HOGE neemt alweer nieuw materiaal in gebruik

Auteur Topic: HOGE neemt alweer nieuw materiaal in gebruik  (gelezen 95419 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #120 Gepost op: 25 augustus 2005, 11:32:15
Ik zag ook nog een bootje van RB Haarlem op TV, die bij de NOS een interview gaven.. Dat zij er waren voor de veiligheid. in beeld geen zwemvesten, geen dodemanskoortje, en wel een vaantje..

Die komt niet in jouw lijstje voor..


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #121 Gepost op: 25 augustus 2005, 11:53:37
Begin er steeds minder van te snappen. De boten die jij noemt Rescue Ranger waren allemaal door de organistie ingehuurd?
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #122 Gepost op: 25 augustus 2005, 15:05:22
Begin er steeds minder van te snappen. De boten die jij noemt Rescue Ranger waren allemaal door de organistie ingehuurd?

De boten die RR noemt verzorgden de bewaking op Velsens grondgebied (tussen IJmuiden en pontje Buitenhuizen) en waren NIET ingehuurd door de organisatie, volgens de Sail organisatie begint Sail namelijk pas op amsterdams grondgebied.
De boten waren er op verzoek van de veiligheidsregio (kennemerland) ter ondersteuning van de openbare veiligheid.

Op Amsterdams grondgebied (vanaf de pont buitenhuizen) werd de bewaking door o.a. RB Amsterdam en Haarlem gedaan. Door wie zij zijn ingehuurd is mij niet bekend.

zo hopelijk wat meer duidelijkheid! 8)
[img]/img]


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #123 Gepost op: 25 augustus 2005, 18:15:12
In de Medische keten regio Amsterdam doen alleen de Politie, ambulancezorg, Koninklijke Marine, rode kruis en het GHOR mee. De accreditatie vindt daar plaats door middel van rode polsbandjes, niet door vaantjes. Het is dan een beetje vreemd als  een reddingsbrigade met rode vaantjes verklaart degene te zijn die daar verantwoordelijk is voor de veiligheid.

In de regio Kennemerland echter maakte de reddingsbrigade weldegelijk onderdeel uit van de hulpverlenings keten. Twee leden van de RIJ zijn dan ook bij het veiligheidsbureau van het GHOR en één is ook nog OVD brandweer tijdens Sail. Handige, korte lijnen dus met de professionals. 8).

Wij werden door regio Amsterdam met open armen ontvangen, maar Kennemerland (bij monde van de coördinator reddingsbrigades, een lid van reddingsbrigade IJmuiden) dreigde ons van het water af te laten halen door de KLPD. Ze stelden hoge eisen aan de professionaliteit, daar konden wij niet aan voldoen en als wij ons zouden misdragen (door zonder redvest te varen bv  ???)  zouden zij er op aangekeken worden, wat op grote schaal de vorige Sail was gebeurd.

Diezelfde KLPD schakelde ons gelukkig via een achterdeur weer in door ons rechtsteerks onder het commando te stellen.

Henk


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #124 Gepost op: 25 augustus 2005, 19:42:44
In de Medische keten regio Amsterdam doen alleen de Politie, ambulancezorg, Koninklijke Marine, rode kruis en het GHOR mee. De accreditatie vindt daar plaats door middel van rode polsbandjes, niet door vaantjes. Het is dan een beetje vreemd als  een reddingsbrigade met rode vaantjes verklaart degene te zijn die daar verantwoordelijk is voor de veiligheid.

In de regio Kennemerland echter maakte de reddingsbrigade weldegelijk onderdeel uit van de hulpverlenings keten. Twee leden van de RIJ zijn dan ook bij het veiligheidsbureau van het GHOR en één is ook nog OVD brandweer tijdens Sail. Handige, korte lijnen dus met de professionals. 8).

Wij werden door regio Amsterdam met open armen ontvangen, Kennemerland (bij monde van de coördinator reddingsbrigades, een lid van reddingsbrigade IJmuiden) dreigde ons van het water af te laten halen door de KLPD. Ze stelden hoge eisen aan de professionaliteit, daar konden wij niet aan voldoen en als wij ons zouden misdragen (door zonder redvest te varen bv  ???)  zouden zij er op aangekeken worden, wat op grote schaal de vorige Sail was gebeurd.

Diezelfde KLPD schakelde ons gelukkig via een achterdeur weer in door ons rechtsteerks onder het commando te stellen.

