Juni 2005 - Vliegtuigkaping

Auteur Topic: Juni 2005 - Vliegtuigkaping  (gelezen 40647 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #110 Gepost op: 12 juni 2005, 17:47:03
ik neem inderdaad aan dat zij het niet hebben gered, maar is er ook nog niet een tango in de cockpit?

Hoever is het inmiddels met de blussing en kunnen ze al gaan kijken in de cockpit?


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #111 Gepost op: 12 juni 2005, 20:19:07
Er staat brand BIJ de cockpit en niet IN de cockpit. Het is dus mogelijk dat de brand vooral buiten de cockpit woedt, er is dat nog een mogelijkheid op overleven voor de piloten.
In weet niet zoveel van brandweer, maar misschien is een binnenaanval mogelijk??
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #112 Gepost op: 12 juni 2005, 20:24:49
eerst natuurlijk de wielen blussen en daarna denk ik proberen een binnenaanval te doen. jord en ik zeiden ook BIJ de cockpit, maar er is gezegd dat de hele deur in brand stond, dus dan zal het binnen waarschijnlijk ook wel gebrand hebben, maar dat moeten ze onderzoeken als ze een binnenaanval gaan proberen


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #113 Gepost op: 12 juni 2005, 20:41:22
Svp een ambulance t.p. voor de geraakte passagier...
Arts  www.alphalog.nl


ED95

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 301
Reactie #114 Gepost op: 12 juni 2005, 20:53:35
Tango's afvoeren via glijbaan, uitleveren aan AT.

  Zijn nu wel toe aan koffie.....


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #115 Gepost op: 13 juni 2005, 18:10:46
Update

De bluswerkzaamheden van de twee crashtenders vorderen, maar het vuur ook. Hoewel de vlammen uit het onderstel nu vrijwel gedooft zijn is de cockpit binnen volledig uitgebrand. De brand is via het onderstel omhoog geklommen het vliegtuig in, dus de kans is zeer groot dat de brand zich onder de coupé ook verspreid. Het glas van de cockpit is gesprongen, de vlammen slaan er uit.

De deuren zijn open en de glijbanen allemaal succesvol opgeblazen. De BBE is als eerste het vliegtuig uit gegaan, tesamen met de verdachten. Door de hevige rookontwikkeling en hun gebrekkige training op het gebied van evacuatie durft de BBE-commandant het niet aan zijn mannen weer naar binnen te sturen. De 3 TAS-bemanningen nemen de evacuatie over. Ze zijn begonnen, maar melden een zeer groot aantal gewonden. Een eerste schatting is ruim 80 personen die niet uit zichzelf het vliegtuig kunnen verlaten. De twee piloten en 3 stewardessen zijn in goede gezondheid aangetroffen, zij zullen voor zover mogelijk helpen met de evacuatie. De overige 2 stewardessen zijn vermist.

Op dit moment staan 2 crashtenders te blussen en de bemanningen van 3 TAS'en zijn aan het ontruimen. De twee ambulances hebben zich in de buurt van het vliegtuig gepositioneerd, het ambuteam en het sigmateam zijn bezig met het opzetten van een gewondennest. De wegen om het vliegveld heen zijn nog steeds afgesloten, maar rijkswaterstaat en de politie hebben een snelle aanrijroute kunnen veiligstellen. Verwachting is dat de eerste (al standby gezette) extra ambulances binnen een kwartier aanwezig kunnen zijn. Voor de brandweer geldt hetzelfde.

Maar dan moeten ze wel opgeroepen worden...
Wout


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #116 Gepost op: 13 juni 2005, 19:14:52
HV 22.1,TS 22.1,HA 22.1,SB 22.1,AL 22.1,TS 21.1,AL 21.1,HV 14.1,TS 14.1,HA 14.1,SP 13.1,TS 22.2,TS 23.1,TS 14.2,BR 40.1,TS 31.1,TS 13.1,HA 43.1,SB 43.1,TD 90.1,BR 20.1,OD 20.1,OD 10.1,BR 30.1,AL 14.1,AL 33.1,HV 13.1,TS 44.1,TS 25.1,TS 24.1,TS 32.1,TS 43.1,TS 24.2,TS 13.2,HV 33.1,TS 33.1,OD 30.1,OD 40.1,BR 50.1,VC 90.1 en de CP 90.1 wilt u gaan voor vliegtuig brand naar Rotterdam airportplein 60 UGS A.

HV 22.1,TS 22.1,HA 22.1,SB 22.1,AL 22.1,TS 21.1,AL 21.1,HV 14.1,TS 14.1,HA 14.1,SP 13.1,TS 22.2,TS 23.1,TS 14.2,BR 40.1,TS 31.1,TS 13.1,HA 43.1,SB 43.1,TD 90.1,BR 20.1,OD 20.1,OD 10.1,BR 30.1,AL 14.1,AL 33.1,HV 13.1,TS 44.1,TS 25.1,TS 24.1,TS 32.1,TS 43.1,TS 24.2,TS 13.2,HV 33.1,TS 33.1,OD 30.1,OD 40.1,BR 50.1,VC 90.1 en de CP 90.1 wilt u gaan voor vliegtuig brand naar Rotterdam airportplein 60 UGS A.


Paul

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 438
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #117 Gepost op: 13 juni 2005, 21:53:52
Gewonde passagier moet zo spoedig mogelijk beoordeeld worden.  Hulp kan pas geboden worden aan de passagiers indien deze geevacueerd zijn, of het veilig is om het vliegtuig te benaderen.  Gezien de geschatte hoeveelheid slachtoffers, zullen we snel moeten opschalen.
CPA ik wil MMT, 8 extra ambulances en een tweede sigma team ter plaatse.  Er moet zorg gedragen worden voor eventuele koeling van brandwonden en er moet rekening gehouden worden met ernstige inhalatietrauma's

Triage voor de sigmatent, vervolgens T3 naar een hal op het airport, T1 naar de tent, T2 naar de volgende tent, zolang zullen ze buiten moeten wachten en T4 worden afgedekt bij het vliegtuig.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #118 Gepost op: 13 juni 2005, 23:37:06
Ik sluit me aan bij Paul. Ik ga het vliegtuig niet in zolang dat niet wordt vrijgegeven door de brandweer. Dan moeten zij de slachtoffers maar aanvoeren.
Overigens ben ik wel benieuwd naar de aard van de verwondingen van 80 (!) slachtoffers. Zijn er mensen uit het vliegtuig gekomen die mij daaromtrent meer informatie kunnen verschaffen? Dan weten we een beetje wat we kunnen verwachten... :-\
Verder heb ik even gemist waar (op hoeveel afstand van het vliegtuig) dat gewondennest wordt gecreeerd? ???


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #119 Gepost op: 14 juni 2005, 00:18:48
De (overheids) brandweer heeft tot nu toe maar 18 personeels aanwezig (3 x TS) dus het wordt buffelen om de slachtoffers (ongeveer 80) naar buiten te krijgen. Hoeveel trappen heeft de luchthaven tot zijn beschikking? Of worden de slachtoffers beneden aan de glijbaan opgevangen door de medici?
Even geduld dus.... :-X

Veel slachtoffers hebben last van rook intoxicatie. Het vliegtuig zit vol met kunststof materialen die aardig giftige rook afgeven als ze in brand raken/ verhit worden.

Als de brand zich via het neus wil naar de cockpit uitgebreid heeft bestaat volgens mij ook de mogelijkheid dat de brand zich uitbreid in het ruim onder de passagiers.