Open dag brandweer Amersfoort.

Auteur Topic: Open dag brandweer Amersfoort.  (gelezen 6875 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Niels.

  • Hobby Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 732
Reactie #30 Gepost op: 25 juni 2005, 17:48:10
Oke bedankt voor de info


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #31 Gepost op: 25 juni 2005, 19:03:40
wel een hele andere move zo in eens naar somati  8) ;D


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #32 Gepost op: 25 juni 2005, 23:15:28
Ben er vanochtend, heel even geweest. De sigma leden er even heen geloodst. Heb nog een paar collega's gezien en moest toen weer terug naar huis. Ik hoorde vanmiddag van de sigmaleden, dat het in de middag nog wel druk is geweest. Het is trouwens wel een mooie kazerne geworden.


Smoke

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
Reactie #33 Gepost op: 28 juni 2005, 18:45:57
erg mooi voertuig,alleen jammer van die hekken  :-\

Tja, en erg jammer van de "niet rechte" planken onder de haspels, verder wel ok  ;)
BRANDWEERMAN/VROUW WORD JE NIET, DAT BEN JE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Melle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 357
    • brandweer Amersfoort
Reactie #34 Gepost op: 22 juli 2005, 19:56:35
inderdaad het werd in de middag wat rustiger en de demo's ja daar benik niet bij geweest ik heb de hele dag in het rookhol gezeten alleen bij de demo van de reddings honden heb ik even gekeken.

en wat betreft onze nieuwe TS die komt pas als C2000 goed werkt gezien het feit dat dat bij ons in utrecht even op een laag vuurtje gezet is tot medio september geloof ik, de nieuwe TS heeft namenlijk alleen C2000 apparatuur ingebouwd gekregen omdat dat volgens de planning al zou werken *zucht* en de oude TS'en hebben nog steeds de analoge verbindingen naast C2000.

Ook stond er in de media in de regio dat brandweer Amersfoort zijn 1e nieuwe TS heeft ontvangen op de open dag  dit is niet het geval hij werd vrijdag avond afgeleverd vanuit Belgie en is zaterdag avond weer opgehaald voor de verdere montage van diverse dingen en de laatste boutjes en moertjes vast te draaien of zo.

dus het voertuig is nog NIET in gebruik


Mario H.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • Communicatie is de sleutel tot contact.
Reactie #35 Gepost op: 24 juli 2005, 00:45:21
inderdaad het werd in de middag wat rustiger en de demo's ja daar benik niet bij geweest ik heb de hele dag in het rookhol gezeten alleen bij de demo van de reddings honden heb ik even gekeken.

en wat betreft onze nieuwe TS die komt pas als C2000 goed werkt gezien het feit dat dat bij ons in utrecht even op een laag vuurtje gezet is tot medio september geloof ik, de nieuwe TS heeft namenlijk alleen C2000 apparatuur ingebouwd gekregen omdat dat volgens de planning al zou werken *zucht* en de oude TS'en hebben nog steeds de analoge verbindingen naast C2000.

Ook stond er in de media in de regio dat brandweer Amersfoort zijn 1e nieuwe TS heeft ontvangen op de open dag  dit is niet het geval hij werd vrijdag avond afgeleverd vanuit Belgie en is zaterdag avond weer opgehaald voor de verdere montage van diverse dingen en de laatste boutjes en moertjes vast te draaien of zo.

dus het voertuig is nog NIET in gebruik



heel apart dat de inbedrijfname van een voertuig afhangt van C2000......

Ik kan dat niet helemaal met elkaar rijmen......
Er zijn toch analoge oplossingen zat..... Want bij ons werken we ook alleen nog maar met voertuigen die alleen zijn voorzien van C2000. En we hebben daar als backup losse breedband portofoons in liggen.
En voor nood zijn alle mobilofoons (analoog) in losse kisten gebouwt die d.m.v. de sigarettenaansteker ook los in het voertuig mee zijn te nemen....

Ik moet je heel eerlijk zeggen dit verhaal komt een beetje vreemd op mij over.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #36 Gepost op: 24 juli 2005, 10:29:10
heel apart dat de inbedrijfname van een voertuig afhangt van C2000......

Ik kan dat niet helemaal met elkaar rijmen......
Er zijn toch analoge oplossingen zat..... Want bij ons werken we ook alleen nog maar met voertuigen die alleen zijn voorzien van C2000. En we hebben daar als backup losse breedband portofoons in liggen.
En voor nood zijn alle mobilofoons (analoog) in losse kisten gebouwt die d.m.v. de sigarettenaansteker ook los in het voertuig mee zijn te nemen....

Ik moet je heel eerlijk zeggen dit verhaal komt een beetje vreemd op mij over.

Bij ons heeft de 775 ook de commandoporto bij zich totdat C2000 weer draait,en dat gaat prima.wel een gemiste kans van Amersfoort om een nieuwe TS net in gebruik te stellen op een opendag.

En dat die TS niet afgebouwt is,is een kwestie van beter plannen ;) ;D


Melle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 357
    • brandweer Amersfoort
Reactie #37 Gepost op: 10 augustus 2005, 15:29:48
heel apart dat de inbedrijfname van een voertuig afhangt van C2000......

Ik kan dat niet helemaal met elkaar rijmen......
Er zijn toch analoge oplossingen zat..... Want bij ons werken we ook alleen nog maar met voertuigen die alleen zijn voorzien van C2000. En we hebben daar als backup losse breedband portofoons in liggen.
En voor nood zijn alle mobilofoons (analoog) in losse kisten gebouwt die d.m.v. de sigarettenaansteker ook los in het voertuig mee zijn te nemen....

Ik moet je heel eerlijk zeggen dit verhaal komt een beetje vreemd op mij over.


moet je nagaan hoe wijzelf het vinden de auto's hadden er begin van dit jaar al moeten zijn en ze zijn er nu nog niet en inderdaad wij hebben ook de breedband porto's gewoon voor de uitruk liggen dus het analoge netwerk had gewoon als back-up kunnen blijven doormiddel van de porto's maar er is nu nog steeds niet bekend waneer de nieuwe voertuigen gaan komen terwijl de amersfoortse pers al groot het gekopt dat brandweer amersfoort de auto in gebruik heeft en dat hij tijdens de open dag was geleverd dsu snappen wijzelf het nog NEE niet echt en een echt communicatie bericht komt er ook niet van je moet alles horen van de mensen die betrokken(commisie) zijn geweest van de aanbesteding van de voertuigen. dus wij weten zelf in feite ook helemaal niks zijn ze al klaar krijgen we ze allemaal tegelijk of komen ze 1 voor 1 we weten echt helemaal niks ??? ???


Melle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 357
    • brandweer Amersfoort
Reactie #38 Gepost op: 16 augustus 2005, 23:53:39
oke goed nieuws de 1e nieuwe TAS van amersfoort komt 1 september de rest in de weken er na voor 1 october moeten alle 5 de nieuwe wagens in onze remise staan.(als het goed is  ??? je weet maar nooit binnen brandweer amersfoort)

HET LEUKE:
niemand weet waarom wij niet gewoon kunnen uitrukken met de nieuwe auto's iedereen geeft dezelfde reden omdat er alleen C2000 ingebouwd zit dit is besloten door ons kader ik kreeg wel van iemand te horen dat ook de achterliggende gedachte is dat wij 1x een ervaring hebben gehad dat de C2000 portofoon geen bereik had tijdens een inzet en dat de chauffeur via de mobilofoon (analoge) de AC moest oproepen en toen commentaar kreeg, mijn antwoord/vraag was daarop: wij hebben ook de groot bereik porto's(commandoporto's) die analoog werken en die staan in direct contact met de AC en zijn dus de back-up porto's  waarom worden die dan niet meegenomen nou ik kreeg 3 antwooorden:
1: de bevelvoerder loopt dan met 3 porto's op zak
1 object porto,2 analoge back-up porto en 3 de C2000 porto.
2: ze hadden gehoopt dat C2000 allang (voledig)oprationeel zou zijn.
3: met de analoge porto's kan de AC wel zien welke porto het is maar niet tot welk voertuig deze behoort zoals bij ons 5 voertuigen(hoewel dit met de C2000 porto wel kon tijdens de test van de porto's wellicht kan Mario H hier antwoord op geven)

zo heb ik dus niet echt een duidelijk antwoord gehad van waarom maar er zijn wel vaker van dit soort dingen die besloten worden en achteraf moet er goed gegraven worden voor een WAAROM!

to be continued............


Melle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 357
    • brandweer Amersfoort
Reactie #39 Gepost op: 27 augustus 2005, 11:46:34
HOERA na heeeeellll lang wachten is het eindelijk zover de 1e nieuwe TS van Amersfoort is eindelijk gereed en staat nu in de remise foto's volgen binnenkort het roepnummer is wel bekend dat is de 632 en er zit nog GEEN mobilofoon in wat erg vreemd is omdat dat de reden zou zijn geweest waarvoor hun zeiden dat hij later moest komen  ???