Henk

Henk,
Heb jij het dan over een proffesionele manier van werken?
En we weten niet hoe e.e.a. is geregeld, er wordt alleen weer enorm gegist en conclusies getrokken.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #125 Gepost op: 25 augustus 2005, 19:49:51
Henk,
Heb jij het dan over een proffesionele manier van werken?
En we weten niet hoe e.e.a. is geregeld, er wordt alleen weer enorm gegist en conclusies getrokken.

Nou nee Muistroom, wij waren het dus uiteindelijk niet die zonder reddingsvest en dodemansknop voeren. Je hebt wel gelijk, dat het niet echt professioneel was over de hele linie van de reddingsbrigades gezien de foto's, maar dat is later keurig recht getrokken.
 
Professioneel of niet, ik kan ik me voorstellen dat ze er liever geen buitenstaanders bij willen hebben en dat kenbaar maken. Maar om te dreigen met straffe maatregelen van de KLPD om het exclusief te houden is dat weer wat minder, zeker als bij informatie later blijkt dat de KLPD daar niets van wist, en geen juridische grond- noch aanleiding ziet om elke boot die op een reddingsboot lijkt maar niet is aangewezen door de organisatie van het Noordzeekanaalwater te halen...

En ik gis niet, maar baseer me op de beide draaiboeken.

Henk


Vincent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
    • Reddingshop.nl
Reactie #126 Gepost op: 25 augustus 2005, 21:24:42
Wat ik zo hoor en zie lijkt het mij een chaotische puinhoop daar.

Verder kan ik me heel goed voorstellen niet meer reddingsboten op de locatie te willen hebben dan er nodig zijn. Maar dit kan ook vooraf op een nette manier gecommuniceerd worden.


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #127 Gepost op: 25 augustus 2005, 22:33:49
Zoals Erny al vermeldde, loopt het Sail In en Out door twee hulpverleningsregio's. De regio Kennemerland, waarbij de Brandweer het voortouw heeft en het waterwerk delegeert naar de IJRB. De regio Amsterdam waar de organisatie Sail05 de scepter zwaait en alle afzonderlijke organisaties hun eigen inzetten voor elklaar moeten boksen.

Vincent,
welk gedeelte is een puinhoop? Het is maar net waar je de informatie, die je betrouwbaar vindt, vandaan haalt. Als je alle draaiboeken van alle regio's gelezen hebt, zit alles strak in elkaar, het is de persoonlijke invulling die contactpersonen eraan geven en dat doorgeven aan hun bemensingen.
Elke hulpverlening start met communicatie.


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #128 Gepost op: 25 augustus 2005, 22:39:37
Wat ik zo hoor en zie lijkt het mij een chaotische puinhoop daar.

Verder kan ik me heel goed voorstellen niet meer reddingsboten op de locatie te willen hebben dan er nodig zijn. Maar dit kan ook vooraf op een nette manier gecommuniceerd worden.
Vincent,
Ben ik helemaal met je eens.
Ik vermoed dat er een aantal mensen veel tijd en energie gestoken hebben om de bewaking goed te doen verlopen.
terrecht dat zij dan de problemen van 5 jaar geleden willen voorkomen.
Ik snap dan werkelijk totaal niet dat de Henk brigade, met reddingsvest en dodemanskoort, naar sail in gaan.
Vervolgens alles uitvergroot hier op het forum presenteren wat allemaal wel niet fout was en dat zij via een achterdeur werden ingeschakeld.
Natuurlijk als wij gebeld hadden, zou de organisatie ons ook willen hebben, en draaiboeken hebben gestuurd.
Ik denk toch dat jullie iets anders verstaan onder proffesioneel handelen dan de meeste hulpverleners.


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #129 Gepost op: 26 augustus 2005, 02:31:38
Wat ik zo hoor en zie lijkt het mij een chaotische puinhoop daar.

Verder kan ik me heel goed voorstellen niet meer reddingsboten op de locatie te willen hebben dan er nodig zijn. Maar dit kan ook vooraf op een nette manier gecommuniceerd worden.
Yep...was inderdaad een puinhoop!  :D ;D al die bootjes krioelend door elkaar!...



wat betreft de hulpverlening zat het (in ieder geval op Velsens gebied) wel snor. Heb de draaiboeken gelezen en deze staken goed in elkaar.
Wat betreft andere rescue, hoge, lage, kleine en grote reddingsboten....tussen die honderden andere maakt dat op zo'n dag helemaal niets uit!...

Er is nergens een verbod om ergens te varen, maar ga je niet opdringen en ergens aanmelden. Vaar je op een evenement en er gebeurt wat, dan moet je net als elke andere boot iets doen: dat noemen we omstander hulp!
[img]/img]