GRIP 1 Grote brand (bedrijfspand Allpack) Bedrijfsweg - Emmeloord 04-04-2013

Auteur Topic: GRIP 1 Grote brand (bedrijfspand Allpack) Bedrijfsweg - Emmeloord 04-04-2013  (gelezen 9263 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Erikk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
Zouden we weer een leerzame video kunnen verwachten van de procedures die ze er in Emmeloord op na houden?  :-X
Hou toch eens op, volgens mij heeft de brandweer van Emmeloord deze brand netjes opgelost, en hij was vrij snel onder controle.

Je kan wel oude koeien uit de sloot gaan halen en lekker doorpraten over bepaalde dingen, maar het is een keer klaar!

Lekker ophouden over wat er toen gebeurt is en nu bezig houden met deze brand!

Ziektes zijn geen woorden om mee te schelden.


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
We kunnen leren van iedere brand en dat moeten we vooral ook blijven doen. Ik ben ervan overtuigd dat we altijd enorm ons best doen.

Als ik het zo kan inschatten dan was er bij deze brand niet veel meer te redden dan de omliggende panden. Dat is zo te zien goed gelukt. Gezien de rooktontwikkeling en vuurbelasting was een binnenaanval niet meer op zijn plaats. Ik ga er dan vanuit dat de BHV-ers de ontruiming en EHBO gedaan hebben. Verder is het gewoon wachten totdat het pand leeggebrand is.

Belangrijk aandachtspunt bij deze brand is de mogelijke milieuschade als het klopt dat er diesel en accuzuur opgeslagen was. Het bluswater kan dan verontreinigd zijn met risico voor de hulpverleners en natuur. Loop daarom nooit of zo min mogelijk door bluswater heen. Verstandig is om altijd je laarzen af te spoelen na een brand.
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


REvW

  • Manschap, Hoogwerkerbediener, Oefenleider, Voorlichter BVL
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 59
Hou toch eens op, volgens mij heeft de brandweer van Emmeloord deze brand netjes opgelost, en hij was vrij snel onder controle.

Je kan wel oude koeien uit de sloot gaan halen en lekker doorpraten over bepaalde dingen, maar het is een keer klaar!

Lekker ophouden over wat er toen gebeurt is en nu bezig houden met deze brand!

Ziektes zijn geen woorden om mee te schelden.

Grapje moet kunnen lijkt me zo  ;)
Wat deze inzet betreft lijkt het erop dat de mannen (en vrouwen?) goed werk hebben afgeleverd.


zeverej

  • Rode Kruis (EHBO/Verbindingsdienst), Bedrijfshulpverlener
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
  • EHBO/Verbindingsdienst NRK, BHV
Zouden we weer een leerzame video kunnen verwachten van de procedures die ze er in Emmeloord op na houden?  :-X

Ik dacht dat REvW doelde op de bedrijfsvoorlichtingsfilm van ChemiePack. Die met het klokhuisdeuntje....
Alle berichten zijn op persoonlijke titel


redder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 194
Wat me wel opviel er liepen een hele horde mensen rond met hesjes aan met 112 en pers en noem het maar op, in de kleuren geel oranje en groen maar je komt weinig filmpjes tegen, dus ja wie weet moesten ze het wissen de wonderen zijn de wereld nog niet uit.


JeffreyBrw

  • Fotograaf | Videograaf | Redacteur
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 39
  • 112 volger en redacteur van www.Regio25.nl
    • Regio25.nl
Hier een artikel: http://regio25.nl/grote-brand-verwoest-bedrijfshal/

En een video: 04/04/13: GROTE BRAND GRIP 1 verwoest bedrijfshal Bedrijfsweg Emmeloord.

Is wat laat maar beter laat dan nooit.

© www.Regio25.nl - MrJeffrey112 - Jeffrey Korte ©
Altijd nieuws gierig | Regio25.nl | @JeffreyBrw


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Wat me wel opviel er liepen een hele horde mensen rond met hesjes aan met 112 en pers en noem het maar op, in de kleuren geel oranje en groen maar je komt weinig filmpjes tegen

of niemand heeft nog de moeite genomen ze te zoeken; het merendeel is helaas inderdaad van mindere(...) kwaliteit.

Grote brand bij Allpacks aan Bedrijfsweg te Emmeloord
Gepubliceerd op 4 apr 2013
Citaat
Er heeft een grote brand gewoed in Emmeloord Het bedrijf Allpacks aan de Bedrijfsweg nr. 102. De brandweer is met groot materieel ter plaatse gegaan, daarnaast is ook een traumahelikopter opgeroepen.
Volgens de brandweer is de brand ontstaan door een explosie in een accu-unit. Daarbij zou één gewonde zijn gevallen, welke waarschijnlijk door de trauma helikopter is afgevoerd.

Het pand wordt als verloren beschouwd, en de brandweer heeft ervoor gezorgd dat het niet oversloeg op andere panden.

http://www.commercial.tv
Bel voor meer beelden naar 088-6540000 of mail naar info@commercial.tv.



Brand in Emmeloord
Anbert Smedes·  
Gepubliceerd op 4 apr 2013
Deze video is geupload vanaf een Android-telefoon.



Brand in Emmeloord in bedrijf na explosie
JoostLassche·    
Gepubliceerd op 5 apr 2013
Samen sterk in de hulpverlening!