HOGE neemt alweer nieuw materiaal in gebruik

Auteur Topic: HOGE neemt alweer nieuw materiaal in gebruik  (gelezen 95434 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #310 Gepost op: 9 december 2007, 14:19:46
Hoi Henk,
ten eerste zou ik er reddingsboot op zetten, ipv reddingboot.
ten tweede, is de plek van je registratienummer niet iets onhandig gekozen? bij enige golfslag is het nummer niet leesbaar.
en ten derde, waarom niet meer het oude vertrouwde RESCUE?
verder mooie boot hoor henk!

Dank je, dank je! Wat betreft het opschrift reddingboot lees je op wikipedia:

Citaat
Trivia
In het jargon van de KNRM is de term reddingboot (dus zonder tussen-s) vast verankerd voor de vaartuigen waarmee zij uitvaren om levens te redden. Een reddingsboot (met 's') is dan een boot waarmee de bemanning van een schip zichzelf kan redden. Deze spellingssubtiliteit is echter (nog) niet ingeburgerd of in regels opgenomen

Ik voel er wel voor verschil aan te brengen tussen een meegebrachte boot bedoeld om van een zinkend schip af- in te stappen enerzijds en een boot die ingezet wordt om naar mensen toe te varen die in problemen zijn anderzijds.
De eerste dus een reddingsboot, de tweede een reddingboot.

Het verdwijnen van "RESCUE" roept bij mij ook gemengde gevoelens op, ik vond het wel wat hebben. Maar het doet idd wat jaren zevetig aan, tijd van de thunderbirds enzo.
Bovendien werden wij vaak aangeroepen door het schip in moeilijkheden met "hé, RESCUE" je moet meer noordelijk varen" enzo. Er vaarden als het ware twee bootjes in deze wateren, de Seeker die hoorde je veel op 16, maar zag je nooit en de RESCUE, die zag je veel maar hoorde je nooit  ;D  ;D.

Om daar een einde aan te maken stel ik voor de naam meer prominent op de boot aan te brengen.
Wij hebben alleen registratieletters omdat het moet van de pliesie, of ze zichtbaar zijn vind ik niet zo belangrijk, ze voldoen aan de voorschriften.

Overigens, zijn er hier al mensen bekend met het fenomeen DSC en de voordelen ervan, als "position request" enzo?
Onze nieuwe marifoon is verbonden met onze GPS. iemand anders ( de kustwacht bijvoorbeeld) kan onze geografische positie opvragen door ons een "position request" te zenden.
Lijkt mij erg handig om aangekomen bij een incident binnen enkele ogenblikken met één druk op de knop de exacte plaatsbepaling te doen zonder daar 16 mee te belasten.

We hebben ook wel geïnformeerd naar AIS, maar de kustwacht heeft hier in de regio geen dekking, die begint pas in Amsterdam met zee gerichte antennens helaas.
Zowiezo zijn er geen schepen te zijn op het Markermeer met AIS, daar zien we dus van af.

Maar we zijn straks in ieder geval niet meer te verwarren met de reddingsbrigade RIBS.

.


Henk


Matthijs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 140
  • samenwerkend kunnen we meer.
    • Ontwerpers en bouwers van maatwerk interieurs
Reactie #311 Gepost op: 9 december 2007, 20:15:43
Henk,

De letters Hulp Organisatie Gooi- en Eemmeer zou ik iets verder naar voren zetten, zodat de gele striping van de achterkant onder de opstapplaats aan de zijkant gezet word.
Waar nu de gele striping zit kan er nog het AED logo of tekst en de Med.zuurstof staan.

Overigens tussen de gele striping wel oranje striping...

Opzet lijkt mij verder prima

Gr. Matthijs


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #312 Gepost op: 9 december 2007, 21:46:59
Dank je, dank je! Wat betreft het opschrift reddingboot lees je op wikipedia:

Ik voel er wel voor verschil aan te brengen tussen een meegebrachte boot bedoeld om van een zinkend schip af- in te stappen enerzijds en een boot die ingezet wordt om naar mensen toe te varen die in problemen zijn anderzijds.
De eerste dus een reddingsboot, de tweede een reddingboot.


In mijn beleving is de eerste een reddingssloep en de tweede een reddingboot.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #313 Gepost op: 9 december 2007, 23:10:57
Suggesties zijn welkom.

Bij deze ;)


Is het een optie om de tekst 'LIFEBOAT' ipv redding(s)boot te gebruiken?
Ik weet niet of de wateren in jullie werkgebied veel bevaren worden door buitenlanders? lifeboat is internationaal beter herkenbaar dan reddingboot. Daarnaast kan je je nog beter onderscheiden ten opzichte van de reddingsbrigade. Ook kan de tekst beter aansluiten bij de missie of visie die je je stelt (lifeboat --> gericht op leven  of  engelse term ipv nederlandse --> gericht op iontwikkelingen in de maatschappij, zoals internationalisering).
(En je hebt dan niet de discussie van met of zonder S :P)

Ook zou ik de tekst reddingboot (of wat er ook komt te staan) wat groter uitvoeren. Je wilt je immers kenbaar maken als reddingsdienst, dus moet die tekst mijns inziens beter te lezen zijn.
De tekst hulporganisatie gooi- en eenmeer zou ik klein laten. Dat is (met alle respect ;)) van het minste belang.

