Mag een Buitengewoon Opsporingsambtenaar (BOA) wel of niet fiscaal bekeuren?

Auteur Topic: Mag een Buitengewoon Opsporingsambtenaar (BOA) wel of niet fiscaal bekeuren?  (gelezen 5350 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

• Gast
Ik en aantal andere collega's die nog niet beëdigd zijn geven wel eens een naheffingsaanslag parkeerbelasting. Op mijn vraag waarom een BOA dit niet kon doen, was het antwoord: 'Een BOA mag dat niet." Dit vond ik wel raar klinken, Iemand met meer bevoegdheden (BOA) mag dus geen naheffingsaanslag parkeerbelasting geven, maar iemand met minder bevoegdheden (toekomstige BOA) wel?
Nu is mijn vraag: Mag een BOA wel of niet schrijven voor een naheffingsaanslag parkeerbelasting?

Gijs

• Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
Ja en nee.
Afhankelijk van de taakomschrijving.
voorbeeld van een gemeente:   Worden aangesteld als Gemeentelijk Opsporings Ambtenaar.
                                           met taakstelling: Parkeerbeheer  ( Mulderfeiten en fiscale feiten) en een aantal duidelijke    
                                           verkeersovertredingen als Rood licht,Inrijverbod,Identificatie.
                                           Daarnaast een alle A.P.V aangelegenheden.
                                           verkeersregeling'

Hiernaast heeft men een aantal fiscalisten, welke alleen schrijven voor parkeermeters, en betaalde plaatsen
Bij instappen begint de inzet.

sylvester1986

• Gast
Hiernaast heeft men een aantal fiscalisten, welke alleen schrijven voor parkeermeters, en betaalde plaatsen
Zoals ik soms doe...... vooralsnog.

Oscar

• Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
Om een Mulderfeit te schrijven (Aankondiging van Beschikking) moet men opsporingsambtenaar zijn.
Om een Naheffingsaanslag Parkeerbelasting uit te schrijven, moet men door het college van B&W van de betreffende gemeente aangewezen zijn als toezichthoudend ambtenaar van de gemeentelijke belastingdienst.
Een politieagent (Algemeen Opsporingsambtenaar) is dan ook niet bevoegd om een boete voor betaald parkeren (Naheffingsaanslag) uit te schrijven in een gemeente waar betaald parkeren gefiscaliseerd is (parkeerbelasting).
In een gemeente waar betaald parkeren niet gefiscaliseerd is, is dit een overtreding van de APV, en kan dit dus door de bevoegde opsporingsambtenaren bekeurd worden.
Voor een BOA geld dus bij parkeerbelasting dat hij alleen dan kan/mag optreden als hij door de betreffende gemeente is aangewezen als controlerend ambtenaar van de gemeentelijke belastingdienst.

PS Ik heb zelf meer dan 10 jaar als parkeercontroleur gewerkt.

DDV

• Forum gebruiker
En dan zijn er nog die ambtenaren van gemeentetoezicht  >:D die je in minder dan 3 minuten [registratie ritcomputer bedrijfsauto/tijdstip vermeld op de naheffingsaanslag] een geeltje achter de ruit plakken  :( vóórdat je terug bent met je kaartje en het dan óók nog doen voorkomen als of ze een KvB aan het schrijven zijn  >:(. Bezwaar moet bij de afd. Financiën van de gemeente en is bij voorbaat kansloos  :'( :'( !

sylvester1986

• Gast
Je bent bij voorbaat niet kansloos als je in beklag gaat over een bekeuring, ken genoeg voorbeelden waar men alsnog een bekeuring intrekt.
Wat is KvB? Ik kan er even niet opkomen.

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Je bent bij voorbaat niet kansloos als je in beklag gaat over een bekeuring, ken genoeg voorbeelden waar men alsnog een bekeuring intrekt.
Wat is KvB? Ik kan er even niet opkomen.
Kennisgeving van beschikking klinkt mij op een of andere manier bekend in mijn oren?

sylvester1986

• Gast
Kennisgeving van beschikking klinkt mij op een of andere manier bekend in mijn oren?
Aaah, maar natuurlijk, ik denk weer eens te moeilijk. ;D  e050

DDV

• Forum gebruiker
Bezwaar .. o.m. op basis van de uitdraai boordcomputer en het geeltje erbij was men bij die gemeente niet gevoelig voor, geen omwegen geen dralen rechtstreeks naar de meter en betalen  >:( !
Wat mij in dit geval het meest stoorde was dat die  >:D die dat ding uitschreef mij, onwetende, toen ik hem hierop aansprak voorhield [hij stond net te schrijven toen ik aankwam] dat de officier van justitie had bepaald dat eenmaal aangevangen de bekeuring moest worden uitgereikt, achteraf zag ik op het geeltje dat het hier géén KvB maar een NAHEFFINGSAANSLAG voor de gemeentelijke parkeerbelasting betrof en bij mijn weten is de officier van justitie niet de ontvanger van de gemeentebelasting  >:( >:( >:( >:(.

VKRC

• Senior gebruiker
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Op de Naheffingsaanslag staat ook hoe je bezwaar kunt maken toch?
Wellicht daar even netjes, met bijlages, je verhaal doen.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat