Ik weet van 5 jaar geleden dat er problemen waren met brigades die voor hun lol met brigade vletjes als particulier meevoeren en daarbij de nodige negatieve reclame maakte voor de brigades.
Ik weet niet of dit nu ook weer speelt
Vast niet, want dit zijn de officiële reddingsboten, ingehuurd door de organisatie. Dit is te zien aan de oranje vaantjes. Alle op reddingsboten gelijkende vaartuigen die niet bij de organisatie hoorden zou de RB IJmuiden door de KLPD van het water laten trekken om de verwarring van 5 jaar geleden (waar jij het over hebt Vistuig) te voorkomen is mij verzekerd.
Het jongetje links op de tube gaf mij het dodemenskoortje verklaring. Maar Vincent, je kunt niet verlangen dat over het hele land de zelfde strenge standaards gehanteerd kunnen worden. Een zwemvest aan is beter, maar is niet verplicht. Hoewel weer de boot met acht "redders"alleen pakken, en geen reddingsvesten bij zich had. Maar dat was er niet een van de officiële zijde ingehuurde. 28-19 staat er op, nu dat is geen Wijk aan Zee, geen Bloemendaal en ook geen IJmuiden volgens mij en ze hebben dus ook niet zo'n stoer vlaggetje... Maar oke, wel reddingsbrigade op de zijkant. Ik heb ook die klacht gehoord (van RB IJmuiden) dat er veel pseudo reddingsbrigadesmeevoeren en dat ze daar flink last van hadden. Het is dan verstandig die lat ook voor jezelf hoog genoeg te leggen. Ik weet niet of zo'n jochie in z'n blote bast zonder dodemansknop daar aan bijdraagt. Maar, ze hadden wel de grootste lol! (En daar gaat het toch ook om...)
Henk