Juni 2005 - Vliegtuigkaping

Auteur Topic: Juni 2005 - Vliegtuigkaping  (gelezen 40706 keer)

0 gebruikers (en 19 gasten bekijken dit topic.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #120 Gepost op: 14 juni 2005, 09:58:06
vuurhaard bedwingen,en verder van voren aan het vliegtuig leeg gaan rapen.En de slachtoffers via de glijbanen naar buiten

bdneema

• Forum gebruiker
Reactie #121 Gepost op: 14 juni 2005, 10:30:27
Gezien de rook ontwikkeling verwacht ik veel slachtoffers met ademhalings problemen. Ook brandwonden sluit ik niet aan. Daarom met spoed ook de GNK container ter plaatse ivm de extra zuurstof,
zuurstofzeugen en burnshields.

gezien het aantal slachtoffers weet ik niet of dit genoeg is. Iemand een idee waar we snel nog meer zuurstofzeugen vandaan kunnen halen?
Rode Kruis de Baronie (Breda), EX-SIGMA Breda, Lid noodhulp team MWB, EHBO instructeur, Lid van reddingsbrigade Breda en BHV-er

Jelmer

• Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
Reactie #122 Gepost op: 14 juni 2005, 10:41:12

gezien het aantal slachtoffers weet ik niet of dit genoeg is. Iemand een idee waar we snel nog meer zuurstofzeugen vandaan kunnen halen?

GNK-containers uit andere regio's lijkt mij het makkelijkst.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #123 Gepost op: 14 juni 2005, 10:46:00
Gezien de rook ontwikkeling verwacht ik veel slachtoffers met ademhalings problemen. Ook brandwonden sluit ik niet aan. Daarom met spoed ook de GNK container ter plaatse ivm de extra zuurstof,
zuurstofzeugen en burnshields.

Wie rijdt de GNK containers TP? Ik hoop niet dat het de brandweer is...... want die komen nu even mensen te kort....

Jelmer

• Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
Reactie #124 Gepost op: 14 juni 2005, 10:50:05
Wie rijdt de GNK containers TP? Ik hoop niet dat het de brandweer is...... want die komen nu even mensen te kort....

Dan zul je snel een bouwbedrijf o.i.d met haakarmvoertuigen moeten vinden en die onder politie begeleiding laten rijden met de gnk-containers.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #125 Gepost op: 14 juni 2005, 10:53:55
Brandweer Gouda rijdt met de HAB van GNK Midden Holland van regio Hollands Midden in 15 min. naar 16-hoven.

Brandweer Leiden doet er met de HAB van GNK Rijnland van regio Hollands Midden iets langer over, maar de O2 uit de 1e HAB is niet gelijk op.  :)

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #126 Gepost op: 14 juni 2005, 17:05:54
Denk om de afstand!
Het vliegtuig is niet opgestegen, dus zit nog bijna vol met kirosine. Iemand die er verstand van heeft, moet in de gaten houden of het vuur niet te dicht bij de tanks komt. Als dat wel gebeurt, moeten de hulpverleners a.s.a.p. weg, aan een dode hulpverlener heb je niets en het leed wordt alleen maar groter. Het zal wel moelilijk zijn om so's eventueel achter te moeten laten...

Nog een oplossing voor het gewondenvervoer:
Het zal offiecieel niet mogen ben ik bang, maar misschien kunnen ME- of arrestantenbussen van de politie ingezet worden voor gewondentransport. Hierin in voldoende ruimte om mensen met relatief kleine verwondingen te vervoeren, eventueel zelfs liggend.

Dan zul je snel een bouwbedrijf o.i.d met haakarmvoertuigen moeten vinden en die onder politie begeleiding laten rijden met de gnk-containers.

De Roteb zal wel over haakarmwagens beschikken. De contacten van de politie met de Roteb zijn goed, dus dat moet lukken denk ik.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

FF_holland

• Senior gebruiker
  • Leuk forum!
Reactie #127 Gepost op: 14 juni 2005, 19:07:05
Denk om de afstand!
Het vliegtuig is niet opgestegen, dus zit nog bijna vol met kirosine. Iemand die er verstand van heeft, moet in de gaten houden of het vuur niet te dicht bij de tanks komt.

als een piloot z'n brandstof kan lozen, is er dan geen mogelijkheid om een lege tankwagen eraan te koppelen om zo wat brandstof uit het vliegtuig te pompen??

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #128 Gepost op: 14 juni 2005, 20:53:48

als een piloot z'n brandstof kan lozen, is er dan geen mogelijkheid om een lege tankwagen eraan te koppelen om zo wat brandstof uit het vliegtuig te pompen??

Opzich een goed plan, maar lijkt me erg riskant met zo'n brand. Ik weet niet waar de tanks zitten en hoever de brand daar vandaan is. Als de brand ver genoeg weg is, is het misschien wel mogelijk.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

FF_holland

• Senior gebruiker
  • Leuk forum!
Reactie #129 Gepost op: 14 juni 2005, 21:27:31
Ik weet niet waar de tanks zitten en hoever de brand daar vandaan is. Als de brand ver genoeg weg is, is het misschien wel mogelijk.

in de vleugels en in het staartstuk. niet vooraan dus...