Nakomen met eigen vervoer tijdens een uitruk

Auteur Topic: Nakomen met eigen vervoer tijdens een uitruk  (gelezen 9476 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #30 Gepost op: 10 april 2013, 15:50:53
Tja het gebeurd helaas nog steeds in sommige gebieden/regio's. Zeker in landelijk gebied waar men eerst 10 minuten naar de kazerne moet rijden.


wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #31 Gepost op: 11 april 2013, 13:53:37
Haha ja de ambulance zal een stuk sneller zijn met een ts als begeleiding  ;) in ons korps kan het voorkomen bij een FRB (reanimatie) dat de ambu ook vraagt mee te rijden om al rijdend door te reanimeren maar dan rijd er iemand met een dienstauto achteraf naar het ziekenhuis (mocht er iemand twijfelen: zonder ogs :P) om deze personen op te halen..


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #32 Gepost op: 11 april 2013, 15:26:58
De bevelvoerder is niet met het uitrukvoertuiig naar plaats inzet gegaan, dus kan nooit weten waar zijn manschappen zijn en ingezet zijn.
En in die korte tijd van zijn aanwezigheid op de plaats inzet, kan deze nooit een compleet en verantwoord overzicht verkrijgen.
Ook na einde inzet en inrukken naar de uitrukpost is evenzo de bevelvoerder NIET in het uitrukvoertuig gestapt.
Dus voor de buitenwacht ( voor diegene welke met enige kennis van de brandweer naar het filmpje kijken ) is het een onoverzichtelijke zaak, maar..................
neemt niet weg dat de juiste mensen op de juiste plaats zijn en liever mensen over dan te kort op plaats inzet.
En zoals het filmpje toont is de wijkagent ook aan boord voor de begeleiding van de ambulance, want het uitrukvoertuig van de brandweer gebruikt ogs terwijl de ambulance dit niet doet.
 

mooi verhaal maar volgens mij is de chauffeur gewoon vergeten blauw blauw uit te zetten :)
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Bomby

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
Reactie #33 Gepost op: 15 april 2013, 10:16:54
Nou nou wat een ramp allemaal zeg.
Het valt mij op dat het vaak de korpsen zijn die geen PM hebben, maar alleen een TS hier altijd over klagen...jaloezie misschien omdat je als je de TS mist dan echt niet meer naar het incident kan gaan en als je een PM hebt wel....
Knipperlicht wel aan, helm wel op, hesje bev wel om, neus wel gesnoten, onderbroek niet aan...
Mensen er zijn zoveel andere dingen bij de brandweer waar je je beter druk om kan gaan maken en die nog vele malen belangrijker zijn ook.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #34 Gepost op: 15 april 2013, 16:33:53
Nou nou wat een ramp allemaal zeg.
Het valt mij op dat het vaak de korpsen zijn die geen PM hebben, maar alleen een TS hier altijd over klagen...jaloezie misschien omdat je als je de TS mist dan echt niet meer naar het incident kan gaan en als je een PM hebt wel....
Knipperlicht wel aan, helm wel op, hesje bev wel om, neus wel gesnoten, onderbroek niet aan...
Mensen er zijn zoveel andere dingen bij de brandweer waar je je beter druk om kan gaan maken en die nog vele malen belangrijker zijn ook.
Ik denk dat dit onderwerp net zo belangrijk is als elk ander onderwerp. Ten eerste hebben we afgesproken  hoeveel mensen er op een TS stappen tijdens een uitruk, ten tweede de ongevallen in het verleden hebben duidelijk gemaakt dat nakomen met eigen vervoer absoluut onwenselijk is. Ten derde, als je de TS mist heb je gewoon pech, de volgende keer gewoon beter.


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #35 Gepost op: 15 april 2013, 17:18:54
Duidelijkheid, afspraken en (eigen) veiligheid zijn sleutelwoorden in dit geheel.
Bij instappen begint de inzet.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #36 Gepost op: 15 april 2013, 18:49:47
Ik denk dat dit onderwerp net zo belangrijk is als elk ander onderwerp. Ten eerste hebben we afgesproken  hoeveel mensen er op een TS stappen tijdens een uitruk, ten tweede de ongevallen in het verleden hebben duidelijk gemaakt dat nakomen met eigen vervoer absoluut onwenselijk is. Ten derde, als je de TS mist heb je gewoon pech, de volgende keer gewoon beter.
Duidelijkheid, afspraken en (eigen) veiligheid zijn sleutelwoorden in dit geheel.

Peter hebben we dat afgesproken dat, 6 mensen het minimum, is of is als het financieel beter is toch niet zo ???
En mogen we daarom als het aan bepaalde leidinggevenden ligt alleen of met z'n tweeën of vieren op stap, en ongevallen in het verleden hebben ook duidelijk gemaakt dat het met beperkte bezetting uitrukken levensgevaarlijk kan zijn.
Maar als de TS vol is tie vol en is het inderdaad gewoon volgende keer beter.