Mag een Buitengewoon Opsporingsambtenaar (BOA) wel of niet fiscaal bekeuren?

Auteur Topic: Mag een Buitengewoon Opsporingsambtenaar (BOA) wel of niet fiscaal bekeuren?  (gelezen 5212 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DDV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
Wéét ik het resutaat heb ik in de regel daarvoor benoemd, ik heb de handelwijze van betrokken ambtenaar voorgelegd aan diverse parkeerwachten, in het algemeen kreeg ik te horen dat als iemand na zo'n 10 minuten nog niet heeft betaald of zonder betalen wil wegrijden is't raak maar dit vonden ze unaniem rijp voor een bezwaarschrift  O0, alzo is geschiedt  ::)
Dit voorval speelde een jaar of 4 terug we hebben het hier over een parkeertarief van 1 ct. per minuut voorgenomen verblijfsduur ca. 60 minuten, "ontdoken belasting 3 ct." boete 55 € ..... BAH !


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Dan hoef je jezelf niet zo druk te maken  e050
Ook tussen de fiscaal parkeercontroleurs zitten nog wel eens .......... (Naar gelang in te vullen)  998765
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


DDV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
Nou ja .....

maar die ........ maken het kapot voor de redelijke mensen die je tenminstte wél ff de tijd geven om ff te babbelen of te wisselen, als je wil wegrijden zonder betalen moet je op de bon vindt ik zelf ook !


sylvester1986

  • Gast
Ook tussen de fiscaal parkeercontroleurs zitten nog wel eens mensen met GBV?


DDV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Volgens mij mogen alle BOA's van de Belastingdienst / Douane dit wel.
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Roy009147

  • BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Volgens mij mogen alle BOA's van de Belastingdienst / Douane dit wel.
Belastingdienst en Douane hebben hier niets mee te maken.

Het gaat om parkeerbelasting, een gemeentelijke belasting waarvoor een naheffingsaanslag kan worden opgelegd door een daarvoor aangewezen ambtenaar. Het college van B&W kan hiervoor iedere ambtenaar aanwijzen. Als een gemeente dit zou willen zouden ze bij wijze van spreken de secretaresse van de Burgemeester hiervoor kunnen aanwijzen.

In veel gevallen zullen de ambtenaren van diensten als stadstoezicht, toezicht en handhaving of hoe hoe je het ook wil noemen, voor worden aangewezen. Bij een dergelijke dienst kunnen mensen werken met opsporingsbevoegdheid (BOA's), maar er kunnen ook mensen werken die slechts een toezichthoudende bevoegdheid hebben op grond van Art. 5.11 ABW. In beide gevallen zijn het ambtenaren in dienst van de gemeente en kunnen zij worden aangewezen om een naheffingsaanslag parkeerbelasting uit te schrijven.

Kortom, zowel BOA's als niet-BOA's kunnen fiscaal bekeuren mits zij daarvoor zijn aangewezen.
Servo Per Amikeco