Grote brand (woonboerderij rieten kap) Loodijk - Loo 03-04-2013

Auteur Topic: Grote brand (woonboerderij rieten kap) Loodijk - Loo 03-04-2013  (gelezen 12680 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #20 Gepost op: 3 april 2013, 20:52:43
. Op de snelweg krijgen ze de auto zonder bijzondere moeite richting de 150/160.
we hadden het over normaal uitrukken, dit soort snelheden zijn niet toegestaan, dit is einde rijbewijs chauffeur


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #21 Gepost op: 3 april 2013, 20:54:44
we hadden het over normaal uitrukken, dit soort snelheden zijn niet toegestaan, dit is einde rijbewijs chauffeur

Wanneer een brandweervoertuig met Prio 1 op de snelweg rijd mag hij harder dan de maximum toegestane snelheid van 130 Kilometer Per uur.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


rsc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #22 Gepost op: 3 april 2013, 20:57:24
Het valt me keer op keer op dat bij branden cq. ongevallen in de gemeente Duiven (uitgerust met 2x ts en 1x hv) gepiept wordt in Renkum en Arnhem-Noord (beide aan de andere kant van Arnhem, minimaal 20 minuten rijden). Velp, Arnhem Zuid/Centrum, Zevenaar zijn allemaal minimaal de helft dichterbij. Ik ben opgegroeid in die gemeente, vandaar de lokale kennis. Heeft het korps Duiven een vrijwilligerstekort??
??
p2kflex
16:57:42 09-03-13GROUP-1Prio 2 HV Assistentie ambu O1815 TNT NEDERLAND B.V. EXPRESS 1 DVN ch07 5631 (Soort THV: beknelling licht)
0900009GM-OvD Doesburg/Duiven/Rijnwaarden/Zevenaar inzet
0900048GM-monitor OvD Oost
0900850GM-Duiven commando
0900853GM-Duiven blusgroep 2
p2kflex
16:58:19 09-03-13GROUP-1Prio 2 HV Assistentie ambu O1815 TNT NEDERLAND B.V. EXPRESS 1 DVN 5671 (Soort THV: bevrijding zwaar)
0900009GM-OvD Doesburg/Duiven/Rijnwaarden/Zevenaar inzet
0900048GM-monitor OvD Oost
0900850GM-Duiven commando
0900853GM-Duiven blusgroep 2
p2kflex
18:47:06 19-02-13GROUP-2Prio 1 BR Gebouw HORSTERPARK DVN ch07 5631
0900037GM-OvD Doesburg/Duiven/Rijnwaarden/Zevenaar info
0900048GM-monitor OvD Oost
0900850GM-Duiven commando
0900853GM-Duiven blusgroep 2
p2kflex
18:54:45 19-02-13GROUP-1Prio 1 BR Gebouw VOETBALVERENIGING DVV WESTSINGEL 35 DVN 5632 (OPS BR: middel)
0900009GM-OvD Doesburg/Duiven/Rijnwaarden/Zevenaar inzet
0900020GM-VvD Oost
0900048GM-monitor OvD Oost
0900850GM-Duiven commando
0900851GM-Duiven blusgroep 1
0900853GM-Duiven blusgroep 2
p2kflex
19:50:30 19-02-13GROUP-1Prio 1 BR Gebouw VOETBALVERENIGING DVV WESTSINGEL 35 DVN 5551 (OPS BR: middel)
0902800GM-Zevenaar-Zevenaar commando
0902802GM-Zevenaar-Zevenaar bemanning HW


Ik denk dat je met voorbeelden moet komen, want ik kan ze zo snel niet vinden. Alleen bewijzen die je bewering tegenspreken.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #23 Gepost op: 3 april 2013, 20:58:03
we hadden het over normaal uitrukken, dit soort snelheden zijn niet toegestaan, dit is einde rijbewijs chauffeur

Soms vraag ik mij af of er voor de hulpdiensten wel snelheidslimieten zijn...
Tenslotte is het de bedoeling dat ze snel tp zijn bij het incident...
Zolang ze maar veilig rijden... Er word gesproken over dat ze 20 km boven de max mogen zitten..
Dus met aanhanger is dat dus geen 100 maar 110 (tegenwoordig mag je met aanhanger 90 ipv 80)
Maar veel auto's rijden al 120 met een aanhanger en je merkt vaak niet eens dat de aanhanger erachter zit (Dat merk je pas als je moet remmen en het dan niet meer kan)
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #24 Gepost op: 3 april 2013, 20:59:47
In Bovenstaand casus is de aanhanger onbelangrijk. Kootwijkerbroek + Aanhanger komt niet eens op de 110. Alleen Zwartebroek zal dat halen, maar dan zonder aanhanger. Zij hebben geen aanhanger nodig.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #25 Gepost op: 3 april 2013, 20:59:57
Wanneer een brandweervoertuig met Prio 1 op de snelweg rijd mag hij harder dan de maximum toegestane snelheid van 130 Kilometer Per uur.
Geloof me, zo,n zwaar beladen brandweervoertuig gaat dat niet redden, sterker moet je geen eens willen. Als dit gaat gebeuren om maar snel genoeg aan de andere kant van de regio te komen zal de veiligheidsregio Gelderland-Midden zich nog eens achter de oren moeten krabben of dit allemaal wel zo vertandig is. En ik neem aan dat de chauffeurs van zwartebroek ook wel verstandiger zullen zijn, en geen laagvlieg wedstrijd er op na gaan houden. Schrap die 150 of 160 dit mag geen eens.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #26 Gepost op: 3 april 2013, 21:01:37
Soms vraag ik mij af of er voor de hulpdiensten wel snelheidslimieten zijn...
Tenslotte is het de bedoeling dat ze snel tp zijn bij het incident...
Zolang ze maar veilig rijden... Er word gesproken over dat ze 20 km boven de max mogen zitten..
Dus met aanhanger is dat dus geen 100 maar 110 (tegenwoordig mag je met aanhanger 90 ipv 80)
Maar veel auto's rijden al 120 met een aanhanger en je merkt vaak niet eens dat de aanhanger erachter zit (Dat merk je pas als je moet remmen en het dan niet meer kan)
Die snelheidslimieten zijn er 20 km sneller dan de plaatselijke toegestane snelheid. en dat is nog steeds 120 op de A1. Dan nogmaals de vraag of je dit moet willen met een brandweervoertuig met belading en een ploeg erin. ;)


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #27 Gepost op: 3 april 2013, 21:02:38
Geloof me, zo,n zwaar beladen brandweervoertuig gaat dat niet redden, sterker moet je geen eens willen. Als dit gaat gebeuren om maar snel genoeg aan de andere kant van de regio te komen zal de veiligheidsregio Gelderland-Midden zich nog eens achter de oren moeten krabben of dit allemaal wel zo vertandig is. En ik neem aan dat de chauffeurs van zwartebroek ook wel verstandiger zullen zijn, en geen laagvlieg wedstrijd er op na gaan houden. Schrap die 150 of 160 dit mag geen eens.

Volgens mij krijg je dan een beetje de situatie zoals je avator laat zien...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #28 Gepost op: 3 april 2013, 21:03:55
Geloof me, zo,n zwaar beladen brandweervoertuig gaat dat niet redden

Toch vreemd dat de chauffeurs van Zwartebroek anders beweren.  ;D

En zo zwaar beladen is die bus niet. Het enige wat er in ligt is een veeredtakel, 500 Meter slangen en rietdekkersmaterialen. Gaat niet echt om topzware lading. Een gemiddelde klusbus is zwaarder, en ik kan nou niet zeggen dat die altijd 100 blijven rijden.  :-X

Ohja, en ik zei alleen wat een voertuig KAN. Niet wat er gaat gebeuren. Punt is in ieder geval dat Zwartebroek veel beter door kan rijden als Kootwijkerbroek.

En ter uwe info. Zwartebroek zal niet over de A1 rijden als zij de regio doormoeten. Dan kom je er niet namelijk.  ;)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #29 Gepost op: 3 april 2013, 21:06:32
Toch vreemd dat de chauffeurs van Zwartebroek anders beweren.  ;D
Tuurlijk, je wilt kosten wat het kost een mooi specialisme aan boord houden. Geloof me, als dit soort praktijken gaan gebeuren, krijgen ze een waarschuwing en anders vrees ik dat ze dat specialisme snel kwijt zijn. Laagvliegen is het allemaal niet waard.