HOGE neemt alweer nieuw materiaal in gebruik

Auteur Topic: HOGE neemt alweer nieuw materiaal in gebruik  (gelezen 95315 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

ambukampen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 170
Reactie #430 Gepost op: 10 juli 2009, 21:41:25
Henk,  

Ik neem aan dat dit leersituaties zijn, en dat de handelingen op de foto's nog niet tot de perfectie zijn doorgevoerd..

Ik gruwel namelijk bij een aantal spinalcare foto's.  zoals de logroll, handgrepen, en fixatie op de wervelplank, en de fixatie van het hoofd..    Zeker als je een patient zo wilt vervoeren op jullie boot, dan moet je daar anders mee omgaan.. Om dat je veel meer bewegingen van het lichaam moet compenseren..

Fixatiepunten, fixatiepunten, fixatiepunten.   :-X :-X :-X :-X :-X

Je wervelplank is niet te kort, je hebt een Ferno Millenium board. En dat zijn al een van de langste..  Misschien moet je even kijken naar waarvoor een wervelplank nodig is..
Het Ferno Millenium board is eigenlijk niet geschikt voor waterredding.  Ik heb inmiddels foto's dat er zelfs water uit het board komt en dat de lijnlagen van het board loslaten..

Hoe zo gruwel uitgerekend jij nu van deze spinacare foto's ???????? Één van jouw beroemde uitspraken is toch" er zijn meer wegen die naar Rome leiden" O0 O0 O0  Dus als ik het goed begrijp uit deze reactie van jou is er maar één weg die naar Rome leid, en dat is de manier waarop jij het doet >:( >:(  En die manier van fixeren, daar heb ik dan weer zeer sterk mijn twijfels bij, en daarbij ben ik niet de enigste in hulpverlenings Nederland. :P :P :P :P
Ambulancechauffeur,  Verpleegkundige B ambulance, PHTLS, TECC


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #431 Gepost op: 11 juli 2009, 20:20:52
Hoe zo gruwel uitgerekend jij nu van deze spinacare foto's ???????? Één van jouw beroemde uitspraken is toch" er zijn meer wegen die naar Rome leiden" O0 O0 O0  Dus als ik het goed begrijp uit deze reactie van jou is er maar één weg die naar Rome leid, en dat is de manier waarop jij het doet >:( >:(  En die manier van fixeren, daar heb ik dan weer zeer sterk mijn twijfels bij, en daarbij ben ik niet de enigste in hulpverlenings Nederland. :P :P :P :P

Hoi Wicher,

Ik gruwel bij deze foto's dat bij bijna elke foto het lijkt of bepaalde essentiele leermomenten zijn gemist.....  
Ik zie echter leermomenten die ik zo aan de animatie zie..zijn
  • de preparatie van nekkraag.  (Juist het belangrijkste deel van voorvormen van de nekkraag word vergeten.. )
  • Aanleggen van de nekkraag bij een zittende patient zitten verbeter punten.
  • De logroll word niet goed uitgevoerd,
  • padding onder het hoofd, en padding langs de benen mist, dus de neutrale inline positie kan niet worden gegarandeerd.
  • uitvoering van fixatie, en verkeerd gebruik van de spin,

Er zijn meerdere wegen naar Rome, en sommige zijn net zo snel en net zo goed, en er zijn ook zeer onhandige wegen gezien de kwaliteit van zorg die je wilt bieden aan je patient..
Er is ook een manier communiceren die de koninklijke weg is, die we afgesproken hebben met onder andere de dienst waar voor je werkt.. Er zijn geen evaluaties aangevraagd naar aanleiding van onze werkwijze.. Wel komen er steeds meer complimenten van ziekenhuizen over de wijze waarin wij ons werk doen.

Henk zet foto's van hun leerproces via een GIF animatie op het internet, en dat maakt het lastig om de "gemiste" leermomenten te bespreken.. Als Henk ze in JPG formaat beschikbaar stelt, wil ik best de gemiste leermomenten hier bespreken.. Natuurlijk met de beperking dat ik alleen af kan gaan wat ik de foto's zie.  
Ik bewonder Henk om de wijze waarop hij zich daarmee kwetsbaar opstelt..  Dus misschien iets voor een apart topic ?