AED-Alert en AED-Locator gaan over in HartslagNU

Auteur Topic: AED-Alert en AED-Locator gaan over in HartslagNU  (gelezen 27699 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

T4tinus

  • BHVer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
  • Met en zonder
Reactie #100 Gepost op: 9 januari 2013, 01:08:51
Quote uit de hartslag.nu mailbrief van 21 december....

Vast alarmeringsnummer

Hij is weer terug: Het vaste alarmeringsnummer waarmee de reanimatie oproepen worden verzonden. Vanaf nu wordt alleen nog met dit nummer gealarmeerd. Het nummer is:
+44 7797 880440

Belangrijk om te weten:
    Er zijn geen kosten verbonden aan het ontvangen van een sms bericht van dit nummer. Het is dus gratis.
    Er wordt een Engelse provider gebruikt voor het versturen van de sms berichten. Daarom is het alarmeringsnummer ook een Engels nummer. Het nummer begint met 0044/+44 en zo kun je het ook opslaan.
    De reden dat er een Engels nummer wordt gebruikt is puur een pragmatische: het is nog dezelfde provider die jarenlang voor AED Locator is gebruikt. Er was geen reden om in dit stadium te switchen van provider, ook omdat deze partner al de nodige kennis heeft opgebouwd de afgelopen jaren aangaande het belang van dit soort sms-berichten. Lees verder
/unquote

De link verwijst naar http://www.hartslagnu.nl/nieuws/11/.html

Dat is wel een antwoord maar niet erg bevredigend..  :|


peter h

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 353
  • instructeur EH/BHV/(P)BLS, AED, WO, verder Sigma
Reactie #101 Gepost op: 11 januari 2013, 08:46:25
Ik kreeg vandaag een AED alert van het oude systeem en vanaf het oude nummer.

klopt! we kregen te horen dat AED-Alert in jouw omgeving nog steeds actief is , en dus (nog) niet is overgegaan naar HartslagNu.
reden is ons onbekend.

groet,

Peter


Danny V

  • Reddingsbrigade instructeur OW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #102 Gepost op: 30 januari 2013, 20:49:23
Hallo allemaal,

Ik studeer op dit momment in Enschede maar ik ben zo'n beetje elk weekend in Den Helder te vinden. Ik sta doordeweeks ingeschreven in Enschede en in het weekend in Den Helder. Nu is de grote vraag dus: werkt HartslagNu in meerdere veiligheidsregios voor 1 account? Ik heb ook een mailtje gestuurd naar HartslagNu maar ik dacht: goh ik zal vast niet de enige zijn en met al die hulpverleners hier...


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #103 Gepost op: 31 januari 2013, 10:59:55
1 account is voldoende. Je kan op 1 account 5 adressen aangeven.
(bijvoorbeeld woon/werken voor jou ook weekend).
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


patrickaap

  • Persfotograaf en redacteur bij GelreNieuws
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 428
    • Patrick Apenhorst Fotografie
Reactie #104 Gepost op: 5 februari 2013, 16:26:56
Vandaag (vanacht) mijn eerste melding gehad met HartslagNu! De melding kwam goed binnen, route klopte prima... Alleen de tijd dat die verzonden werd, werkte niet mee... 2.37 uur... Dus helaas niet kunnen gaan, sliep door de melding heen.
Persfotograaf en webredacteur van onder andere de website http://www.gelrenieuws.nl/. Check ook mijn eigen website: https://apenhorst-fotografie.nl/


MarceldeVries

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 35
  • EHBO-er AED bediener
Reactie #105 Gepost op: 23 maart 2013, 01:05:03
Op 18-03-2013 mijn eerste oproep gehad. Met de volgende sms bericht:
+447797880440 HartslagNu OPROEP! Marcel de Vries, haal direct een AED op adres: Z*****t 228, 89**BN Leeuwarden. Ga vervolgens naar het slachtoffer op het adres: G******weg 39, 89**EZ Leeuwarden. Deze SMS is verstuurd op 18 maart om 14:27. Zie route: http://goo.gl/fl.0vG

Alleen jammer dat ik aan het werk was op dat moment. Was vergeten dat je ook je beschikbaarheid kan instellen. Dus dat gelijk maar gedaan toen ik klaar was met werken.
Wie een gat graaft voor een ander, heeft tenminste werk!


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #106 Gepost op: 24 maart 2013, 06:11:33
Gisteren avond via HartslagNU ook mijn eerste SMS ontvangen: 22:43 uur hier 300 meter verderop maar ik was op tijd naar bed gegaan omdat ik vandaag een EHBO dienst heb vanaf vroeg e050 Blijkbaar sliep ik snel ;)

Op P2000 zag ik drie ambulances die opgeroepen zijn (dienstwissels waren net gestart) en er zijn veel ontvangers van de smsjes, dus ik ga er maar vanuit dat het goedgekomen is.


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Vandaag een mail gekregen dat HartslagNU alle aed hulpverleners in regio's die momenteel geen klant zijn uit het bestand haalt.  Op zich vreemd, aangezien je zo ook weer zelf in de gaten moet houden of een regio ooit wel begint mer AED sms-en, terwijl als ze je er gewoon in laten staan het vanzelf gaat als een regio aansluit. Zijn er meer mensen die eruit worden gegooit?
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #108 Gepost op: 5 april 2013, 18:54:17
Misschien omdat er bij de vorige conversie van Aed-alert/locator naar HartslagNu zoveel fouten zijn gemaakt?
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear