HOGE neemt alweer nieuw materiaal in gebruik

Auteur Topic: HOGE neemt alweer nieuw materiaal in gebruik  (gelezen 95475 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #420 Gepost op: 3 april 2009, 13:06:34
Hear, hear......

"Hear, hear"=" ik stem in met- en onderschrijf de spreker's betoog..."

Henk


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #421 Gepost op: 3 april 2009, 20:52:04
Goed zo Henk......

Voordat iedereen me weer verkeerd gaat begrijpen en het niet meer over het onderwerp gaat: Ik stem in met het verhaal van Peter dat het betoog van Batavier te scherp is geformuleerd.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #422 Gepost op: 12 april 2009, 10:26:37
Zaterdag 11 april wat foto's genomen van onze training in het Meander ziekenhuis te Amersfoort. Een van onze leden is daar arts op de eerste hulp en samen met een maatje van de ambu verzorgt hij de trainingsdagen daar voor HOGE.

Ook leren we daar een stukje theorie en hoe snel de ontwikkelingen gaan. Op alle Ambu's in die regio inmiddels een Lucas, een machine die de reanimatie (de borstcompressies) overneemt van de chauffeur, die dan zijn handen weer vrij heeft en zijn werk vele malen beter doet dan de mensch. Dan de botboor, voor het snel en eenvoudig aanbrengen van een infuus. Nog even zoeken naar de beelden van de mariniers die dat bij zichzelf doen in Irak, gestoord maar echt veel pijn kan het dus niet doen.*
En kijk eens naar de eerste sheet, op een gegeven moment is bij 80% van alle dodelijke ongelukken met asielzoekers de doodsoorzaak verdrinking.

Onze plank is wat aan de kleine kant, daar moet tzt een andere voor komen.


Een impressie, wacht even tot de plaatjes geladen zijn...





*ps:



Henk


zwaailamp

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
  • bijrijder op een gele bus....
Reactie #423 Gepost op: 14 april 2009, 12:16:35
hoi Henk,

betekent de les in de botboor dat jullie ook daadwerkelijk zo'n apparaat gaan aanschaffen, of dat dat meer voor de fun en kijken wat er allemaal gaande is?


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #424 Gepost op: 14 april 2009, 12:45:54
Henk,  

Ik neem aan dat dit leersituaties zijn, en dat de handelingen op de foto's nog niet tot de perfectie zijn doorgevoerd..

Ik gruwel namelijk bij een aantal spinalcare foto's.  zoals de logroll, handgrepen, en fixatie op de wervelplank, en de fixatie van het hoofd..    Zeker als je een patient zo wilt vervoeren op jullie boot, dan moet je daar anders mee omgaan.. Om dat je veel meer bewegingen van het lichaam moet compenseren..

Fixatiepunten, fixatiepunten, fixatiepunten.   :-X :-X :-X :-X :-X

Je wervelplank is niet te kort, je hebt een Ferno Millenium board. En dat zijn al een van de langste..  Misschien moet je even kijken naar waarvoor een wervelplank nodig is..
Het Ferno Millenium board is eigenlijk niet geschikt voor waterredding.  Ik heb inmiddels foto's dat er zelfs water uit het board komt en dat de lijnlagen van het board loslaten..


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #425 Gepost op: 14 april 2009, 12:53:16
hoi Henk,

betekent de les in de botboor dat jullie ook daadwerkelijk zo'n apparaat gaan aanschaffen, of dat dat meer voor de fun en kijken wat er allemaal gaande is?


Dat is voor de fun! We zijn ook zeker niet van plan de Lukas mee te nemen... ;D  ;D

De rol was ter demonstratie waarom je niet begint met het hoofd, maar met het lichaam te immobiliseren, terwijl we bezig waren riep de trainer plotseling dat Cris braakte en toen moesten we snel iets doen. Maar als iets beter kan, horen we het altijd graag. In 80% van de verdrinkings gevallen- zeker gecombineerd met trauma- gaat het SO braken.  We weten dat er nog padding moet onder het hoofd en tussen de benen en dat de voeten nog moeten worden gefixeerd, dat was niet het oefendoel. Dit is de standaard riemenset en fixatie punten zoals in gebruik bij de ambu. Ik ben met je eens dat extra riemen bij de heup en voeten meerwaarde hebben. Het schijnt dat deze riemen los verkrijgbaar zijn bij Almeva, ik moet er alleen nog even achteraan.

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #426 Gepost op: 2 juli 2009, 14:04:28
Hoge en Jachtservice Huizen voeren AIS systeem in.

Bij wijze van proef vaart de Blizzardt al een paar dagen met AIS signalering. Om de berger zichtbaar te maken was het noodzakelijk om bij HOGE een AIS station te openen. Er staat toch al een antene voor het radioverkeer, en de COMAR AIS multi ontvanger heeft een ingebouwde splitter, zodat deze er zo tussen gezet kon worden.


De dekking valt niet tegen, hier een kaartje met de gebieden die door het station "Huizer reddingsdienst" ontvangen worden, afkomstig van marinetraffic.com:






En hier een uitje van Menno met de Blizzartd:








Ook de Seeker en de andere boten van Jachtservice Huizen zullen met deze apparatuur worden uitgerust,

Groeten,

Henk


Jommie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
Reactie #427 Gepost op: 2 juli 2009, 16:40:23
En dat vind ik nou een goede ontwikkeling.  O0

Ga zo door!

Ron
Het is beter te zwijgen en men te laten denken dat je een idioot bent. Dan te spreken en alle twijfel weg te nemen!


Blue

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #428 Gepost op: 10 juli 2009, 15:54:15
Wanneer verwacht je dat het op de Seeker geinstalleerd is ?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #429 Gepost op: 10 juli 2009, 18:42:37
De transponder is er al, hij moet even gemonteerd worden en van een antenne en GPS worden voorzien.

Henk.