HOGE neemt alweer nieuw materiaal in gebruik

Auteur Topic: HOGE neemt alweer nieuw materiaal in gebruik  (gelezen 96162 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #260 Gepost op: 22 april 2007, 15:16:26
Worden er nu ook gelijk twee extra goede sta/zit plaatsen in de boot gemaakt. Die heb je wel nodig met deze snelheid. :D
De stuurman zit. De bemanning staat achter een beugel en houdt zich zo goed vast, iets door de kieën zakkend.
Achteromkijken met een bril op is einde bril (tenzij aan een touwtje). Zo gaat het ook met petten.

Maar voorlopig gaat de Seeker niet harder dan 50 knoop.

Henk

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #261 Gepost op: 23 april 2007, 22:29:46
Lijkt me niet erg comfortabel en lang vol te houden, volgens mij zijn er wel betere alternatieven? Of is dit beter ?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #262 Gepost op: 23 april 2007, 23:41:37
Het is maar even dat je staat achter de beugels op snelheid. Na een minuut of tien zijn we voor Amsterdam aan de ene kant of bij Nijkerk aan de andere kant. Wat we nog overwegen is een soort klapstoeltjes, De ruimte die we achterin hebben is uniek, er kunnen drie SO's naast elkaar liggen, en je kan moeileloos van voor naar achter lopen. De meeste dit type reddingsboten zijn helemaal vol gebouwd met buddy's, vaak twee aan twee en dan drie achter elkaar waardoor je je niet meer fatsoenlijk tussen de tubes en de buddy's kan bewegen en geen ruimte voor een so hebt. Die moet dan over de tubes worden gelegd bv. Bij ons kan de brancard op de bodem liggen, wat voordelen heeft bij reanimatie bv.

Het is maar waar je voor kiest bij het indelen van je ruimte, wat je belangrijker vindt.

Henk

Rob van Munster

• Senior gebruiker
Reactie #263 Gepost op: 24 april 2007, 11:24:40
Tubes nog niet binnen???

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #264 Gepost op: 24 april 2007, 14:33:59
Tubes nog niet binnen???

Nee, ze worden woensdag verstuurd en komend weekend gemonteerd.

Wel is binnen de geonav touring kaartplotter/fishfinder en het kenteken voor de trailer.

Henk

knrm-ouddorp

• Gast
Reactie #265 Gepost op: 26 april 2007, 09:43:51
Ik blijf erbij dat de beste bokken  op een rib de driehoeksopstellingis is, welke op de atlantic's van de KNRM worden gebruikt. Ten eerste zit hier iedereen en er is een beter communicatie met navigator/communicatie en schipper. Ook bij de Ouddorpse reddingsbrigade worden deze bokken op alle boten gebruikt. Voor twee van onze boten hebben we deze bokken zelf gemaakt en een door de fabrikant. Als je er eenmaal mee heb gevaren dan wil je niet anders.

Een prettig en zonnig weekend gewenst.

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #266 Gepost op: 26 april 2007, 09:52:47
Ik blijf erbij dat de beste bokken  op een rib de driehoeksopstellingis is, welke op de atlantic's van de KNRM worden gebruikt. Ten eerste zit hier iedereen en er is een beter communicatie met navigator/communicatie en schipper. Ook bij de Ouddorpse reddingsbrigade worden deze bokken op alle boten gebruikt. Voor twee van onze boten hebben we deze bokken zelf gemaakt en een door de fabrikant. Als je er eenmaal mee heb gevaren dan wil je niet anders.

Kan je beschrijven wat je precies bedoeld ?, met een foto..  Ik ken verschillende atlantics die elke anders zijn geconfigureerd.. , De Johan Steegers en de Orca zien er anders uit,  en waarom zijn die het beste ?

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #267 Gepost op: 26 april 2007, 12:22:08

Ben ik met je eens. Bij ons staan alleen de achterste mensen en alleen de stuurman zit. (bij op snelheid varen dan).
Je krijgt eerder last van je rug als je zit als dat je staat en door je knieën zakt.

Henk

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #268 Gepost op: 27 april 2007, 15:16:17
Behalve dat de Orca geen Atlantic is maar een ander model boot heeft het de voorkeur om zo met je collega's te kunnen overleggen en om drie taken te verdelen navigeren, communiceren en het sturen. Deze drie personen moeten zeker 1 hand kunnen gebruiken voor deze taak. Waarneer je gaat staan heb je beide handen nodig om je vast teh ouden met slechter weer.

9910001
9910001

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #269 Gepost op: 27 april 2007, 16:26:19
Behalve dat de Orca geen Atlantic is maar een ander model boot heeft het de voorkeur om zo met je collega's te kunnen overleggen en om drie taken te verdelen navigeren, communiceren en het sturen. Deze drie personen moeten zeker 1 hand kunnen gebruiken voor deze taak. Waarneer je gaat staan heb je beide handen nodig om je vast teh ouden met slechter weer.

9910001

Communiceren bestaat uit luisteren met 50 knoop. Als we wat willen zeggen moet het gas er even een beetje af, maar dat komt meestal toch zo uit. Hoewel de Cobra en de Blizzard helmen hebben met ingebouwde communicatie die het gewoon op snelheid blijven doen.

Henk