Open dag brandweer Amersfoort.

Auteur Topic: Open dag brandweer Amersfoort.  (gelezen 7084 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #10 Gepost op: 9 mei 2005, 22:50:30
ik kom ook wel ff kijken denk ik


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #11 Gepost op: 10 mei 2005, 22:17:02
Tijdens je pauze kun je toch wel even naar de Kleine Koppel komen? ;D ;D ;D ;D ;D

 ;D ;)

Pauze  ??? nou die  heb ik toch niet echt op vaste tijden. Mijn pauze is altijd effe tussen door en als het heeeeeeeel erg rustig is heb ik een hele lange pauze  ;D hoewel dit niet vaak voorkomt helaas  :-\
Maar ik probeer wel mijn best te doen om effe te komen, ik zal mijn best doen.


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #12 Gepost op: 13 juni 2005, 17:03:17
Gemeente Amersfoort

Persbericht

Sectie Communicatie

nummer: 191

datum: 8 juni 2005

Zaterdag 25 juni

Brandweer Amersfoort houdt open dag

Op zaterdag 25 juni houdt Brandweer Amersfoort een Open Dag voor het publiek. Belangstellenden kunnen tussen 10.00 en 16.00 uur rond de hoofdpost van de brandweer aan de Kleine Koppel/Brabantsestraat uitgebreid kennismaken met het werk van de brandweer. Met demonstraties en een informatiemarkt geeft de brandweer een beeld van zowel het eigen werk als het werk van tal van andere hulporganisaties. Ook kunnen bezoekers ervaren hoe het is om in een huis vol rook op zoek te moeten naar de uitgang, een ritje maken in een brandweerauto of genieten van het uitzicht vanaf de ladderwagen. Kinderen kunnen zich uitleven met speciale brandweerspelletjes.

Demonstraties

Door middel van hulpverlening-, blus- en duikdemonstraties kan het publiek nader kennis maken met het repressieve werk van de brandweer. Met een team van reddingshonden wordt getoond hoe deze honden slachtoffers van bijvoorbeeld ongevallen en natuurrampen opsporen.

Informatiemarkt

Op de informatiemarkt zijn organisaties als het Rode Kruis, de Dierenambulance, de politie en de Geneeskundige Hulp bij Ongevallen en Rampen (GHOR) vertegenwoordigd met een voorlichtingskraam. Het projectteam van Veilig op Straat vestigt de aandacht op de gemeentelijke campagne om onveiligheid terug te dringen. Brandweer Amersfoort geeft een beeld van wat de brandweer allemaal doet om te voorkomen dat er brand of een calamiteit optreedt. Zo kunnen bezoekers bijvoorbeeld de aanvalsplannen en rampenbestrijdingsplannen inkijken, waar de brandweer mee werkt als bij een bepaalde organisatie of locatie een brand of ongeval is. Ook kunnen ze een demonstratie van het geografische informatiesysteem Geopoort krijgen. Geopoort maakt het mogelijk om bestanden aan elkaar te koppelen, zodat je bijvoorbeeld met een druk op de knop informatie kunt opvragen over een bepaald adres. Naast plattegronden bevat het systeem informatie over zaken als vergunningen, opslag van gevaarlijke stoffen, brandveiligheidsvoorzieningen, gas-, elektriciteit- en waterleidingen, enzovoort. Diverse voorlichtingsfilms laten zien wat er allemaal komt kijken bij het werk van de brandweer en het gevolg geven aan een brand- of ongevalmelding. Tijdens de Open Dag zijn op de informatiemarkt kleine blusmiddelen te koop. Liefhebbers van brandweeritems kunnen hun hart ophalen bij de kraam van het Brandweermuseum.

Auto's en materieel
Wie vooral ge�nteresseerd is in voertuigen en materieel kan zijn hart ophalen. Een groot deel van het wagenpark van Brandweer Amersfoort is te bekijken. Een aantal voertuigen kan ook van binnen worden bekeken. Bij de diverse werkplaatsen geven brandweermedewerkers uitleg over het beheer en onderhoud van auto's en materieel. Als alles volgens plan gaat, zal de brandweer tijdens de Open Dag met trots zijn eerste nieuwe tankautospuit aan het publiek kunnen presenteren. De nieuwe wagens zijn compacter en een stuk wendbaarder dan de 'oude'.

Zichtbaar

Brandweer Amersfoort wil zichtbaarder zijn voor het publiek en uitdragen dat het werk van de brandweer veel meer omvat dan de technische hulpverlening. Dat doet hij niet alleen door een Open Dag als deze te organiseren, maar ook bijvoorbeeld door samen met de politie en andere veiligheidspartners op te trekken binnen het project Veilig op Straat. Ook wil de brandweer meer bekendheid geven aan zijn telefonisch spreekuur. Ieder werkdag van 8.30 tot 10.00 uur kunnen zowel bedrijven als particulieren met hun vragen over brandveiligheid terecht bij de afdeling Veiligheid van de brandweer op telefoonnummer 033 469 40 22.

Informatie voor de redactie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de afdeling communicatie Concernstaf, Jetske Hingst, telefoon 033 469 43 63 of e-mail jt.hingst@amersfoort.nl.

(bron: http://www.nieuwsbank.nl/inp/2005/06/25/R020.htm)


Smoke

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
Reactie #13 Gepost op: 14 juni 2005, 17:22:42
Ik ben er!!!  ;D
BRANDWEERMAN/VROUW WORD JE NIET, DAT BEN JE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #14 Gepost op: 14 juni 2005, 17:40:25
nu al ??? ;D


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #15 Gepost op: 15 juni 2005, 16:36:47
Ik ben er!!! ;D

Ben je niet een beetje te vroeg  ???  Of blijf je daar de hele week slapen ?  ;D


Nick

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 15 juni 2005, 18:51:44
Ik ben er!!!  ;D

Mooi rij ik met jou mee, of jij met mij KBS  ;)


Smoke

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
Reactie #17 Gepost op: 24 juni 2005, 15:40:58

Mooi rij ik met jou mee, of jij met mij KBS  ;)

Hey KBS, heb begrepen dat jij niet gaat ;)
BRANDWEERMAN/VROUW WORD JE NIET, DAT BEN JE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Nick

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 25 juni 2005, 09:15:44
Hey KBS, heb begrepen dat jij niet gaat ;)

Nee helaas niet   :( >:(


Roandala

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 983
Reactie #19 Gepost op: 25 juni 2005, 12:21:28
Ik ga nu ook eventjes een kijkje nemen  :D