GRIP 1 Zeer grote brand (compagnie-inzet autobedrijf) Burgerdijkseweg - De Lier 01-04-2013

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (compagnie-inzet autobedrijf) Burgerdijkseweg - De Lier 01-04-2013  (gelezen 17375 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Redactie Regio15.nl ‏@regio15 40s

De @depolitieheli is in De Lier en gaat daar landen. Mogelijk om een OvD van de Brandweer in te laten stappen om van boven te kijken.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Zeer grote brand bij autobedrijf van der Mark

De Lier - Op dit moment woedt er een zeer grote brand bij een autosloopbedrijf gelegen aan de Burgerdijkseweg.

Het gaat om het autosloopbedrijf "van der Mark". Er zijn brandweereenheden uit o.a: Delft, Naaldwijk, De Lier, Rijswijk, Schipluiden, Maasdijk, Wateringen, Den Hoorn, Pijnacker - Nootdorp en Monster ter plaatse om de brand te bestrijden. Er zijn in totaal 11 tankautospuiten gealarmeerd. Evenals diverse meetploegen, dit om te meten of er gevaarlijke stoffen vrij komen bij de brand.

De brand is zelfs vanaf de A4 bij Schiphol te zien.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
16.54 De Politiehelikopter heeft aan de grond een officier opgehaald en gaat nu boven de brand vliegen om de situatie vanuit de lucht te bekijken.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
16.54 Politieheli komt ff langs voor bakkie #zeergrotebrand
@P_Rambo is AMON-verpleegkundige en is ter plaatse met een ambulance-motor.



Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
16.14 In verband met een #zeergrotebrand in #DeLier worden inwoners van De Lier en omgeving verzocht om ramen en deuren gesloten te houden.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
17.04 Er is inmiddels nagenoeg geen rook meer te zien bij de autosloperij. #zeergrotebrand #grip1


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
p2kflex
17:07:46 01-04-13GROUP-1PRIO 2 Brandmeester Grip 0 V.d. Mark Burgerdijkseweg 17 DL 9
1500046BRW Veiligheidsregio Haaglanden (CaCo - Calamiteiten Coördinator)
1500014BRW Veiligheidsregio Haaglanden (Hoofd Meldkamer)
1500021BRW Veiligheidsregio Haaglanden (HOvD)
1500060BRW Veiligheidsregio Haaglanden (Informatiemanager CoPI)
1500050BRW Veiligheidsregio Haaglanden (OvD Alarmcode)
1500075BRW Veiligheidsregio Haaglanden (Persinfo)
1500051BRW Veiligheidsregio Haaglanden (ROvD-1 Infocode)
1500071BRW Veiligheidsregio Haaglanden (WVB-1 - Woordvoerder Brandweer)
1520320MKA Veiligheidsregio Haaglanden (CvD-G piket)
1520365MKA Veiligheidsregio Haaglanden (HMKA piket)
1520300MKA Veiligheidsregio Haaglanden (OvD-G piket)
1530659Politie Veiligheidsregio Haaglanden
1530680Politie Veiligheidsregio Haaglanden
1530676Politie Veiligheidsregio Haaglanden
1530660Politie Veiligheidsregio Haaglanden
1530637Politie Veiligheidsregio Haaglanden (Piket CCB - Bureau Conflict- en Crisisbeheersing)
1530641Politie Veiligheidsregio Haaglanden (Voorlichter)
1500536Veiligheidsregio Haaglanden (OvD-BevolkingsZorg Westland)


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Berichten omtrent de inzet van de brandweermotor bij dit incident zijn afgesplitst naar het discussietopic over de motor: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=61016.120
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Rewind

  • HV-geïnteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
Eerder in dit topic heb ik ook vragen/opmerkingen over verkeerscirculatie gelezen. Verkeerscirculatie is in het kader van de crisisbeheersing een deelproces voor de politie. De politie zal deze taak dan ook per definitie voor hun rekening nemen.
Ik heb een vraag over aanrijroutes voor de brandweer gesteld. Hierbij doelde ik niet op de circulatie van de hulpverleningsvoertuigen of het overige verkeer. Waar mijn belangstelling naar uit gaat, is de keuze die de bemanning moet maken indien het incident bijna bereikt is: Gaan we linksom of rechtsom?
Er is aan de meldkamer "gevraagd" om een aantal voertuigen (al dan niet volgens standaardopschaling). Ik kan me voorstellen dat de OvD, terwijl hij/zij "wacht" op de betreffende voertuigen, het plaatje compleet probeert te krijgen en een inzetlocatie in zijn hoofd heeft voor een voertuig. Bijvoorbeeld de 5e en 6e TS aan de oostzijde en een extra HW aan de westzijde. Ik neem aan dat er al veel radioverkeer zal zijn. Is er dan ook nog voldoende ruimte om te communiceren over de laatste paar honderd meter van de rit?

Edit: de geciteerde post is verplaatst


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Ik heb een vraag over aanrijroutes voor de brandweer gesteld. Hierbij doelde ik niet op de circulatie van de hulpverleningsvoertuigen of het overige verkeer. Waar mijn belangstelling naar uit gaat, is de keuze die de bemanning moet maken indien het incident bijna bereikt is: Gaan we linksom of rechtsom?
Er is aan de meldkamer "gevraagd" om een aantal voertuigen (al dan niet volgens standaardopschaling). Ik kan me voorstellen dat de OvD, terwijl hij/zij "wacht" op de betreffende voertuigen, het plaatje compleet probeert te krijgen en een inzetlocatie in zijn hoofd heeft voor een voertuig. Bijvoorbeeld de 5e en 6e TS aan de oostzijde en een extra HW aan de westzijde. Ik neem aan dat er al veel radioverkeer zal zijn. Is er dan ook nog voldoende ruimte om te communiceren over de laatste paar honderd meter van de rit?

Dat is veelal afhankelijk van de naastgelegen panden, die eventueel bedreigt worden door de brand. Zodra er een pand naast staat wat direct wordt bedreigt door de brand heeft dat pand prioriteit om dat te behouden. Daar zal dan een volgende TS op in worden gezet. Daarna is het zaak om de brand als het ware in te sluiten met stralen. Als men dan de brand aan alle kanten heeft ingepakt is de kans op brandoverslag klein zoniet uitgesloten, waarna de echte blussing begint.