Doctorandus Netniet die een opstel schrijft over het verschil tussen pre-hospitale pijn en pijn in het ziekenhuis.
Er zijn zat artsen zonder academische promotie die ook van alles beweren zonder dat zij dit kunnen staven door een (promotie)onderzoek.
Het is jammer dat discussies hier al snel verzanden in welles-nietes onzin over competenties en misverstanden en vooral door toedoen van het niet begrijpend kunnen/willen lezen.
RESPECT (in hoofdletters valt t vast meer op) is een groot goed, respect voor elkaars positie en mening wordt hier jammergenoeg vaak gemist, ik noem geen namen maar wie de schoen past... Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat sociale vaardigheden bij een aantal reageerders de nodige aandacht verdient.
Mbt een onderwerp als de complicatieregistratie wil ik nog een naam noemen als Jansen Steur en aanverwante medische collegae, in de medische beroepsgroep is er meer aan de hand (b)lijkt, dan wij allen hebben vermoed in de afgelopen decennia waarin de artsen nog veelal op hun woord werden geloofd...
Dat de ambulancezorg net als de rest van de (verpleegkundige) gezondheidszorg een aantal zaken zoals complicatieregistratie en opleiidngs/nascholingsvoorwaarden beter moet gaan garanderen is een feit. Urgentie en financien voor de aanpak zijn hard nodig, dat kan de beroepsgroep niet met de huidige financiering en structuur van de beroepsvereniging.
Laten we samen eens constructief blijven discussieren ipv op vorm en achtergrond te blijven bekvechten met respectloze en niet steekhoudende subjectieve argumenten.