SEEKER wil je duidelijk leesbaar hebben, dat is immers je roepnaam. Let er dan op dat de letters niet te dicht op elkaar staan en goed te onderscheiden zijn (door bijv. spaties: S E E K E R). In je beletteringsvoorstel staan de letters in mijn optiek te dicht op elkaar.


Mijn kritiek tot zover ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #314 Gepost op: 9 december 2007, 23:39:35
Bij deze ;)


Is het een optie om de tekst 'LIFEBOAT' ipv redding(s)boot te gebruiken?
Ik weet niet of de wateren in jullie werkgebied veel bevaren worden door buitenlanders? lifeboat is internationaal beter herkenbaar dan reddingboot. Daarnaast kan je je nog beter onderscheiden ten opzichte van de reddingsbrigade. Ook kan de tekst beter aansluiten bij de missie of visie die je je stelt (lifeboat --> gericht op leven  of  engelse term ipv nederlandse --> gericht op iontwikkelingen in de maatschappij, zoals internationalisering).
(En je hebt dan niet de discussie van met of zonder S :P)

Ook zou ik de tekst reddingboot (of wat er ook komt te staan) wat groter uitvoeren. Je wilt je immers kenbaar maken als reddingsdienst, dus moet die tekst mijns inziens beter te lezen zijn.
De tekst hulporganisatie gooi- en eenmeer zou ik klein laten. Dat is (met alle respect ;)) van het minste belang.

SEEKER wil je duidelijk leesbaar hebben, dat is immers je roepnaam. Let er dan op dat de letters niet te dicht op elkaar staan en goed te onderscheiden zijn (door bijv. spaties: S E E K E R). In je beletteringsvoorstel staan de letters in mijn optiek te dicht op elkaar.


Mijn kritiek tot zover ;)

eens, ik ga weer een opzetje maken...

Henk


water-spotter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #315 Gepost op: 10 december 2007, 11:04:55
Ik zou ook voor lifeboat kiezen
Henk ik weet niet of je ook een SAR teken mag voeren anders kan die erook op ipv AED of zoiets
Mogen jullie medische zuurstof aan boord hebben of wordt er bij gebruik eerst overlegd met de GGD of RMD ?
 ::) ::)
hulpdiensten-spotter


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #316 Gepost op: 10 december 2007, 11:56:12
Ik zou ook voor lifeboat kiezen
Henk ik weet niet of je ook een SAR teken mag voeren anders kan die erook op ipv AED of zoiets
Mogen jullie medische zuurstof aan boord hebben of wordt er bij gebruik eerst overlegd met de GGD of RMD ?
 ::) ::)

Ik denk dat je eerst een aantal witte topics moet lezen over zuurstof toediening....


Lifeboat doet me denken aan love boat..... ;) ;D ;D


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #317 Gepost op: 10 december 2007, 12:06:28
Lifeboat doet me denken aan love boat..... ;) ;D ;D

Dat komt daarna pas (denk aan baywatch ;D)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #318 Gepost op: 10 december 2007, 13:05:07
Ik zou ook voor lifeboat kiezen
Henk ik weet niet of je ook een SAR teken mag voeren anders kan die erook op ipv AED of zoiets
Mogen jullie medische zuurstof aan boord hebben of wordt er bij gebruik eerst overlegd met de GGD of RMD ?
 ::) ::)

Wij hebben medische zuurstof aan boord en zijn allemaal DAN first responder, dus mogen onder andere zuurstof (ballon) beademing doen. Ook is er een AED en immobilisatie- en uitgebreid verband materiaal aan boord, dus idd is het een goed idee om daar ook aandacht aan te schenken bij belettering.  Of misschien alleen DAN Medic First Responder Team of iets dergelijks?
SAR is ook een goed idee, dat is wat wij doen tenslotte. Daar zijn verder geen eisen aan gesteld om die sticker te mogen voeren. Je bent dan natuurlijk geen SAR eenheid in de ogen van de kustwacht, dat zijn alleen de eenheden van de KNRM.

Henk


Rescue-Boy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Velocitas-Vis-Nostra
    • Arctic-challenge
Reactie #319 Gepost op: 10 december 2007, 18:12:19
En weer gaat het al ik weet niet hoeveel pagina's over spiegels en kralen in plaats van over de zaken waar het echt over gaat.

Res ( die de goegemeente veel succes wenst)
NoordBorgh go's North again in 2009