Slanghaspel

Auteur Topic: Slanghaspel  (gelezen 6024 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #10 Gepost op: 23 april 2005, 15:51:29
die blijft max 30 meter zijn! Ik dacht dat je het had over vluchten  van personen ;D

Als iedereen het zou snappen, zou ik geen werk meer hebben  ;)


miesje

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 23 april 2005, 17:38:00
OK, maar wat weet jij van de regel dat de slang max. 30 meter mag zijn, omdat als je een ruimte binnen gaat waar brand is, je dus te ver er in zou kunnen gaan en je vervolgens niet meer terug kan.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #12 Gepost op: 23 april 2005, 18:37:16
In een eerder bericht heb ik al aangegeven dat de vluchtafstand van ieder punt in een ruimte naar een 'veilig' gebied een maximale afstand geld (afhankelijk van hoeveel vierkante meter ieder persoon tot zijn beschikking heeft). Dat heeft niets te maken met de lengte van een slanghaspel.

Dus maximaal 30 meter of je moet aantonen (ten genoegen van de gemeente) dat je met een langere slang even veilig bezig bent als met 30 meter.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #13 Gepost op: 24 april 2005, 12:02:21
OK, maar wat weet jij van de regel dat de slang max. 30 meter mag zijn, omdat als je een ruimte binnen gaat waar brand is, je dus te ver er in zou kunnen gaan en je vervolgens niet meer terug kan.
dan heb jij nog geen echte brand meegemaakt,dan ga jij echt niet te ver een kamer in.Sterker,dan is het een klus voor de brandweer  ;)


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #14 Gepost op: 24 april 2005, 19:56:51
En dat is een kwestie van even bellen, en we komen er aan  ;D ;D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid