HOGE neemt alweer nieuw materiaal in gebruik

Auteur Topic: HOGE neemt alweer nieuw materiaal in gebruik  (gelezen 93747 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #390 Gepost op: 29 maart 2009, 21:19:20
Tja, eigenlijk kan de Frans Verkade alleen tegen een stootje, voor de rest denken de meeste dat ze onder alle soorten weer kunnen bljven varen, maar ik heb RIB's gezien onder omstandigheden varend waar van ik vond dat ze daar eigenlijk niet meer thuis hoorden.

"Oh, we hadden nergens last van, maar zijn toch maar teruggegaan". De postbus leeghalen en zo, je weet wel... ;)  O0  

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #391 Gepost op: 29 maart 2009, 21:32:40
Met een atlanic of een antje kan je meer hebben als de andere rib's, weet niet hoe de atlantic zich houd in deze omstandigheden. Maar je moet je grensen kennen van je boot en daar rekening mee houden.  

9910001
9910001


Jeff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
Reactie #392 Gepost op: 29 maart 2009, 22:22:15
Je moet allerlei vergunningen en certificaten hebben voor de Radar en er moet zo wie zo een nieuwe op dan.

Dan mag jij me uitleggen welke. Volgens mij heb je namelijk alleen voor beroepsmatig gebruik van een radar papieren nodig(radarpatent, zoals dat op de binnenvaart heet als ik me niet vergis), wat voor een reddingsboot dus niet opgaat..Het volgen van een radarcursus is echter wel sterk aan te raden. Voor het juist interpreteren van een radarbeeld is enige ervaring wel makkelijk.

*edit, ik zie net dat op het ruime binnenwater ook een soort van radarwaarnemer is vereist.. Dit is voor mij volledig nieuw, iemand die hier iets meer over weet? En om dan meteen maar door te gaan, dit zal wel een Nederlands certificaat zijn, staat dit gelijk aan het STCW Radar Observer? Overigens snap ik de redenatie om de radar er vanaf te halen ook niet helemaal.. Mijnsinziens voegt een radar een hoop toe aan de veiligheid, vooral wanneer er snel word gevaren bij beperkt zicht of duisternis.

Het is trouwens interessant om het BPR er is op na te slaan, hierin wordt het gebruik van radar praktisch verboden, mits het een goedgekeurde radar betreft. Nu ben ik niet geheel op de hoogte van de eisen, maar ik heb zon vermoeden dat wanneer met een goedgekeurde radar wil hebben, er in prijzen van 4 nullen word gesproken.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #393 Gepost op: 30 maart 2009, 09:21:38
Dan mag jij me uitleggen welke. Volgens mij heb je namelijk alleen voor beroepsmatig gebruik van een radar papieren nodig(radarpatent, zoals dat op de binnenvaart heet als ik me niet vergis), wat voor een reddingsboot dus niet opgaat..Het volgen van een radarcursus is echter wel sterk aan te raden. Voor het juist interpreteren van een radarbeeld is enige ervaring wel makkelijk.

*edit, ik zie net dat op het ruime binnenwater ook een soort van radarwaarnemer is vereist.. Dit is voor mij volledig nieuw, iemand die hier iets meer over weet? En om dan meteen maar door te gaan, dit zal wel een Nederlands certificaat zijn, staat dit gelijk aan het STCW Radar Observer? Overigens snap ik de redenatie om de radar er vanaf te halen ook niet helemaal.. Mijnsinziens voegt een radar een hoop toe aan de veiligheid, vooral wanneer er snel word gevaren bij beperkt zicht of duisternis.

Het is trouwens interessant om het BPR er is op na te slaan, hierin wordt het gebruik van radar praktisch verboden, mits het een goedgekeurde radar betreft. Nu ben ik niet geheel op de hoogte van de eisen, maar ik heb zon vermoeden dat wanneer met een goedgekeurde radar wil hebben, er in prijzen van 4 nullen word gesproken.

Precies. Het gebruik van een zg jachtenradar is verboden, voor elk vaarwater is aangegeven welk soort radar er mag worden gebruikt: een type goedkeuring is vereist. Voorts minimaal Marcom B en radardiploma ruime wateren, afgegeven door het Centraal Bureau Rijvaardigheden (tot voor kort door het Koninklijk Onderwijsfonds voor de Scheepvaart).

Veel mensen denken dat je zo maar even een radar op je boot mag zetten, niets is minder waar.

hier staat alles nog eens haarfijn uitgelegd.

Vandaar dat we de radar er af halen. Wij moeten alles wel volgens de regeltjes doen, er liggen mensen op de loer.
Deze week krijgen we voorlopig één C2000 portofoon, een Motorola MTP700. We mogen hem pas gebruiken nadat wij instructie hebben gekregen. Wanneer dat is horen we woensdag, als we 'm op mogen halen.

Henk


crazytimmy

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #394 Gepost op: 30 maart 2009, 12:08:24
Die Henk!

Leuke 1 april grap over die nieuwe boot, type antje,

Ik hoor van betrouwbare bron, dat het al moeilijk is om je jaarlijkse energie kosten op te hoesten.


Valt me tegen dat de rest er weer in trapt! Humorloze onzin!

gr,

T


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #395 Gepost op: 30 maart 2009, 12:14:53
Weekje NOVA college Transport College Rotterdam of en zo'n € 1200 dan is dat radarpatent binnen Henk.
Radar vervangen is denk ik het duurste maar dan hebbie ook wat.
Ter vervolmaking nog een AIS klasse B transponder erbij en KWC en wij volgen je bij alle inzetten.  ;)
Ik zag trouwens ook nog iets op BOOT in Düsseldorf wat me ook wel iets lijkt voor een snelle voorverkenning.

http://www.jetlev-flyer.com/

Kees  8)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #396 Gepost op: 30 maart 2009, 13:00:21
Geweldig die Jetflyer!  O0  8) . Staat volgens mij een stevige brandweerpomp achter. Hoop maar dat de aanzuiging niet in het zand terecht komt  ::)

We hebben al lang naar de mogelijklheden gekeken van AIS, Stentec verkoopt hele betaalbare setjes, maar de AIS ontvangst is nog niet gerealiseerd op het IJ-Gooimeer, dus volgen zal moeilijk worden.

Henk


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #397 Gepost op: 30 maart 2009, 13:04:58
Nou, ik had zo gedacht Henk, als jij nu thuis shipplotter laat draaien in de share stand dan is ook dat opgelost.  ;)

Kees  8)


crazytimmy

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #398 Gepost op: 30 maart 2009, 13:10:07
KOOP TYPE ANTJE = 1 april Grap!

wahoeeeee


rbgv

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 54
Reactie #399 Gepost op: 30 maart 2009, 19:20:08
c2000 en dan op G&V of Flevoland ?