorganisatie kent NS ook landelijk inzetbare Service & Veiligheidsteams. Die medewerkers worden informatiegestuurd en op aanvraag van collega's landelijk ingezet.
Bron: www.werkenbijns.nlVolgens mij hoppen ze van station naar station met de trein. En als er wat is zal de 'meldkamer' dit melden en zullen zij t.p. gaan.
Dienst: Nederlandse SpoorwegenSoort voertuig: DienstvoertuigMerk & type: Volkswagen Transporter T5-langKenteken: 60-HGP-2Byzonderheden: Naast twee rij'en met banken diverse materialen achterin.
Deze wagens?
Moeten deze medewerkers ook een sporttest doen?
Boos "STOP!" roepen is meestal niet genoeg