Nieuwe maskers Draeger

Auteur Topic: Nieuwe maskers Draeger  (gelezen 4043 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

pyroloog

  • Bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 181
  • BRW-ZHZ
Gepost op: 20 april 2005, 16:41:12
We hebben hier een nieuw masker van drager, aanschaf Januari 2005. Panorama nova SP.
Het probleem van deze maskers is dat de rode veerbruggen er te los in zitten en er uit kunnen springen. Zijn wij de enige met dit probleem of hebben jullie de zelfde ervaringen?
Laat eens horen wat jullie reacties hierop zijn....




Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1 Gepost op: 20 april 2005, 20:06:25
heb je er een foto van?


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #2 Gepost op: 20 april 2005, 21:40:27
als het goed is moet het deze zijn.

Gr. Ricardo

HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


pyroloog

  • Bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 181
  • BRW-ZHZ
Reactie #3 Gepost op: 21 april 2005, 11:46:09
Het betreft de maskers van het type Panorama Nova sp met spanbeugels. Op de foto is te zien dat er ruimte zit tussen de veerbrug en het masker. De afstand tussen de wanden waar de veerbrug tussen zit is bij de nieuwe maskers 1 mm meer dan bij het oude type maskers.

[verwijderd door de admin]


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #4 Gepost op: 21 april 2005, 20:01:42
volgens mij hebben wij nog het oudere type masker, :-\
Het probleem wat jij aangeeft heb ik hier teminste nog niet gehoord,


pyroloog

  • Bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 181
  • BRW-ZHZ
Reactie #5 Gepost op: 22 april 2005, 08:37:49
Deze maskers zijn begin dit jaar aangeschaft.
Maskerbody is het zelfde, alleen het aansluitstuk is aangepast. Je kunt ze makkelijk herkennen doordat achter de knop om je ademautomaat te ontkoppelen er een beschermnok zit. Deze zorgt er voor dat je het automaat niet per ongeluk ontkoppelt.(zie  bovenaan de foto)


Nolke

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 27 april 2005, 17:29:17
Hallo,

ik heb toevallig gisteren een nieuw masker (1 siliconen voor proef) schoongemaakt en speciaal naar dit probleem gekeken en inderdaad er is 1mm meer ruimte.
Als je een veerbrug van een ouder masker plaats kan hij er zo uitvallen, de brug die er orgineel nieuw inzit zit wel strak.

Draeger komt binnenkort voor HH cursus en dan zal ik dit navragen.

Groetjes Nolke


pyroloog

  • Bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 181
  • BRW-ZHZ
Reactie #7 Gepost op: 28 april 2005, 08:23:03
Hoi,

Wat voor een code staat er op de zijkant van die veerbrug? A1 of A of zoiets. Het veerbrugje dat bij dit masker geleverd werd, was het zelfde als de rest. Viel er dus bijna uit( type A2).

Ik ben dus erg benieuwd of er dus al wijzigingen zijn doorgevoerd met de veerbruggen.

groetjes,


Ruud H.

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 28 april 2005, 11:00:40
Heren,

Is het niet makkelijker om deze vraag aan Dräger voor te leggen. ???


pyroloog

  • Bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 181
  • BRW-ZHZ
Reactie #9 Gepost op: 28 april 2005, 13:01:55
Nou, dat is het probleem namelijk,

Firma Dräger reageerd hier namelijk als volgt op:
De maskeraansluitingen zijn aangepast om nog een betere uitademweerstand te geven. (lijkt mij niet uitmaken of er dan speling of niet op de veerbrug zit, want de veerspanning blijft gelijk toch?????) het probleem dat de veerbruggen er bijna tussen uit vallen wordt daar afgedaan met " dat loopt zo'n vaart niet en er zit altijd nog dat vlamkapje voor zodat alles er niet uitvalt. Er mag niet te veel speling op zitten" maar ze geven niet aan hoeveel dat is namelijk. Ik ben met de productietechnicus ook al bezig geweest en die probeerd nu via duitsland de spelingswaarden te achterhalen.
Al met al een heel vaag verhaal en de reacties van Dräger(Duitsland) zijn nog vager.
Mijn persoonljike mening over heel het verhaal is dat ze daar een productiefout hebben gemaakt en dat ze dat nooit willen toegeven.

Groetjes.

Ps. volgen Drager is er over dit item een nieuwsbrief verzonden naar alle gebruikers. Hebben jullie er ook een gehad?? Ik pas sinds kort via collega's