Was het niet de bedoeling dat we op een RESPECTvolle manier verder gingen discussiëren over het topic?
Jahoor, daarom heb ik ook mijn berichten neergezet, ik heb me echt verbaasd over het feit dat de discussie in de witte kolom regelmatig behoorlijk uit de hand lopen, met name door onhoudbare en tendentieuze meningen die worden neergepend, en dan vooral vanuit de medische hoek. Eenieder die de postings van een aantal medici leest zal dezelfde conclusie trekken.
mbt de complicatieregistratie die van evident belang is zet ik nogmaals mijn post neer: Dat de ambulancezorg net als de rest van de (verpleegkundige) gezondheidszorg een aantal zaken zoals complicatieregistratie en opleiidngs/nascholingsvoorwaarden beter moet gaan garanderen is een feit. Urgentie en financien voor de aanpak zijn hard nodig, dat kan de beroepsgroep niet met de huidige financiering en structuur van de beroepsvereniging.
on topic: De desbetreffende AVP heeft een behoorlijke inschattingsfout gemaakt en mag ook zich gaan verantwoorden (zoals CM al eerder juist aangaf).
Daarnaast lijkt het mij onmogelijk om telefonisch te diagnostiseren door een arts, huisartsen plus mijzelf en andere avp lukt dat ook niet door de telefoon. Vaststellen van wilsbekwaamheid door de telefoon vind ik ook behoorlijk lastig en dubieus.
Er worden vaardigheden/taken/verantwoordelijkheden aan artsen toegedicht die in de praktijk niet door iedere arts zijn waar te maken. Het miskennen/onderschatten van de kennis en kunde van ambulanceverpleegkundigen valt me al vaker op, binnen en buiten dit forum. Overigens werken AVP- en daar soms zelfs (on)bewust aan mee door de eigen beroepsgroep te marginaliseren door de AVP als hulp van de arts neer te zetten ipv een zorgprofessional.
Autonomie is het begrip waar het hier uiteindelijk omgaat. Meer helderheid daarin zou veel problemen oplossen.