HOGE neemt alweer nieuw materiaal in gebruik

Auteur Topic: HOGE neemt alweer nieuw materiaal in gebruik  (gelezen 95409 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #80 Gepost op: 19 augustus 2005, 17:52:33
Zou je in muiden geen reddingsboot verwachten? Of in Amsterdam? Zeewolde doet ondanks alle plannen ook nog steeds niet mee.

Wist je dat de Randmeren de helft van het totaal van incidenten in Nederland voor z'n rekening neemt, een soort konstante kleine Sail als het ware. Juist dankzij de veiligheid durft iedereen daar te gaan varen, er kan je daar toch niets gebeuren met zoveel reddingsboten?

Henk

ik zei inderdaad tegen mijn vader dat toen we in muiden lagen dat ik het vreemd vond / vind dat er in muiden geen reddingboot gestationeerd ligt! (Marken is de dichtstbijzijnde)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


RBBLARICUM

  • Gast
Reactie #81 Gepost op: 19 augustus 2005, 19:42:41
In Naarden ligt de dichtstbijzijnde gezien vanaf Muiden. In Muiden ligt officieel een brandweerboot maar in de praktijk vaart deze nauwelijk.

Blaricum had in 2004 174 geregistreerde waterincidenten. Hierin zit een 30% overlap met de cijfers van Huizen maar het is toch een behoorlijk aantal.

Maar ja. Wat kan je gebeuren op de randmeren. Zo groot is het niet??


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #82 Gepost op: 19 augustus 2005, 20:04:30
er gebeurt zeker genoeg maar niet de helft van alle incidenten
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #83 Gepost op: 19 augustus 2005, 20:42:27
174 waterincidenten van Blaricum alleen, dat is alleen Eemmeer en een gedeelte Gooimeer. Dan hebben we nog Ijmeer, Nuldernauw, Wolderwijd, Veluwemeer, Drontemeer, Vossemeer en ketelmeer. Als je alleen al op het IJMeer kijkt op een mooie zondag middag dan zie je echt duizenden bootjes. En iedereen kan de Randmeren op denkt men. Hoewel vanmiddag een Valk met een 6 PK niet meer tegen de golven in kwam en binnen gesleept moest worden door ons en dat nog maar met een krappe zes. Z'n twee vrienden waren met een andere op Valk gelijkende zeilboot al eerder omgeslagen en lagen in het water. Daarnaast twee boten vast en één met motorpech. En zo gaat het al dagen, weken achtereen.

Echt er is werk genoeg, voor alle reddingsboten hier en dus hebben ze allemaal recht van bestaan. Zelfs de plaatselijke berger heeft er nog af en toe één te pakken... ;D

Henk


duif

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #84 Gepost op: 20 augustus 2005, 08:53:08
als ik het een  beetje begrijp gebeuren er dus veel incidenten (wat is een incident ,ongeval ,of te stom om een water kaart te lezen).


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #85 Gepost op: 20 augustus 2005, 22:10:08
ja dat is dus vaak de vraag

de een vind een incident als er iemand belt die zijn grootzeilschoot is gebroken

de ander als er drie  boten zijn uitgebrand,

k zie uit naar het antwoord ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #86 Gepost op: 21 augustus 2005, 12:41:35
ja dat is dus vaak de vraag

de een vind een incident als er iemand belt die zijn grootzeilschoot is gebroken

de ander als er drie boten zijn uitgebrand,

k zie uit naar het antwoord ;)

Zodra iemand er zonder onze hulp niet meer uitkomt is het een incident. Dus ook het binnenslepen van een zeilschip waarvan de motor is uitgevallen of het roer gebroken, al zou het nog kunnen zeilen. Maar er moet echt sprake zijn van "een probleem": geen voortstuwing, sturing of navigatie mogelijk (bij mist of verdwaald), vermissing. Aan de andere kant tellen we kinderen in een opblaasbootje en surfers die niet naar de kant kunnen komen niet mee: dat scheelt administratie.  Maar de meeste incidenten betreffen (op de dijk of ondieptes, daar hebben we er heel veel van) gestrande scheepvaart. 60%, pech (bv motor) 20%. Dan heb je nog de omgeslagen zeilbootjes 10% en 10 % anders: brand, ontploffing, vermissing, aanvaring, vechten, dieren te water, gewonden/zieken assistentie bij gestolen bootjes en slecht weer op komst informatie (kleine scheepvaart van 't water afschoppen).
Dat tellen we allemaal mee. Deel je het aantal door 10 dan krijg je de zg prio 1 meldingen, levensreddend zou ik maar zeggen. Maar kijk eens op de site van de KNRM, hoeveel van die hulpverleningen zijn "levens reddend"?

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #87 Gepost op: 21 augustus 2005, 14:31:41
Er was nog meer professionele hulp. Zie hier wat foto's van onze collega's:



Henk


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #88 Gepost op: 21 augustus 2005, 17:18:34
okej duidelijk!

Heb je toevallig nog meer fotos gemaakt? (voor evenemtentenkalender oid)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Vincent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
    • Reddingshop.nl
Reactie #89 Gepost op: 21 augustus 2005, 17:23:24
Een reddingsbrigade boot vaart zonder reddingsvest, is dit de omgekeerde wereld ofzo?

Dan ga je dus naar Sail, waar zo'n 2 miljoen mensen heen gaan, en dan geeft deze reddingsboot het goede voorbeeld door zonder reddingsvesten aan te gaan varen, daar kan ik met mijn hoofd weer even niet bij....  ???