HOGE neemt alweer nieuw materiaal in gebruik

Auteur Topic: HOGE neemt alweer nieuw materiaal in gebruik  (gelezen 93696 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #50 Gepost op: 19 juli 2005, 17:58:28
Naast beter zichtbaar, denk ik dat het ook beter tegen slechtweer kan. Geen draaiende delen. Al heb ik ook nog nooit een zwaailicht kapot zien gaan door slechtweer.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #51 Gepost op: 19 juli 2005, 19:35:47
we zullen het er maar niet over hebben wat mooier staat, niet dat dat belangrijk is maar toch (wat zijn de kosten van zon lamp? om en nabij de 80 euro??)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Stamper

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
Reactie #52 Gepost op: 19 juli 2005, 22:14:13
Ik denk dat er een beter en mooieren oplossing zijn om je zwaai/ flits licht te plaaten. Verder moet is het misschien handig om je top licht hoger te plaatsen als je flits licht. En  officieel moet er 1 meter  tussen de boord lichten en het top licht dit staat in het BPR of geld dit niet op de randmeren.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #53 Gepost op: 19 juli 2005, 23:05:39
De prijzen staan hier.

De afstand ìs een meter van de boordlichten naar het toplicht.

We hebben het zwaailicht altijd op deze plaats gehad en dat bevalt goed. Maar met de flitser bevalt het nog beter.  Vistuig noemt de voordelen al op. Maar het is geen speelgoed, dus kost het meer als 80 euro.

De flitser vervangt ons vierde zwaailamp. De motoren lopen vast, de reflector roest en de lampjes branden door. We hadden juist de 55 watt lamp vervangen voor een 100 watt omdat de zichtbaarheid terugliep door de doffe reflector. En nog iets, de zwaailamp stoorde met gekraak op de marifoon, wilde je een wat verder gelegen station ontvangen moest je de zwaailamp uitzetten. Ook het pompje op de bodem tegen de spiegel stoort. De flitser stoort niet, en dat is mooi. Misschien binnenkort een flitspompje?

Henk


 

[verwijderd door de admin]


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #54 Gepost op: 20 juli 2005, 20:19:20
eerlijk gezegd, ik weet het van die storing, ik heb er ook last van me zwaailamp stoort op de 160 mhz en verder,

maar gelukkig mag ik em niet aan doen en gebruik ik em ook nooit
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #55 Gepost op: 20 juli 2005, 20:20:11
de prijs valt me eerlijk gezegd tegen, bij Marelko hebben ze wel vergelijkbare voor 80 a 100 euro (als ik me niet vergis)

goed, ik heb het even nagekeken en ik denk toch dat die minder zijn, want ze hebben ze ook van 200 euro (ook 250 euro trouwens)

kan je er misschien een keer een filmpje van maken henk? 's avonds en overdag ofzo??
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #56 Gepost op: 7 augustus 2005, 12:26:47
filmpje van overdag valt tegen, de flits is zo kort dat ie nauwelijks opvalt op de video. Ik zal het 's nachts eens proberen. De zichtbaarheid is geweldig, als de boot met het blote oog niet meer te zien is, zie je de fitsen nog steeds duidelijk, over 7 km!


Inmiddels de AED binnen gekregen, de Zoll plus. Deze biedt toch een aantal voordelen:

Betere schokken bij minder energie

Citaat
                                                                           In onze AED Plus zit de technologie verwerkt van onze reeks professionele defibrillatoren. Alleen ZOLL's Rechtlijnige Bifasische Pulsgolf heeft zijn klinische superioriteit bewezen. Voor het redden van een leven is er meer nodig dan een simpele druk op een knop om een schock toe te dienen.

En van je aktie is een evaluatie rapport uit het apparaat te trekken, de software is gratis te downloaden van de zollsite:

Citaat
ZOLL Data Review
Met de software ZOLL Data Review, is het mogelijk de gegevens van een interventie met de AED Plus via de infraroodpoort van de AED Plus naar een laptop of pocket PC te sturen en te integreren in het gegevensbeheersysteem van ZOLL (ZOLL Data Control).

Zoll is ook het merk van de ambudiensten hier...

Nu nog een mooie case ipv de draagtas en we zijn er klaar voor!

Henk


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #57 Gepost op: 7 augustus 2005, 22:43:42
Ik zal het 's nachts eens proberen. De zichtbaarheid is geweldig, als de boot met het blote oog niet meer te zien is, zie je de fitsen nog steeds duidelijk, over 7 km!
Henk,

afgelopen donderdag een avond/ schemer oefening gehouden. Twee kanoërs op 750 meter uit de kust gezet en dan maar zoeken tussen Zandvoort en Noordwijk. De oefening is bijna in het water gevallen omdat één hoofdpost de flitslampen zag en de buitenste boot er direct heen leiden en er dus geen zoekslag gemaakt hoefde te worden.

Inmiddels de AED binnen gekregen, de Zoll plus. Deze biedt toch een aantal voordelen:
Zoll is ook het merk van de ambudiensten hier...


Dit vind ik het belangrijkste voordeel. Dus geen verloopstekkertjes etc. en je quick-combo is te leveren door de aanrijdende ambulancvedienst. Scheelt behoorlijk in de kosten.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #58 Gepost op: 8 augustus 2005, 16:56:28
ik heb em zien liggen hoor henk, hij lag er nog! haha wel gaaf ding vind ik, vooral de motor ziet er heftig uit achter de boot!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #59 Gepost op: 9 augustus 2005, 13:30:31
ik heb em zien liggen hoor henk, hij lag er nog! haha wel gaaf ding vind ik, vooral de motor ziet er heftig uit achter de boot!

Is ook wel nodig ook, niet alleen voor snelheid maar ook voor trekkracht. Vroeger was hier de Prinses Margriet gestationeerd, een stalen motorsloep die van de KNRM geweest was. Die had een enorme trekkracht. Door verkeerd afgelopen blufpoker over de kosten met de gemeente over de vervanging van de in elkaar gelopen motor is deze geweldige boot naar het museum helaas. Hij was niet snel, maar er stond wel een enorme pomp op het voordek, ook die moeten we missen...

Henk