20-04-2013 Open Dag Gevangenissen DJI

Auteur Topic: 20-04-2013 Open Dag Gevangenissen DJI  (gelezen 2007 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Gepost op: 18 februari 2013, 12:54:41
Citaat
Nationale Open Dag DJI 2013

Op 20 april 2013 openen veel justitiële instellingen hun poorten voor het Nederlands publiek. DJI-medewerkers leiden belangstellenden rond en maken hen deelgenoot van het werkterrein van DJI. Zo kunnen bezoekers zien hoe het leven er binnen de muren van een justitiële instelling uitziet.

DJI zichtbaar voor publiek
Op de Nationale Open Dag toont DJI aan het Nederlands publiek hoe de tenuitvoerlegging van opgelegde straffen en maatregelen vormgegeven wordt. Bezoekers krijgen antwoord op de vraag wat er nou precies gebeurt ná de rechterlijke uitspraak. Hierover bestaan vaak vele beelden. Daarnaast laten DJI'ers zien dat het werken met justitiabelen een bijzonder werkveld is.

Op basis van eigen ervaring en het gesprek met DJI-medewerkers krijgen bezoekers van de Nationale Open Dag DJI een breed beeld van het leven 'achter de poort'.

In 2013 vindt de Nationale Open Dag DJI voor de negende keer plaats.

Vooraf inschrijven
Om een rondleiding bij te wonen, dient u zich vooraf in te schrijven op deze website. Dit kan tot en met 13 maart 2013.

Voorwaarde voor inschrijving is dat bezoekers in het bezit zijn van een eigen, geldig Nederlands identiteitbewijs en woonachtig zijn in Nederland. De minimumleeftijd voor deelname is 12 jaar.

Aanmelden voor de Nationale Open Dag DJI 2013
https://www.dji.nl/Organisatie/Nationale-Open-Dag/inschrijven.aspx

Kinderen jonger dan 12 jaar
DJI biedt op 20 april 2013 ook jonge geïnteresseerden een kijkje in het gevangenisleven. Kinderen jonger dan 12 jaar kunnen zich op deze website aanmelden voor een rondleiding in het Gevangenismuseum in Veenhuizen of museum De Gevangenpoort in Den Haag. Museum De Gevangenpoort is niet geschikt voor kinderen jonger dan 8 jaar en is niet rolstoeltoegankelijk.

Meer informatie is te vinden op: www.gevangenismuseum.nl en www.gevangenpoort.nl
Bron: http://www.dji.nl/Organisatie/Nationale-Open-Dag/index.aspx

Ik heb me al ingeschreven. Dit jaar maar eens een kijkje nemen op Schiphol!  8)


Senior GGP / Oost-Brabant


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #1 Gepost op: 19 februari 2013, 12:21:30
Ik ga een rondleiding volgens bij de PI in Rotterdam!
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #2 Gepost op: 17 april 2013, 00:17:13
Vorige week de uitnodiging voor komende zaterdag ontvangen!
Gaan er nog meer leden dan Sesamzaadje en ik een kijkje nemen ergens in het land?
Senior GGP / Oost-Brabant


Tomyboy

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 688
  • Geïnteresseerde / Fotograaf
    • Hessels Media
Reactie #3 Gepost op: 17 april 2013, 10:12:35
Samen met een vriend op bezoek bij de PJI in Nijmegen. Ben best wel benieuwd om te zien hoe het er in een jeugdinrichting aan toe gaat.
Student Technische Bedrijfskunde TU/e