Yep...was inderdaad een puinhoop! al die bootjes krioelend door elkaar!...
wat betreft de hulpverlening zat het (in ieder geval op Velsens gebied) wel snor. Heb de draaiboeken gelezen en deze staken goed in elkaar.
Wat betreft andere rescue, hoge, lage, kleine en grote reddingsboten....tussen die honderden andere maakt dat op zo'n dag helemaal niets uit!...
Er is nergens een verbod om ergens te varen, maar ga je niet opdringen en ergens aanmelden. Vaar je op een evenement en er gebeurt wat, dan moet je net als elke andere boot iets doen: dat noemen we omstander hulp!
Ik zie dat anders. Wat jij opdringen noemt valt bij ons onder de organisatie de mogelijkheid geven op een nette manier om eventueel van je diensten gebruik te maken. Als dan ook op een nette maniet gezegd wordt dat daar geen prijs op gesteld wordt is er niets aan de hand. Als er dan bij gezegd wordt, wij kunnen op zo'n korte termijn niet inschatten wat jullie trainings niveau is, nog steeds geen probleem. Het wordt pas vreemd als er gedreigd wordt met politie ingrijpen als je je vertoont in een reddingsboot "ik zal dat RESCUE maar afplakken, want je bent aan de beurt!".
Als dat Erney, iets is waar jij je helemaal in kan vinden ook geen probleem.
De "omstanders" steken geen poot uit, hebben het veel te druk met zichzelf en hun bootje.
Met zo'n evenement -als ik toch meevaar- weet ik graag wat ik moet doen cq niet moet doen bij een incident zodat ik de keten niet verstoor. Wij zijn tot meer instaat als de gemiddelde omstander.
Logisch als tegen je gezegd wordt, "wij zijn geschrokken van het niveau van de meevarende reddingsbootjes, brigades varen onprofessioneel zo maar mee zonder te weten waar het over gaat" dat het je dan opvalt als de "officiele" reddingsboten er zo bij varen, ik zie dan nog wel wat verbeterpuntjes:
Ook wij hebben die fout wel eens gemaakt en toen daar wat van gezegd werd was dat terecht en dan moet je niet zeuren en met het vingertje gaan wijzen, maar gewoon toegeven dat je fout zat. Een reddingsboot moet toch het goede voorbeeld geven?Vooral als je zo hoog van de toren blaast. Wie hoog vliegt, zal diep vallen. En ik vind het forum een goede plek om je bij tijd en wijle op je borst te slaan. Maar er moet ook gezegd kunnen worden als er iets nog beter kan.
Wedden dat -zoals ieder jaar- alle reddingsbootbemensingen bij de triatlon van Almere in het zwemvest gehuld zijn? De kopstukken van de Almeerse reddingsbrigade zijn niet bepaald "de vrienden van HOGE" maar zoals je al begrijpt heeft dat er niets mee te maken.
Henk