HOGE neemt alweer nieuw materiaal in gebruik

Auteur Topic: HOGE neemt alweer nieuw materiaal in gebruik  (gelezen 95418 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Vincent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
    • Reddingshop.nl
Reactie #100 Gepost op: 21 augustus 2005, 19:58:17
Ik denk dat ik dat maar niet doe, want dan zou ik die mensen behoorlijk voor de kop kunnen stoten, en daar ben ik niet op uit, maar ik vind wel dat men gewezen mag worden op dit plaatje, grote letters 'REDDINGSBRIGADE' maar zelf geven wij niet het goede voorbeeld.


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #101 Gepost op: 21 augustus 2005, 21:09:24
Ik weet van 5 jaar geleden dat er problemen waren met brigades die voor hun lol  met brigade vletjes als particulier meevoeren en daarbij de nodige negatieve reclame maakte voor de brigades.
Ik weet niet of dit nu ook weer speelt >:(


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #102 Gepost op: 21 augustus 2005, 21:58:42
Ik weet van 5 jaar geleden dat er problemen waren met brigades die voor hun lol met brigade vletjes als particulier meevoeren en daarbij de nodige negatieve reclame maakte voor de brigades.
Ik weet niet of dit nu ook weer speelt >:(

Vast niet, want dit zijn de officiële reddingsboten, ingehuurd door de organisatie. Dit is te zien aan de oranje vaantjes. Alle op reddingsboten gelijkende vaartuigen die niet bij de organisatie hoorden zou de RB IJmuiden door de KLPD van het water laten trekken om de verwarring van 5 jaar geleden (waar jij het over hebt Vistuig) te voorkomen is mij verzekerd.

Het jongetje links op de tube gaf mij het dodemenskoortje verklaring. Maar Vincent, je kunt niet verlangen dat over het hele land de zelfde strenge standaards gehanteerd kunnen worden. Een zwemvest aan is beter, maar is niet verplicht. Hoewel weer de boot met acht "redders"alleen pakken, en geen reddingsvesten bij zich had. Maar dat was er niet een van de officiële zijde ingehuurde. 28-19 staat er op, nu dat is geen Wijk aan Zee, geen Bloemendaal en ook geen IJmuiden volgens mij en ze hebben dus ook niet zo'n stoer vlaggetje... Maar oke, wel reddingsbrigade op de zijkant. Ik heb ook die klacht gehoord (van RB IJmuiden) dat er veel pseudo reddingsbrigadesmeevoeren en dat ze daar flink last van hadden. Het is dan verstandig die lat ook voor jezelf hoog genoeg te leggen. Ik weet niet of zo'n jochie in z'n blote bast zonder dodemansknop daar aan bijdraagt. Maar, ze hadden wel de grootste lol! (En daar gaat het toch ook om...)

Henk   


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #103 Gepost op: 21 augustus 2005, 22:01:26
is dat nou een combinatietang
 ::) ::)

Nee een griptang. En normaal hoort daar een mechanisme bij dat voorkomt dat ie zomaar in z'n versnelling kan schiet vanuit z'n vrij, dat is wel zo veilig.  Maar ik nergens die rode knop op de griptang 8) .

Henk


duif

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #104 Gepost op: 22 augustus 2005, 13:03:53
het zal wel een nood oplossing zijn en dat is beter dan de boot maar stilleggen het is misschien net gebeurd boot vaart en zal zo snel mogelijk weer gemaakt worden ga ik dan vanuit ook bij de klpd is veiligheid een groot punt maar soms moet je wat

gr


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #105 Gepost op: 22 augustus 2005, 19:07:24
Nee een griptang. En normaal hoort daar een mechanisme bij dat voorkomt dat ie zomaar in z'n versnelling kan schiet vanuit z'n vrij, dat is wel zo veilig.  Maar ik nergens die rode knop op de griptang 8) .

Henk

inderdaad, bij mij moet je ook een soort knop indrukken aan de onderkant van de gashendel



vraag me trouwens wel af hoe je em afgebroken krijgt
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #106 Gepost op: 22 augustus 2005, 19:38:24

vraag me trouwens wel af hoe je em afgebroken krijgt
windkracht 5/6, golven van meter of drie/vier hoog..zoals wij bv afgelopen zaterdag bij rondje rem (catamaranwedstrijd) hadden..kan ik me voorstellen dat er een keer wat afbreekt ;-)
[img]/img]


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #107 Gepost op: 22 augustus 2005, 19:47:56
windkracht 5/6, golven van meter of drie/vier hoog..zoals wij bv afgelopen zaterdag bij rondje rem (catamaranwedstrijd) hadden..kan ik me voorstellen dat er een keer wat afbreekt ;-)



Jawel, en daaruit blijkt dat hij zich dus aan z'n gashandle vasthoudt... Nouja, beter als aan het stuur!

Henk


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #108 Gepost op: 22 augustus 2005, 21:39:28
Jawel, en daaruit blijkt dat hij zich dus aan z'n gashandle vasthoudt... Nouja, beter als aan het stuur!

Henk
waar hou jij je dan aan vast Henk??...bij ons 1 hand aan het stuur en 1 hand aan het gas..en vliegen maar!  ;D

(ff een fotootje van een demo heel wat jaren geleden...)
[img]/img]


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #109 Gepost op: 22 augustus 2005, 23:32:52
Waar denk je dat ik die sterke benen vandaan heb....

Ik hou de gashandle wel vast, maar me er niet AAN vast. Tijdens het varen mag de gashandle zelfs niet losgelaten worden, geleerd van de KNRM. De duim op de console en de vingers om de grip. Als je je er echt aan vast houdt zou je onbedoelt gas kunnengeven, en dan zou het kunnen zijn dat je daarbij ondersteboven gaat of iemand ineens mist. Het stuur is ook niet echt sterk genoeg om er helemaal aan te gaan hangen. En hoe wil je sturen als je er aan hangt te wapperen...

Ook bij de fantasische jump op de foto zou ik toch nog wat controle over het gas en het stuur willen hebben.

Voor als je ooit weer neerkomt :) .

Henk