HOGE neemt alweer nieuw materiaal in gebruik

Auteur Topic: HOGE neemt alweer nieuw materiaal in gebruik  (gelezen 93744 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #380 Gepost op: 27 maart 2009, 20:42:13
Jazeker, het buizenframe van de tropen-tent staat er nog op.  8)

We gaan haar wel flink onderhanden nemen voor ze de vaart in gaat, op het buizenframe komt een zelfrichtend systeem. (als het doorgaat)... Er komen ook  andere (sterkere) motoren in, nu gaat ie niet echt snel, dat moet minimaal 40 knoop worden.

Jachtservice Huizen heeft al een paar weken vrij gemaakt. Ik heb de twee VW Marine motoren,  mooie witte al zien staan  O0

Henk


Evert25

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 291
  • 112 daar red je levens mee
Reactie #381 Gepost op: 27 maart 2009, 21:44:24
Ik keur de boot goed  ;D
en ik zal zorgen dat jachtservice huizen de 2weken vrij houd  ;)
en de 2 witte motoren ook.
en ik heb ze al zien staan bij menno.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #382 Gepost op: 28 maart 2009, 12:13:21
Evert-Jan,  we moeten de huid niet verkopen voor de beer geschoten is, maar er zijn hoopvolle ontwikkelingen. Nu wij binnenkort wellicht ( de prijs is nog in de onderhandelingsfase) de snelste en grootste "All weather" reddingsboot van midden Nederland hebben, hebben wij besloten toch te kijken naar de mogelijkheden van C2000. De kustwacht heeft aangegeven wellicht mogelijkheden te zien tot aansluiting. Er dienen wel eerst enige hobbels gevlakt te worden, maar wij houden wel van een uitdaging. De regio Gooi- en Vechtstreek wordt nu definitief op korte termijn bij Flevoland gevoegd en binnen RAC Flevoland hebben wij goede contacten.  O0

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #383 Gepost op: 28 maart 2009, 12:34:57
Nog even wat technische gegevens:


Classification                                       inshore lifeboat  
Propulsion                                       waterjet  
Launch method                                       carriage  
                                      afloat  
Zelfrichtend                                       yes  
Selfrighting type                                       kantelzak  
Hull type                                       planning  
Lengte                                       9,10 m
Breedte                                       3,24 m
Diepgang                                       0,50 m
Snelheid                                       36 knopen
Waterjets                                       2  
Motoren                                       2x 230 pk
Engine manufacturer                                       Volvo Penta  
Waterjet manufacturer                                       PP  
Bowthrusters                                       -  
Geredden-capaciteit                                       20  
Bemanning                                       3  

bron: http://www.sea-rescue.de/nederlands/Reddingboten/Jacoba+Elisabeth/Reddingstations/Nederland/
Die 36 knopen kun je vergeten, die haalde ze misschien ooit toen de motoren nog in goede conditie waren, nu is dat hooguit 20.

Henk


Rescue-Boy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Velocitas-Vis-Nostra
    • Arctic-challenge
Reactie #384 Gepost op: 28 maart 2009, 13:28:40
Huh, zelfrichtend Sysyteem???? de antje klasse is reeds voorzien van twee zelfrichtende systemen, de spoiler (luchtkast) met daarboven op nog een luchtzak ( met co2 flessen).

Ik denk dat er twee mogelijkheden zijn:
A er is niet voldoende geinformeerd naar de (on)mogelijkheden, en dit is een slip off the tong,en hoe zou je e.e.a willen financieren/exploiteren?
B 28 maart is wel erg dicht bij 1 April.

Wat dan ook we zullen het wel horen.....

Res  8)
NoordBorgh go's North again in 2009


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #385 Gepost op: 28 maart 2009, 13:55:39
Dat weten we, zie boven:

Citaat
Selfrighting type                                       kantelzak  


Maar waarschijnlijk komt die hele opbouw (met radar- iets wat we niet gebruiken) als ik mijn zin krijg te vervallen.  We willen dat vervangen door een RVS frame te maken op de plaats van waar nu het nutteloze buizenframe zit (Wat zelf dus niet sterk genoeg is) . We willen achter meer patienten ruimte. Ik weet niet of het geheel naar voren verplaatst kan, Menno moet daar maar naar kijken, ik heb daar geen verstand van. Als die veranderingen doorgevoerd kunnen worden, lijkt het mij een heel geschikte boot.

En over de explotatie: De prijs in niet ver buiten ons budget -de KNRM is niet echt gehecht aan deze boot.


bekijk hier de advertentie  

Er is een firma in Huizen van Peter Westland "arachnoid holding" die mij wil helpen de komende vijf jaar één en ander te financieren, samen met Audio Rent uit Huizen die ook nog wel wat over heeft voor HOGE.

Henk


batavier

  • Gast
Reactie #386 Gepost op: 28 maart 2009, 15:55:48
1 april is wel erg dichtbij  ;) ;D

Toeval of niet  ::)


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #387 Gepost op: 29 maart 2009, 12:10:05
Enige wat ik niet helemaal kan volgen is de radar te laten vervallen. Zou er juist erg blij mee zijn.
Alvast veel succes gewenst.

Kees  8)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #388 Gepost op: 29 maart 2009, 18:06:06
Je moet allerlei vergunningen en certificaten hebben voor de Radar en er moet zo wie zo een nieuwe op dan.



Ik weet niet hoe strak daar de hand aan gehouden wordt, maar als wij het doen is er altijd wel iemand die agentschap Telecom tipt... ::)

Henk


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #389 Gepost op: 29 maart 2009, 18:32:13
Evert-Jan,  we moeten de huid niet verkopen voor de beer geschoten is, maar er zijn hoopvolle ontwikkelingen. Nu wij binnenkort wellicht ( de prijs is nog in de onderhandelingsfase) de snelste en grootste "All weather" reddingsboot van midden Nederland hebben, hebben wij besloten toch te kijken naar de mogelijkheden van C2000. De kustwacht heeft aangegeven wellicht mogelijkheden te zien tot aansluiting. Er dienen wel eerst enige hobbels gevlakt te worden, maar wij houden wel van een uitdaging. De regio Gooi- en Vechtstreek wordt nu definitief op korte termijn bij Flevoland gevoegd en binnen RAC Flevoland hebben wij goede contacten.  O0

Henk

Zijn er dan nog andere all weather reddingsboten in jullie omgeving?