oke goed nieuws de 1e nieuwe TAS van amersfoort komt 1 september de rest in de weken er na voor 1 october moeten alle 5 de nieuwe wagens in onze remise staan.(als het goed is
je weet maar nooit binnen brandweer amersfoort)
HET LEUKE:
niemand weet waarom wij niet gewoon kunnen uitrukken met de nieuwe auto's iedereen geeft dezelfde reden omdat er alleen C2000 ingebouwd zit dit is besloten door ons kader ik kreeg wel van iemand te horen dat ook de achterliggende gedachte is dat wij 1x een ervaring hebben gehad dat de C2000 portofoon geen bereik had tijdens een inzet en dat de chauffeur via de mobilofoon (analoge) de AC moest oproepen en toen commentaar kreeg, mijn antwoord/vraag was daarop: wij hebben ook de groot bereik porto's(commandoporto's) die analoog werken en die staan in direct contact met de AC en zijn dus de back-up porto's waarom worden die dan niet meegenomen nou ik kreeg 3 antwooorden:
1: de bevelvoerder loopt dan met 3 porto's op zak
1 object porto,2 analoge back-up porto en 3 de C2000 porto.
2: ze hadden gehoopt dat C2000 allang (voledig)oprationeel zou zijn.
3: met de analoge porto's kan de AC wel zien welke porto het is maar niet tot welk voertuig deze behoort zoals bij ons 5 voertuigen(hoewel dit met de C2000 porto wel kon tijdens de test van de porto's wellicht kan Mario H hier antwoord op geven)
zo heb ik dus niet echt een duidelijk antwoord gehad van waarom maar er zijn wel vaker van dit soort dingen die besloten worden en achteraf moet er goed gegraven worden voor een WAAROM!
to be continued............